• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Arona79
    FRU LILA skrev 2011-02-27 19:15:00 följande:
    Arona79: VUL är på torsdag. Skönt att denna gång följa planen. Hur går det för dig?
    Spännande =) Håller tummarna att det följer planen denna gång!

Ska på VUL på onsdag..om mina TSH värden har gått ner Obestämd
    Får reda på provsvaret imorgon....vi håller tummarna hårt här hemma!!!

Erica B Är sååå glad för din skulle Hjärta

kram till er all
  • Arona79
    bebisdrömmar skrev 2011-02-28 12:18:39 följande:
    Hej!

Hoppar in här eftersom jag väntar på att bli kallad första informationssamtalet. Remissen gick iväg till Linköping 1 februari 2011. Hoppas det är okej att jag hoppar in!
    Hej och välkommen hit =)

Hoppas du får en tid snart och oxå komma igång!

Lycka till.
  • bebisdrömmar
    Arona79 skrev 2011-02-28 12:33:15 följande:
    Hej och välkommen hit =)

Hoppas du får en tid snart och oxå komma igång!

Lycka till.

Tack!

En fråga: Är det så att man får vänta 90 dagar på informationssamtal och sedan ytterligare 90 dagar till behandligsstart?

• g l i m r a

Bebisdrömmar: jag vet bara att inom 90 dagar ska du få första besöket och då planeras IVF start, ska själv på första möte nästa onsdag. Sen har ja hört att de har mycket nu så man får inte börja direkt utan vänta en cykel men vänta har man ju blivit bra på nu... NOT

• bebisdrömmar

Glimra: Ja, väntan är ju inget nytt! Menar du att man kan få starta behandlingen direkt efter att man varit på infomötet? (om det finns tid) Jag trodde att man fick vänta 90 dagar till och sen den tid som blir beroende på var i cykeln man är. I så fall får jag räkna med infomöte i vår och behandling i höst och det känns ju inte alls kul!
    Hoppas att jag har fel!

Jag väntar otåligt på brev nu!

• g l i m r a

Du skickade remiss nu i början av febr, då ska du ha tid inom tre månader. Vet inte hur de har semesterstängt du ska ha otur om du inte hinner innan höst. Hoppas så för din skull att du får tid snart för denna väntan är Inge rolig:(

• FRU  LILA

bebisdrömmar: Välkommen men trist att behöva vara med i en sådan här tråd. Att vi inte ska lyckas men men... Bara kämpa på. Jag fick brev från RMC tror jag inom en månad efter att remiss var skickad. Kanske hör något snart då. Kan ju vara olika mycket de har att göra också.

Har ni försökt länge själva?

• lindy01

bebisdrömmar: vi är kallade till vårt första möte på fredag, jag ringde linköping ungefär en vecka efter jag visste att remissen skickats iväg bara för att kolla läget, det är nog bra att man är lite "på" och inte behöver vänta på postgången för att få veta vad som händer.
    är det någon som har mailadress till RMC förresten? förra gången mailade jag fel.
    vad kul med plussiga test och gravidkänningar här nu....väldigt spännande!
    ska bli så skönt att till helgen ha en klar plan för behandling med datum osv, kommer kännas mer verkligt då!, jag håller tummarna för alla! kom igen nu!

• pållan

Fru Lila: självklart gör vi det! Men jag hoppas så klart mest av allt att du får mera goda nyheter än tuffa grejer att ta dig igenom! 

bebisdrömmar: välkommen! Du ska bli kallad till den första läkartiden inom 90 dagar, sedan varierar det hur länge man får vänta på att komma igång med behandlingen. För oss tog det tre månader, men det berodde på att RMC hade stängt länge över jul och nyår, annars hade vi fått börja tidigare. Om du inte hört något inom en månad tycker jag att du ska ringa och fråga.

Arona79: hoppas att du får bra besked om ditt TSH imorgon så du snart får komma igång! Jag har ju plussat nu på vårt första ivf-försök, tror absolut att mitt sänkta TSH har bidragit till det. Och när man är gravid är det ju jätteviktigt att hålla koll på värdena för att inte få missfall, jag ska ta ett nytt blodprov imorgon och sedan kolla var 4:e vecka. 

glimra:  vad skönt att det snart är nästa onsdag !

• TB1

Hej tjejer! Förlåt att jag hoppar in här och ställer en fråga som inte har med IVF att göra utan om donatorinsemination. Hittar ingenstans som jag kan ställa denna fråga och eftersom ni alla går i Linköping så kanske någon vet någonting.

Är det någon som vet hur lång väntetiden för donatorinsemination är? Läkaren skickade iväg remissen till Linköping den 14 februari så vi borde väl få komma på första samtalet innan sommaren va?

Jag ber om ursäkt att jag hoppar in med denna fråga i eran underbara tråd och jag önskar er alla ett stort lycka till ! :)

Svar på tråden rmc linköping - ivf