• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Rödluvan

LindaBell & Strössel: Lycka till! 

Har nu fått tid för första läkarbesöket. Är inte så glad i det här med sprutor men vad jag förstått så är det fler som har känt samma sak.. Så förhoppningsvis så klarar jag av det också.

Väntrum{#emotions_dlg.flower}
    lärkan80: Väntar på spraystart...
    strumpa: IVF 1, samtal 8/9
    majsanna: Minus på 2:a ivf den 17/9.

Sprayare/sprutar{#emotions_dlg.flower}
    Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9, VUL och blodprov 5/10

Sprutare{#emotions_dlg.flower}
    FRULILA: IVF 1, sprutstart 28/9, VUL 4/10
    Äggplockning{#emotions_dlg.flower}
    Strössel: Äggplock tors 30/9.
    LindaBell; IVF 2 (men 1:a syskonförsöket). ÄP onsdag 29/9.

Ruvare{#emotions_dlg.flower}

Gravida Gravid
    1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9, TD 22/9 positivt

• Erica b
    Hej, vi ska göra IVF i Linköping inom 3 månader. Väntar nu på första kallelsen till läkaren, känns så skönt att vara igång! Vi har försökt bli gravida i 7 år och inte fått göra utredning för att ja varit för överviktig(läkare o barnmorskor har sagt att anledningen till att vi inte blir gravida är 100% beroende på min vikt), efter kämpande med det fick vi utredas o det visade sig att det var min man som inte hade tillräckligt med spermier och att ja har PCO.
    Men jag var fortfarande för överviktig för att få IVF-januari 2010 men NU sep-2010 efter 42 kg viktnedgång så var vi välkomna i kön!
    Aldrig varit så kul att stå i en kö förut Flört

Men nu är det så mye känslor som svallar så ja blir tokig! Glad ledsen bitter frustrerad osv...otålig!Gråter

//Icka
  • strössel

Lindabell:

Hur gick det idag ? Blev det många fina ägg ? Hur lån tid tog det innan ni var hemma igen ? Vi har 15 mil att åka så det blir till att gå upp tidigt i morgon bitti, vi får åka runt 5 !

• LindaBell

Strössel; det har gått bra idag. Det blev 20 ägg! Har ont i magen nu, men det släpper väl så småningom. Allt gick jättbra, bra bemötande och omhändertagande. Vi har ca 11 mil att åka. Vi var där 7.30 och gick från avdelningen ca 11.15
    Nu hoppas jag att många äg blir befruktade, jag bävar för att de ska ringa under morgondagen och säga att inget hänt, det får bara inte ske. Nä, jag SKA tillbax för ET på fredag så det så!
    Börjar med vaggisar ikväll.

Stort lycka till imorgon !!!!!!

• strössel

Lindabell:

Du ska se att det kommer gå jättebra. Håller tummarna, jag är skitnervös och det värsta av allt är att jag har varit så sjuk och är fortfarande inte helt hundra men jag hoppas jag är bättre då dom ev kommer sätta in ett ägg  om det nu går så bra hoppas hoppas. Tror jag hade max 10 ägg som var bra  i storlek på senaste vul så det kommer nog inte plockas så många på mig.

• strumpa

Fasiken, var helt säker på att mensen skulle komma idag så att jag skulle få börja med sprutor på lördag :/, men men, den måååsta komma imorgon :) Konstigt att längta till mens, förhoppningsvis den sista på väldigt länge! Har fått huvudvärk nu på em och det är ett gott tecken.

• strössel

Lindabell:

Det blev 21 ägg och min mans prov såg oxå bra ut. Ska tillbaks på lördag kl 11 om allt går bra.
    Vi var snabba därifrån och på väg till apoteket själv då min man fick gå till bilen pga parkeringsbiljetten hade gått ut. Så svimmade jag och mådde så illa och ingen stannade och hjälpte mig alla gick förbi även folk med vita rockar. Kändes inte bra , fick hålla mig längs väggen, sjukhuset kändes gigantiskt och jag hittade knappt ut i det tillståndet det var hemskt. Sen kräktes jag hela vägen hem.

• LindaBell

Strössel; oj fin skörd du också!! Härligt! Men fy att du skulle behöva må så där och att du skulle behöva känna dej så hjälplös och utelämnad. På ett sjukhus!! Skam!

Svar på tråden rmc linköping - ivf