Inlägg från: Anonym (Stepmom) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Stepmom)

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Vanilj L skrev 2010-07-21 22:56:33 följande:
    Du menar att den veckan barnen är där så är det helt galet att du äns lägger dig i. Det är pappan som gör men då tycker jag väldigt synd om eran treåring som bara får vara med pappa varannan vecka.  Du säger  den lilla tid han spenderar med dem menar du då varannan vecka eller? Alltså din treåring varannan vecka och hans 2 varannan vecka.
    Nej, varannan vecka är han med tre av sina barn och varannan vecka med ett av dom. Han tycker att det är lite att bara träffa sina äldsta varannan vecka och att han missar halva deras liv. Vilket han gör.
    Esther M skrev 2010-07-21 22:57:50 följande:
    mina styvbarn sover på en ica-kasse. när jag var ung bodde vi på botten av en sjö. varje morgon när vi vaknade var vi tvungna att städa sjön, sen äta en handfull kallt grus till middag osv osv.

dina styvbarn har det bra. ursäkta OT utbrott, men jag står snart inte ut längre. jag kan inte förstå varför människor tycker att det finns ett problem. din svärmor är den enda som klagar? jag menar, vad fan? Am I taking crazy pills here?
    Ja, nått måste du ta. För biomamma klagar också. LÄs gärna innan du skriver :) Tråkigt att ni bodde i en sjö, jag antar att den var tom? Fast då kanske det inte ens kallas för en sjö förresten... Då måste ni ha haft dykarutrustning, hoppas den inte var från H&M!! Eller isåfall från HM till er alla.
  • Anonym (Stepmom)
    Esther M skrev 2010-07-21 23:01:44 följande:
    jag skulle vilja vara med på en förhandling där någon argumenterar ett sådant fall. sen skulle jag emigrera.
    Till vilket land?
  • Anonym (Stepmom)

Men ni. seriöst nu. Hur ska jag göra med den lilla trippen? Funderat lite fram och tillbaka, och egentligen vill jag inte ta med dom andra barnen. vad tycker ni? Funderar isåfall på att åka när dom andra barnen är här, så kan dom hitta på nått med sin pappa kanske.

• Anonym (Stepmom)
    Esther M skrev 2010-07-21 23:08:04 följande:
    Holland tror jag. Eller Indien. Där är barnen glada om de får kläder alls.
    Har du källa på det?
  • Anonym (Stepmom)
    Vanilj L skrev 2010-07-21 23:11:32 följande:
    Nej barnen vet inte vad märkes kläder är föräns som tex TS involverar det i barnens liv. Men  det är ju upp till henne. Men i denna tråd handlar det nog inte bara om kläder vad många med mig förstått.
    Nej, det handlar inte bara om kläder. Det handlar om att biomamman och farmodern vill att jag ska vara  förälder åt två barn som inte är mina, vilket jag inte går med på. 

Esther M skrev 2010-07-21 23:13:32 följande:
    Jag tycker du och din dotter ska åka. Då får ni, som du säger, lite egen mamma-dottertid, och flickorna får ha pappa ifred innan det kommer fler syskon.  Han och de kan väl hitta på något nice tillsammans? det kommer ju att bli mindre tid för det senare..
    Ja, jo... känns bara som att jag kommer få skit från farmor och biomamma när det här kommer fram.
    iolanthe skrev 2010-07-21 23:13:57 följande:
    Nej, jag tycker inte du behöver ta med dom. Du åker med ditt barn till din mamma, finns ingen orsak att ta med dom om du inte gärna vill förstås. Dom äldre har förhoppningsvis en egen mormor att åka till.
    Dom har ingen mormor, tror hon är död, eller dom har iallafall ingen kontakt med henne. Men dom har ju farmor.

,
  • Anonym (Stepmom)
    Vanilj L skrev 2010-07-21 23:18:10 följande:
    Självklart ska du åka med din mamma och din dotter. Men lyssna nu på vad du skrev tex. Ska ja BEHÖVA ta med DOM TVÅ ANDRA då också. Behöva ta med??????
    Ja? BEHÖVA ta med? Vad var konstigt med den formuleringen?
  • Anonym (Stepmom)
    Vanilj L skrev 2010-07-21 23:26:51 följande:
    Har han fyra barn eller? Du säger ju att den veckan han har "sina" barn där är det ju pappan som ska ta hand om dom. Men tar han hand om alla  3 dom veckorna hans barn är där. Vad gör du då da?
    Vad menar du med "vad jag gör då?" Han har hand om sin yngsta dotter varje vecka, liksom jag. Sen varannan vecka har han sina två andra också. Utöver dottern som vi alltså tar hand om båda två. (Jag skriver det igen så kanske det blir lättare att förstå)
  • Anonym (Stepmom)
    bonnieloveskim skrev 2010-07-22 00:18:16 följande:
    Men du kräver detta av ett barn? Och så många vuxna klarar inte av det.
    Du kräver av barnen att DE ska säga till dig att de inte är nöjda. Så klart de inte vågar det. De säger att det är bra som det är, för de är små och kan ännu inte stå upp för sin sak.
    Men du. Om barnen inte säger eller på andra sätt visar att dom är missnöjda med situationen, ska jag ändå utgå med det för att dom helt hypotetiskt inte vågar säga det?

Och man kan ju undra varför inte fler vuxna vågar stå upp för sig?
  • Anonym (Stepmom)
    bonnieloveskim skrev 2010-07-22 00:22:51 följande:
    TS du kan uppenbarligen inte ta kritik eftersom du tror att allt är svart eller vitt.
    Bara för att man skriver att nåt är dåligt så innebär det inte att ni slänger in barnen i rummet och låser dörren om dem...
    Ta åt dig av kritiken istället för att bortförklara den.
    Du agerar väldigt omoget med att förstora upp allt som säges emot din åsikt som om du vill rättfärdiga ditt egna beteende.

Du kanske skulle pröva natta hans barn 1-2 ggr i veckan när de är där.. mer behövs inte, men delaktighet behövs.

Vet du.. barn blir som sin omgivning. De som formar dem är vi vuxna.
    Så barnen blir en spegelbild av sin omvärld kan man säga.. ja ni vet det där om ett barn som ständigt får kritik får dålig självkänsla och ett barn som får beröm får bra självkänsla och ett barn som får styk lär sig slåss och ett barn som får förståelde lär sig empati och så vidare...
    Undrar hur din negativitet till dem formar dessa barn?
    Så jag ska lägga hans barn 2 gånger i veckan, för annars är jag en negativ människa? Jag behöver inte ta åt mig av din kritik, för du vägrar ju förstå varför vi ahr det som vi har det, och på vilka grunder. Alltså är din kritik obefogad och därmed ganska irrelevant för mig.

Nej, allt är inte svart eller vitt, men jag tycker inte att jag ska behöva göra sådant som inte känns bekvämt för MIG, jag är också en person i vårt hushåll.
  • Anonym (Stepmom)
    Anonym (stilla undran...) skrev 2010-07-22 00:39:10 följande:
    TS verkar ha lite svart-vitt seende. Eftersom jag är delaktig i mina bonusbarns vardag genom att packa gympapåsar, lämna på dagis, natta osv så vände hon det till att "även pappor kan göra detta...."
    Mmmm... som om det var det som var frågan, själklart kan även mina bonusars pappa ta hand om barnen utan min hjälp men för oss känns det naturligare att vara en familj och inte tänka mitt, ditt & vårt...
    Jag nattar inte mina bonusar för att deras pappa inte kan utan för att jag vill och eftersom hela familjen mår bra av det så är det en utmärkt lösning för oss
    Precis, en bra lösning för ER familj. Varför är det sätt som ni har det på, det enda rätta? Vem är det nu som ser svart-vitt? Jag kan iallafall låta olika familjer ha det olika hemma hos sig, men det kan uppenbarligen inte du.
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...