• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Himlan77

Hjärtans fröjd: Enligt vår läkare så används den mycket sparsamt och jag fick ingen möjlighet att varken önska eller kräva... Hade gärna sluppit nedregleringen... Några av er i tråden gör ju eller har gjort korta metoden, så uppenbarligen använder de den ju, men jag vet inte hur de gör urvalet? Om den här IVF:en inte går vägen, så tänker jag ta upp det med dem, för jag vet verkligen inte om jag fixar det här en gång till... oavsett om det resulterar i bebis eller inte...

För övrigt så ringde de från rmc idag, jag får inte börja med sprutor förrän på torsdag i nästa vecka... Det känns skitjobbigt just nu faktiskt... Även om det inte var jättepositivt igår på UL:et, så trodde jag nog ändå att det var tillräckligt, men icke... Just nu mår jag inte bra alls, och sen är det andra saker som gör att jag inte heller mår så bra, så det här beskedet hade jag gärna sluppit... Det andra som inte känns sådär jättekul kommer antagligen lösa sig i helgen och jag får i alla fall svar, men just nu är det alltför mycket som inte riktigt går min väg... Skönt att det i alla fall är fredag...

• Himlan77
    Väntrum{#emotions_dlg.flower}
    Erica B: första läkarbesök 26 okt.
    majsanna: Minus på 2:a ivf den 17/9.
    Strössel: Inväntar blödning så jag kan börja med ivf 2. 
    Grynets Gryta: inväntar dec-mens, för att kunna påbörja IVF1b.
    Mmiaa: IVF nr 3 (ET nr 2) start januari 2011
    Hjärtans fröjd: första läkarbesök 24/11
    Sprayare/sprutar{#emotions_dlg.flower}
    Lärkan80: IVF 1, spraystart 16/9, väntar på blödning...

HERO2009 IVF 1 spraystart 3/11 
    Mumlan74: har spraystart 6/11. IVF nr 2, men första på RMC
    Himlan77: Spraystart 28/10, IVF nr 1

Sprutare{#emotions_dlg.flower}
    Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9, sprutstart 6/10 VUL och blodprov 11/10
    Himlan77: Spraystart 28/10, sprutstart 18/11, blodprov 23/11 VUL 24/11

Äggplock{#emotions_dlg.flower}
    Karli: IVF 1,spraystart 6/10,sprutstart 28/10 blodprov 2/11,VUL 3/11 blodprov 7/11,VUL 8/11 ÄP 11/11 ET 13/11

Ruvare{#emotions_dlg.flower}
    LindaBell; IVF 2 (men 1:a syskonförsöket). TD 15/10
    mg79: IVF 1, två ägg återinsatta den 6/10, TD 20/10
    FRULILA: IVF 1, sprutstart 28/9, VUL 4/10, ÄP 8/10, ET 11/10, TD 25/10
    Spugnola: IVF 1. TD 18/11.

Gravida Gravid
    1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9, TD 22/9 
    strumpa: IVF 1, sprutstart 5/10 Puregon, VUL 13/10, ÄP 18/10, TD 3/11 positivt.
  • Spugnola

Himlan77, du ska se att det snart blir er tur!
    Jag vet det är jättejobbigt och vänta och jag vet, det kan vara så otroligt påfrestande både psykiskt och fysiskt,
    MEN du klarar det. Det kommer ordna sig för dig!!
    Försök att inte gå och tänk på allt jobbigt, gör saker som du mår bra av! Jag skrev ju tidigare om alla goda råd man får, men försök att ta dig ur säng/soffläge, kämpa på.  Hjärta Ut o promenera, umgås med dina nära, gör mkt praktiskt. Vi bor i en väldigt stor lägenhet och när vi var tvungna att gå igenom en sen abort förra året, så storstädade jag o tvättade fönster våra 11 fönster (såna stora sekelskiftesfönster som tar tid), sånt kan oxå vara bra att göra..!
    Jag önskar dig och alla andra en rolig och praktiskt helg!
    (Själv ska jag skingra tankarna gm att flyttpacka och kolla på badrum o kök!!)

• Spugnola

(kanske kan kallas förträngning det jag gör, men hoppas det hjälper ngn...)

• Himlan77

Spugnola: Jag läste ditt tidigare inlägg, och har försökt att tänka så under hela den här tiden som vi försökt få barn, men den här satans sprayen gör mig så nollställd... Inget är roligt och jag är bara trött och orkeslös... Men jag ska verkligen försöka!
    Som jag skrev i en annan tråd: om det här försöket inte går vägen, så tänker jag vägra att nedregleras nästa gång! Även om jag kanske kommit lindrigt undan vad gäller tårar och raseriutbrott, så är den här håglösheten, tröttheten och orkeslösheten helt hemsk...! Jag går omkring i en bubbla och det känns som att livet runtom inte rör mig... Det kanske är ett litet offer att må peck i några veckor mot att kanske få bli gravid, men inte för mig... Det här är verkligen helt hemskt!

• Hjärtefröjd

Visst är det så att man bara har 2 IVF-försök i Linköping?

Men vad händer då när jag kommer till Linköping från Sthlm där man har 3 försök. Får jag då 2 eller 3? Och förresten, ingår några FET i Linköping eller Sthlm?

Oj, vad många frågor det blev!

• Karli

Spugnola: Håller tummarna för dej!
    Jo mitt äggplock gick bra,gjorde inte speciellt ont. Hade Elisabet och är väldigt nöjd.
    Imorron ska vi upp igen för ET.

Himlan77: Kramar till dej!

• Himlan77

Tack för kramar, Karli. Lycka till imorron

Ja, Hjärtans fröjd, man har bara två försök i Linköping, och nej, inga FET ingår, om jag fattat saken rätt... Ingen aning om hur det blir för er, iom att Stockholm och Linköping inte har samma antal försök. Du får fråga nästa gång du ringer eller kommer till rmc. Får jag fråga varför du ska göra IVF i Linköping istället för Stockholm? Har ni flyttat eller är det något annat? Bara nyfiken, och frågar man inget får man inget veta

• Hjärtefröjd
    Himlan77 skrev 2010-11-12 21:47:57 följande:

Tack för kramar, Karli. Lycka till imorron

Ja, Hjärtans fröjd, man har bara två försök i Linköping, och nej, inga FET ingår, om jag fattat saken rätt... Ingen aning om hur det blir för er, iom att Stockholm och Linköping inte har samma antal försök. Du får fråga nästa gång du ringer eller kommer till rmc. Får jag fråga varför du ska göra IVF i Linköping istället för Stockholm? Har ni flyttat eller är det något annat? Bara nyfiken, och frågar man inget får man inget veta

Vi får IVF i Linköping därför att kön i Stockholm är 1,5 år lång, och Linköping kan ta emot direkt.
  • Himlan77
    Hjärtefröjd skrev 2010-11-12 21:53:25 följande:
    Vi får IVF i Linköping därför att kön i Stockholm är 1,5 år lång, och Linköping kan ta emot direkt.
    Aha, då förstår jag Meddela gärna om du pratar med dem om antal försök, blev lite nyfiken på hur de tänker...
Svar på tråden rmc linköping - ivf