• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • strumpa

Grattis Strössel till så fint resultat men stackare att du blev så dålig...konstigt att folk inte gjorde nått. Hoppas du mår lite bättre nu!

• strössel

Jag mår bättre nu , lite ont i magen och min eviga förkylning vägrar försvinna.

Lindabell: Lycka till i morgon !

Strumpa: Lycka till du oxå !

• FRULILA

Håller tummarna för att allt går bra för er. Lycka till!!

• strössel

LindaBell:

Hur gick det idag ? Fick du några till frysen ? Jag har varit nervös idag för att dom skulle ringa men ingen ringde så i morgon blir det Linköping. Ska bli kul !

• strumpa

LindaBell: Hoppas allt gick bra idag??
    Strössel: Spännande imorgon :)

Själv ska jag ut på en långpromenad och fundera på vart min mens har tagit vägen...Kanske det hjälper till att framkalla den genom att gå, hmm, sex kanske skulle hjälpa också. Alltid regelbunden annars men nu när man VILL att den ska komma så att man ska få börja med sprutor då minsann lyser den med sin frånvaro...

• LindaBell

Nu ruvar jag!! Har fått ett toppkvalitéägg tillbaks!
    Men annars var väl resultatet inget upplyftande.
    Vid vår förra IVF fick vi ut 21 ägg varav endast 1 blev befruktat. Denna gång blev det 20 ägg, varav 8 togs till IVF = 2 befruktade och 12 till ICSI=6 befruktade. Toppägget är ett ICSI-ägg. MEN inget av alla de befruktade äggen höll för nedfrysningskraven!! Så inget till frysen denna gång heller:(

• strössel

Lindabell:

Gjorde det ont att sätta tillbaks det ? Jag har fortfarande ont ifrån äggplocket,  jag är rädd att det ska göra ont i morgon. Det verkar inte vara så många som får ägg till frysen nu för tiden, så det är säkert rätt vanligt nu för tiden.

Grattis till toppenägget ! 

• LindaBell
    Väntrum{#emotions_dlg.flower}
    lärkan80: Väntar på spraystart...
    strumpa: IVF 1, samtal 8/9
    majsanna: Minus på 2:a ivf den 17/9.

Sprayare/sprutar{#emotions_dlg.flower}
    Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9, VUL och blodprov 5/10

Sprutare{#emotions_dlg.flower}
    FRULILA: IVF 1, sprutstart 28/9, VUL 4/10

Äggplockning{#emotions_dlg.flower}
    Strössel: Äggplock tors 30/9. 

Ruvare{#emotions_dlg.flower}
    LindaBell; IVF 2 (men 1:a syskonförsöket). TD 15/10

Gravida Gravid

1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9, TD 22/9 positivt
  • strössel

Av 21 ägg blev 12 befruktade ivf och vi fick 3 till frysen och ett toppenägg i magen !

Väntrum{#emotions_dlg.flower}
    lärkan80: Väntar på spraystart...
    strumpa: IVF 1, samtal 8/9
    majsanna: Minus på 2:a ivf den 17/9.

Sprayare/sprutar{#emotions_dlg.flower}
    Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9, VUL och blodprov 5/10

Sprutare{#emotions_dlg.flower}
    FRULILA: IVF 1, sprutstart 28/9, VUL 4/10
    Äggplockning{#emotions_dlg.flower}
    LindaBell; IVF 2 (men 1:a syskonförsöket). ÄP onsdag 29/9.

Ruvare{#emotions_dlg.flower}
    Strössel: Ett toppenägg testdatum 16/10 och 3 till frysen.

Gravida Gravid
    1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9, TD 22/9 positivt

Svar på tråden rmc linköping - ivf