• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Erica b
    FRU LILA skrev 2011-02-17 08:57:15 följande:
    Pållan: Roligt med så bra resultat. Grattis till att vara ruvare.

Jag har börjat IVF2 nu med nässpray i morse. Så om lite över en månad kommer gravtestet le mot mig med ett stort fett plus. Jajamänn! Nu kör vi!!!

Ja Arona79 nu startar resan mot bebis!
    klart det ska! =)
  • Erica b

åh tack cathy med =)
    nu blev det många inlägg sorry!
    är som sagt lagom blåst av alla hormoner!

• FRU  LILA

Ja jag körde långa metoden förra gången med. Det gick ändå bra måste jag säga men jag blir trött och får huvudvärk av sprayen. Värmsvallningar fick jag förra gången men det var nog efter några dagar tror jag. Sen blir jag trött med att alltid vara uppe 06 och inte sova innan 22.

Det är mycket prat om RMC som sagt och det finns en tråd jag läst några inlägg i vid förra försöket. Tror den finns kvar. Att tänka att någon barnmorska/läkare kan vara sämre, att de inte är noga, att man inte får göra korta eller långa ja jag kan ge många exempel. Det stressar mig mer än vad det hjälper. Jag tar det nu för var det är. De säger långa metoden men lägre sprutdos än förra gången så något ser de ju från patient till patient vad som behövs för åtgärd. Jag vill tro och hoppas interligt att de gör det som de är utbildade och är bra på.
    Jag förstår alla här för det är så stort att gå igenom IVF och det är skönt att ventilera alla tankar man har och det behöver man verkligen. Jag känner att jag kommer läsa allt ni skriver och följa er på vägen. Vår allas väg till pluset. Men jag kommer inte vara med i diskussionen om RMC för det blir mer tankar och kanske oro och spänning än vad jag behöver nu.
    Låter jag som en ragata så är det inte meningen alls! Alla måste få skriva om allt så klart i tråden givitvis.

Stort lycka till imorgon Erica b. Nu håller vi alla tummar.

• lindy01

ja lycka till nu erica B,oroa dig inte, det går säkert bra.!!!!, jag håller med dig fru lila, jag vill gärna veta vad andra tycker om RMC bara för att vara någolunda förberedd och veta något om stället, sedan är det upp till mig att bilda en egen uppfattning, det är ju mycket runt omkring som påverkar hur intrycket blir just den dagen,för både patient och läkare.
    oooh det är så spännande alltihop.
    kom på migsjälv med att ojja mig över att jag inte hade några kläder till bebisen, men sedan kom jag på att jag faktiskt inte ska få en bebis NU, bara planera för att göra en hahahahahaah!!! och detta INNAN jag börjat med hormoner, jösses,hur ska detta gå!?

• FRU  LILA

Jag har min Emmaljungavagn klar i huvudet så jag känner igen mig haha

• Erica b

tack tack nu är det verkligen nära, känns som igår ja började spraya!!
    Blir lite avis på er att ni kan fantisera om barnvagnar o bebiskläder...ja har blivit så svart o bitter under åren som gått så min hjärna har ställt in sej på att "du får ingen bäbis icka" varav min hjärna inte kan fantisera om barnvagnar kläder eller hur det skulle få vara att berätta för mamma längre......skitledsant äre o skrämmande. Njut av era drömmar Hjärta

• Cathy

FRU LILA; jag håller helt med - det stressar mer än det hjälper att prata om RMC. Vi träffade Elisabeth och tyckte att hon var proffsig. Jag tror absolut att personalen på RMC gör ett bra jobb! För min egen del är jag som sagt endast besviken på att vi inte hade ngn diskussion om metod. RMC vill hjälpa så många som möjligt och tar antagligen lite för många patienter just nu men man får ta det för vad det är. Glad

Erica b; spännande att få höra om ditt ÄP!

KRAM på er alla

• Erica b

ÄP idag 12 ägg fick de ut, sköterskan Carola är en ängel! Barbara råkade sticka sönder ett blodkärl så ja blödde som fasen. ET måndag.
    smörgåstårta o soffa nu
    kram

• emsm
    Erica b skrev 2011-02-18 12:11:42 följande:
    ÄP idag 12 ägg fick de ut, sköterskan Carola är en ängel! Barbara råkade sticka sönder ett blodkärl så ja blödde som fasen. ET måndag.
    smörgåstårta o soffa nu
    kram
    Va härligt! Ja visst är Carola toppen!!!

Ha nu en lugn helg! Jag var tvungen att jobba mellan mina besök, inge kul alls :(

Lycka till =)
Svar på tråden rmc linköping - ivf