• Här och nu

Om din partner förgrep sig på ert barn?

Vi behöver inte diskutera så mycket vem som har rätt och fel. Frågan är vad du känner att DU troligen skulle göra. Sen är jag ganska säker på att om andra föräldern vet det, måste den anmäla. Framförallt VILL man väl det. Jag skulle vilja dra direkt, men skulle be om hjälp ändå, eftersom jag vill att mina barn o deras pappa ska ha en bra relation ändå. Dock övervakat.

• Svar på tråden Om din partner förgrep sig på ert barn?
  • Faile
    Garderobshylla skrev 2010-07-09 15:05:00 följande:
    Det är inte så bara att anmäla någon som står en så nära. Givetvis anser jag att man borde, men man kan inte alltid förmå sig att göra saker även om de känns rätt.
    Klart man måste anmäla, något jag även gjort själv.
    För det första hamnar personen i straffregistret och är därmed förhindrad att arbeta med barn i framtiden, och för det andra så leder straff ofta automatiskt till vård. Inte för att jag tror det hjälper, men då har man iaf försökt istället för att göra ingenting.
    Kan man verkligen leva med sig själv, om även ett annat barn blir utsatt för att man själv inte hade råg i ryggen?
    Sluta jiddra, börja trolla!
  • Här och nu
    Myrbäret skrev 2010-07-09 15:11:32 följande:
    Anmäla är det minsta jag skulle göra.

Finns bara en sak som är värre än pedofiler och det är de som försvarar dem.

Lämnar tråden nu eftersom jag inte har lust att diskutera och bli irriterad på dessa äckel som inte är värda att få leva.
    Sjuka människor äger också rät att få leva. När man vill mörda sjuka är man inte bättre själv. Jag försvarar inte handlingen, men fördömer inte sjukas rätt att leva.
  • Här och nu
    Myrbäret skrev 2010-07-09 15:11:32 följande:
    Anmäla är det minsta jag skulle göra.

Finns bara en sak som är värre än pedofiler och det är de som försvarar dem.

Lämnar tråden nu eftersom jag inte har lust att diskutera och bli irriterad på dessa äckel som inte är värda att få leva.
    Jag har själv varit utsatt och önskade den personen både vård och straff.
  • Här och nu
    Faile skrev 2010-07-09 15:12:45 följande:
    Klart man måste anmäla, något jag även gjort själv.
    För det första hamnar personen i straffregistret och är därmed förhindrad att arbeta med barn i framtiden, och för det andra så leder straff ofta automatiskt till vård. Inte för att jag tror det hjälper, men då har man iaf försökt istället för att göra ingenting.
    Kan man verkligen leva med sig själv, om även ett annat barn blir utsatt för att man själv inte hade råg i ryggen?
    Men inte tillräckligt specificerad vård.
  • Free Spirit
    Här och nu skrev 2010-07-09 15:12:47 följande:
    Sjuka människor äger också rät att få leva. När man vill mörda sjuka är man inte bättre själv. Jag försvarar inte handlingen, men fördömer inte sjukas rätt att leva.
    Vetig svar.
  • SunnyBunny
    Här och nu skrev 2010-07-09 15:12:47 följande:
    Det är ingen som sagt rakt ut att de skulle mörda? Men i tanken mal säkert dem tankarna på de flesta! Skillnad på tanke och handling! I Sverige har vi skit lagar för sånt här! Milda straff och inte tillräckligt med resurser inom vård. Man blir så trött när man ser pedofiler som får en dom, sen  kliver dem ut från fängelserna 3 månader senare och vips sitter vid lekparkena igen!, eller ens får ett straff då det är brist på bevis! Det är där lagen måste ändras! Mera vård, hårdare straff!

Ibland känns det som människor är inte värda ett skit för lagen.
  • Här och nu
    SunnyBunny skrev 2010-07-09 15:21:37 följande:
    Det är ingen som sagt rakt ut att de skulle mörda? Men i tanken mal säkert dem tankarna på de flesta! Skillnad på tanke och handling! I Sverige har vi skit lagar för sånt här! Milda straff och inte tillräckligt med resurser inom vård. Man blir så trött när man ser pedofiler som får en dom, sen  kliver dem ut från fängelserna 3 månader senare och vips sitter vid lekparkena igen!, eller ens får ett straff då det är brist på bevis! Det är där lagen måste ändras! Mera vård, hårdare straff!

Ibland känns det som människor är inte värda ett skit för lagen.
    En åtminstone har sagt det. Mer vård i första hand, så ser vi hur långt det räcker. Övervakare vid frisläppandet vore en idé.
  • SunnyBunny
    Här och nu skrev 2010-07-09 15:25:50 följande:
    En åtminstone har sagt det. Mer vård i första hand, så ser vi hur långt det räcker. Övervakare vid frisläppandet vore en idé.
    Ja såklart dem ska ha vård? Jag har inte sagt nåt annat. Tyvärr har vi inte dödsstraff i Sverige!

Men vård behövs FÖR att andra barn inte ska råka illa ut! För hur mycket än jag skulle vägra och ta tillbaka min partner som min sambo eller som pappa till mitt barn kommer han säkert gå vidare till slut i sitt liv! Men hos mig har han bränt ALLT! Och sitt barn får han aldrig se mer!
  • Här och nu
    SunnyBunny skrev 2010-07-09 15:30:46 följande:
    Ja såklart dem ska ha vård? Jag har inte sagt nåt annat. Tyvärr har vi inte dödsstraff i Sverige!

Men vård behövs FÖR att andra barn inte ska råka illa ut! För hur mycket än jag skulle vägra och ta tillbaka min partner som min sambo eller som pappa till mitt barn kommer han säkert gå vidare till slut i sitt liv! Men hos mig har han bränt ALLT! Och sitt barn får han aldrig se mer!
    Varför ska vi ha dödsstraff för att nån är sjuk? Ska vi avrätta de som har cancer, hjärtfel osv okså? Det är inte vi som avgör om barnet ska träffas sin andra förälder igen.
  • LillaFlingan

eh jag skulle tamigfan slå ihjäl honom!!!!!! o han skulle ALDRIG mer få se/träffa sin barn, någonsin igen.

Svar på tråden Om din partner förgrep sig på ert barn?