• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Erica b
    Cathy skrev 2011-02-22 08:15:27 följande:

Erica b; grattis till det fina embryot! Ruva lugnt nu! 

pållan; jag tycker RD 9 låter som en rimlig dag att testa Glad

Hjärtans fröjd; har många gånger tänkt fråga dig angående pregnyl som du fått  - är inte det ett HCG? Varför får du det istället för progesteron? Sorry, kanske dum fråga men jag förstår inte riktigt det där..

Kram på er alla

tack ja ruvar för fullt, ligger som en redig skrockhöna i soffan o burrar upp mej o låter hotfullt när ngn kommer för nära Flört tack kram
  • Hjärtefröjd

Cathy: När man sprutar HCG skapas naturligt progesteron, så på så vis har det samma funktion som progesteronvagiatorer.

Jag fick välja och tyckte tre sprutor verkade smidigare än dagliga vagiatoter. Men... pregnylsprutan gör rätt ont, de andra sprutorna har ju inte känts alls.

• Cathy
    Hjärtefröjd skrev 2011-02-22 08:40:16 följande:
    Cathy: När man sprutar HCG skapas naturligt progesteron, så på så vis har det samma funktion som progesteronvagiatorer.

Jag fick välja och tyckte tre sprutor verkade smidigare än dagliga vagiatoter. Men... pregnylsprutan gör rätt ont, de andra sprutorna har ju inte känts alls.
    Ok, det visste jag inte. Jag trodde man tog pregnyl bara för att ägglossa. Bra att veta det där om pregnylsprutan så att man kan vara förberedd om man behöver ta den..
  • Erica b
    Hjärtefröjd skrev 2011-02-22 08:40:16 följande:

aha det visste inte jag, tack. intressant!
  • g l i m r a

Erica b: håller tummarna för dig:)

En fråga, är man galen om man vill förbereda RMC att man är på cd 15-16 när man kommer dit och skulle vilja börja direkt? Ska dit nu den 9/3

• Erica b
    g l i m r a skrev 2011-02-22 10:40:09 följande:

En fråga, är man galen om man vill förbereda RMC att man är på cd 15-16 när man kommer dit och skulle vilja börja direkt? Ska dit nu den 9/3
    tack =)
    klart du ska om du vill, skulle ja definitivt gjort för ja ville igång snabbt!
  • anmaelli

As I told you before, klart du inte är galen!! :)

Fråga skadar inte! Du kan inte mer än få ett nej, men då vet du iaf och kan ställa in dig på det. Maila dem, det brukar kännas lättare.
  • anmaelli
    Hjärtefröjd skrev 2011-02-22 13:50:27 följande:
    Svarar RMC snabbt på mejl, eller är det bättre att ställa frågor per telefon? Jag avskyr telefoner.
    Jag har mailat dem en gång och då tyckte jag de svarade snabbt, men vet ju inte om det bara var en tillfällighet.

Jag brukar också hellre maila... enklare att formulera sig och ingen risk att man glömmer bort något :)
  • Cathy

Klart du ska fråga! Jag är nyfiken på vad det säger till dig, jag ska ju börja i mars och undrar om det kan ta emot mig då. Tänkte också ringa till dem en vecka innan mens så jag vet hur läget är..

Berätta gärna hur det gick!

kram
Svar på tråden rmc linköping - ivf