• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Bamboocha

Mumlan74: Ok tack för ditt tips, men kan man inte ta sprutan på låret eller körde du bara magen? Man skulle väl ta 90 grader. Jag hoppas verkligen dosen räcker. RMCC glömde tala om att jag skulle ha UL i dag så fick ringa o kolla o fick som tur va en tid en timme senare. Tycker sprutorna är jobbigare är spray. Spray mådde jag bättre

• Mumlan74

Bamboocha: Jag körde bara magen och jag försökte hålla sprutan precis i 90 grader mot magen. Slarvigt av dem att glömma bort ditt ultraljud!! Men vilken tur att du hann. Förhoppningsvis är det inte så många dagar kvar innan du får göra äggplock. Styrkekram!

• pållan

Himlan77: Ja jag läste lite av de diskussionerna. Vi kom fram till korta metoden i samråd, läkaren och jag. Vi är oförklarligt barnlösa, allt ser bra ut på pappret - kanske är det därför vi får prova den korta först? Och kanske spelar stockholms 3 försök roll också. Usch vad jobbigt att du mår så dåligt, det är verkligen ingen lek att gå igenom det här. Har hört att nedregleringen kan vara påfrestande psykiskt, hoppas att du mår bättre när du börjar med sprutorna. Och att det går vägen nu så du slipper gå igenom det igen! 

Spugnola: tack! Och fredag är ju väldigt snart - hoppas

Mumlan74: Ja, det där är rätt positiv anda Man får försöka att behålla hoppet och styrkan, fast det är riktigt tungt ibland.  Och tack, det känns dubbelt bra att ha planerat behandlingsstart och få börja med korta metoden. Visst, det är lite osäkrare med den korta, men jag blir väldigt påverkad av hormonbehandlingar så det känns bra att börja med den korta och trappa upp till den långa metoden om första försöket skulle misslyckas.  

Bamboocha:  Bra att de har koll på dina äggblåsor och ökar dosen! Om man ser till att inte ha luft i sprutan minskar också risken för blåmärken (fast det vet du säkert redan). Jag gör ett inseminationsförsök med puregonstimulering den här månaden och en gång fick jag in lite luft när jag tog sprutan, glömde att se till att det är en liten droppe på nålen innan jag i injicerade, och då fick jag ett blåmärke - medan jag knappt känt av sprutan de andra gångerna. 

• Bamboocha

Mumlan74: Ja men de sa att de hade sagt de jag sa nej., Hur skulle jag glömma det  när jag vet hur viktigt behandligen är. Men körde du endast gonal 900 eller fick du köra de andra sprutorna med? Jag kör Gonal 900 det är väl rätt? O varför får man de andra då för? Hur var ÄP för dig? Gör det ont? Helt ärligt nu? Kram!

• Bamboocha

Någon som vet om flytningar är normalt vid gonal. Känner av det nu?

• Himlan77
    Spugnola skrev 2010-11-16 21:32:24 följande:
    Himlan, blir så ledsen för din skull. Vet inte vad jag ska säga riktigt, känner med dig, även om alla ngn gång i livet går igenom hemska, jobbiga, energidödande och påfrestande saker i livet. Dra täcket över huvudet en liten stund, men glöm inte bort att bortom det där mörka molnet finns faktiskt en sol, och den kommer titta fram igen. Förr eller senare. Tycker att jag förra hösten var världens svagaste själ på jorden, fick göra en abort i v 22. Det har tagit mkt lång tid att komma tillbaka. Men nu skiner solen igen och det där mörka molnet är ganska långt bort. Ärligt så är det klart att jag fortfarande ser det och än är ju inte den här resan slut men jag hoppas att det jag säger ger dig ork att kämpa. Jag trodde aldrig ngnsin att jag skulle kunna bli så stark igen som jag är idag, det känns som om jag kan så kan du och alla ni andra som tycker det är kämpigt nu. Hjärta

Pållan, tack för stöttningen! Hoppas det går bra för er nu efter jul!!

Bamboocha, jag hade 150 först och sedan en vecka till med 225. De hade hoppats att det skulle ha bildats mer äggblåsor under den första veckan, så därför ökade de till 225. Fick sedan 8, varav alla blev befruktade. En i magen o 3 till frys. Hoppas det går bra på fredag!
    Tack för dina ord. Jag känner mig egentligen ganska futtig, för att jag ballar ur totalt för en sak som inte gäller mig personligen, inte ens någon i familjen, men allt blir så stort... Först är jag totalt nollställd och håglös och så händer något som inte är så positivt och då rasar jag ihop totalt... Jag vet att solen skiner där bakom det mörka molnet och förhoppningsvis kommer den ju fram snart, och jag kan känna mig lite lättare igen. Det är så lite kvar nu med sprayen, så klart jag kämpar på! Jag läste på din pres och det du gått igenom kan göra den bäste svag, förstår att det tagit tid och kanske fortfarande tar tid och ork att orka leva. Vi är många som kämpar tillsammans, så klart att vi fixar det här! Kram och tack igen för dina ord Hjärta
  • Himlan77
    pållan skrev 2010-11-16 22:24:16 följande:
    Himlan77: Ja jag läste lite av de diskussionerna. Vi kom fram till korta metoden i samråd, läkaren och jag. Vi är oförklarligt barnlösa, allt ser bra ut på pappret - kanske är det därför vi får prova den korta först? Och kanske spelar stockholms 3 försök roll också. Usch vad jobbigt att du mår så dåligt, det är verkligen ingen lek att gå igenom det här. Har hört att nedregleringen kan vara påfrestande psykiskt, hoppas att du mår bättre när du börjar med sprutorna. Och att det går vägen nu så du slipper gå igenom det igen! 
    Oki. Om det inte går vägen den här gången, så tänker jag ta upp det till diskussion. Visserligen kanske man får stå ut med en del om det resulterar i en bebis, men det finns gränser... i alla fall för mig...
  • Mumlan74

Bamboocha: Jag hade Gonal 900 jag med. Vet inte varför man får andra typer av sprutor. Jag hade bara tre blåsor vid äggplocket och tyckte inte att det kändes så mycket alls. De lugnande och smärtstillande som jag fick fungerade alldeles utmärkt. Sambon hade dock lite roligt åt mig för jag sa en del knasiga saker...

Jag punkterade två cystor ett par veckor innan äggplocket och gjorde det endast med lokalbedövning. Det var inte så skönt. Men äggplocket var verkligen ingen fara. Jag tror dock att det är individuellt och har man många blåsor frestar det såklart på kroppen mer.

Insättningen gjorde inte heller ont på mig.

Stor kram!

Himlan77: Hormoner kan verkligen fucka upp hjärnan ordentligt. Du verkar ha fått en riktigt jobbig resa också. Men vi finns här och stöttar och kommer aldrig tycka att du är fånig eller futtig om du ballar ur för sånt som du normalt sett inte skulle reagerat på. Stor kram till dig med. Hang in there!

• Himlan77
    Mumlan74 skrev 2010-11-16 22:56:32 följande:

Himlan77: Hormoner kan verkligen fucka upp hjärnan ordentligt. Du verkar ha fått en riktigt jobbig resa också. Men vi finns här och stöttar och kommer aldrig tycka att du är fånig eller futtig om du ballar ur för sånt som du normalt sett inte skulle reagerat på. Stor kram till dig med. Hang in there!

Egentligen har jag inte haft det så himla jobbigt, men just när det dippar, så dyker det så djupt, och det är jobbigt att kravla sig upp igen... Och sen att jag varit så nollställd och haft så svårt för att se glädjen i saker som jag normalt tycker om... Jag var ju ganska förberedd iom att jag reagerade på Pergon, men det blev ändå inte likadant... Nu har jag bara en dag kvar med fulldos av spray, sen blir det spruta på torsdag kväll, så det ska jag väl klara av. Tack för kramen
  • Spugnola

jag tjyvtestade idag på 2 tester idag (TD imorrn egentligen...)
    det visade

Plus
    helt sjukt.
    nu ska jag hålla tummarna i 9 mån till...

Svar på tråden rmc linköping - ivf