Inlägg från: Anonym (Stepmom) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Stepmom)

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Anonym (: )) skrev 2010-07-21 19:18:38 följande:
    Ja du, TS. Det finns gott om kvinnor som vill vara "mamma" till alla barn - inklusive sin egen make ; )
    Tycker du gör helt rätt. Barnen har TVÅ föräldrar och vv är de hos er, den andra veckan hos sin mor.
    Det är inte synd om dem. De har två föräldrar precis som många andra barn och dessutom har de dig som kan engegera sig så långt det känns rimligt. Det är inte så himla illa! Det låter på många trådsvar som om barnen på något sätt är försummade och utmobbade av dig. Så verkar det ju inte alls vara..!

Har själv två tonårsbonusbarn och då är det tydligare att jag inte är en "mamma" utan passas fru. Därmed inte sagt att jag inte bryr mig eller engagerar mig på olika sätt. Men det är föräldrarnas roll att fostra och försörja!

Tror bara alla stör sig på det där med MÄRKESKLÄDER extra mycket : )
    Tack. jag tycker inte att jag på något sätt hanterar dessa barn och vår relation fel. Såhär har det varit sedan dag 1, även innan vi fick vår dotter. Det var alltså inte så att jag nattade dom innan, och sen bara slutade med det när jag fick barn själv.
    Anonym skrev 2010-07-21 19:28:31 följande:
    Vad är det för skillnad? Minstingen har säkert en gunghäst och en låtsasdator. Sen är det väl upp till farmor att skämma bort vem hon vill?
    Varför tror du att vår dotter har en massa leksaker och prylar som dom andra barnen inte har? Bara för att jag gillar att shoppa märkeskläder till henne eller?
  • Anonym (Stepmom)
    Esther M skrev 2010-07-21 19:32:49 följande:
    menar du att egoism alltid är fel? motivera.
    Esther M! Älskar din rappa svar. Intressanta att läsa. Och en tv-serie, låter ju skitbra. Du och jag kan ju dela på rollen som den onda styvmodern, låter det ju som. Egentligen tycker jag att jag är en god förebild för alla styvmödrar, som låter barnen få en egen och stark relation till sin pappa.
    Anonym skrev 2010-07-21 19:42:38 följande:
    Stackars barn...  
    Syskon som inte behandlas lika.. Bäddar för svartsjuka dem  emellan..
    Lågt..

På vilket sätt menar du att det är synd om dom? För att dom inte har mig till mamma eller?
  • Anonym (Stepmom)
    Anonym skrev 2010-07-21 19:38:35 följande:
    Men farmor har ju inget föräldraansvar utan gör som de vill.
    Fast farmor borde ju eg ha mer föräldraansvar än vad jag "har", eftersom hon är släkt med styvbarnen isåfall. 
  • Anonym (Stepmom)
    Esther M skrev 2010-07-21 19:51:46 följande:
    haha! eller Stepmomour, där vi följer den elaka styvmodern på shoppingrundor medan de andra barnen hackar stenar i en kolgruva
    ...iförda H&M kläder
  • Anonym (Stepmom)

En fråga!! Är det okej om styvbarnen har kläder från H&M om JAG köper dom? Eller måste dom ha märkeskläder, kanske har missat nån mer lag, menar jag.

• Anonym (Stepmom)
    bonnieloveskim skrev 2010-07-21 19:55:01 följande:
    Så du menar att du köper upp er ekonomi till kläder till ert barn??

vad får hans barn som är värd lika mycket.. eller går alla era pengar till kläder?

Nyss sas det ju i tråden att det var DINA pengar.. men nu är det delad ekonomi.
    Då ska man ju vekligen se till att barnen får lika mycket!

hur mycket pengar av er ekonomi läggs på erg gemensamma barn och hur mycket läggs på hans 2 barn?
    Jag spenderar mer pengar på vår gemensamma dotters kläder än vad han gör. delad betyder att vi har varsin ekonomi, gemensam betyder att man har den tillsammans.
    Så nu när ag tänker efetr så får ju faktiskt min dotter MINDRE klädpengar av sin pappa än vad hennes syskon får. Vem är det synd om egentligen`?
  • Anonym (Stepmom)
    Anonym skrev 2010-07-21 19:57:19 följande:
    Öh.. kanske dags att läsa på lagen. Där står tydligt att om man har gemensamma barn har man ett susidärt ansvar att försörja styvbarn.
    Varför ska jga försörja dom när pappan har råd?
    trolltotten skrev 2010-07-21 19:57:52 följande:
    Ts. Har inte orkat läsa dom sista sidorna. Vad är det för tjat om soc? Tycker folk du borde bli anmäld för att du köper kläder till din dotter och överlåter bonusarnas kläder till deras föräldrar?? Isf borde du nog lägga tråden i sandlådan ^^
    Ja, jag borde anmälas till soc tycker vissa. För att dom stackars styvbarnen blir mobbade för att jag inte köper deras kläder.
  • Anonym (Stepmom)
    trolltotten skrev 2010-07-21 20:04:41 följande:
    Okej, snart seriös, ASGARV!!!!!!!

Pjuhu, det var roligt.. Borde inte erat gemensamma bli mobbat om du faktiskt köper en massa? Bonusarna har ju TVÅ föräldrar, erat gemensamma TVÅ föräldrar, ska du va mamma åt bonusarna oxå så har ju dom TRE och erat gemensamma fortfarande TVÅ?
    Ja, det orättvist mot min dotter. Får väl köpa henne nått imorgon för att kompensera att hon varit hos mormor i natt och inte fått mat från vår gmensamma matkassa varken igår eller idag.
  • Anonym (Stepmom)
    bonnieloveskim skrev 2010-07-21 20:14:30 följande:
    men jag undrar samtidigt...
    hur mycket betalar du i hyra och räkningar?
    om det är DINA pengar , betalar ni lika mycket i mat och allt annat som rör hushållet?
    Jag undrar hur mycket av HANS pegnar som han måste lägga ner på hyran och räkningar och mat när du använder DINA till lyx kläder till barnet.?

sen så missuppfattade jag dig vad du menade.. ordet delad kan uppfattas som varsin eller som gemensam.
    Vi har ingen hyra. Vi äger halva av huset var och delar rakt av på gemensamma räkningar och sånt. Sen betalar jag sånt som mitt gymkort o dyl själv, och han sina barns aktivitetet mm
    trolltotten skrev 2010-07-21 20:15:14 följande:
    Nä det lät bra elakt, det måste du göra Jag köper inte kläder till min styvson heller, men han är fortfarande älskad hemma och känner att han är hemma oxå, även fast sambon köper kläder ^^
    Enligt somliga i denna tråden kanske du TROR att han är nöjd och känner sig älskad, men det är han inte. Inte om du inte köper hans kläder.
    bonnieloveskim skrev 2010-07-21 20:15:49 följande:
    Nä just det.. du har nog rätt.
    Hon är nog en snäll bonusmamma som lagar mat till dem i alla fall... det är nog ganska jobbigt och rätt mycket uppoffring.
    Eh ja, det är rätt jobbigt med tanke på att jag har en jobbig graviditet med komplikationer.
    svalan1980 skrev 2010-07-21 20:17:33 följande:
    TS, en fråga.

Ponera att, när din dotter blir lite äldre, att dina styvdöttrars mamma börjar resa väldigt mycket med dem. 
    De åker över hela världen och kommer hem solbrända och fyllda med upplevelser.
    Din dotter får/kan inte följa med. Hur skulle du känna och vad gör du?
    Jag kommer att tycka att det är skoj för barnen att få göra något med sin mamma som omväxling. Sedan kan ju då dom äldre döttrarna till min sambo restipsa oss, och så åker vi tillsammans allihop och ser saker också. Men vi kommer inte resa mer för det, vi åker 3-4 gg/ år och jag anser att det räcker, även ifall hans äldre döttarra skulle börja åka utomlands varannan vecka.
  • Anonym (Stepmom)
    Moi Je Joue skrev 2010-07-21 20:14:25 följande:
    till alla som tyckar att ts är taskig som inte nattar bonusarna:

kom precis tillbaka efter att ha nattat min killes son, eftersom min kille som vanligtvis gör det jobbar sent. surare barn har sällan skådats (sådär charmigt supertrött), han tjurade och ville att pappa skulle lägga. men jag kan ju fortsätta natta honom mot hans vilja sen också :)
    det är bara att bita ihop och låtsas att det är skitkul att bli surad på!
    och varför surar han då? jo för han vill ha mamma eller pappa som nattar som det alltid har varit. så himla styggt av mig att inte tvinga mig på lite kvällsmys oftare!
    varken han eller jag uppfattar mig som en ny mamma, vi är mer som kompisar med stor ålderskillnad och stor meningsskiljaktighet ibland Skrattande
    Men han ville ju inte ens bli nattad av dig, varför inte låta honom vara med sin pappa?
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...