• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Himlan77
    pållan skrev 2010-11-05 18:47:57 följande:
    Är det nån av er som redan börjat i Linköping som vet om de också gör den korta metoden där?
    Jag frågade om korta metoden på vårt första samtal, tyckte att det verkade enklare och eftersom jag inte mådde sådär superbra när jag åt Pergotime, och det kunde bli samma symptom av Spurecuren. Hur eller som, så svarade vår läkare att de inte gör korta metoden för att det är bättre resultat med den långa. De gjorde den korta i undantagsfall bara, men jag fick inte klart för mig i vilka undantagsfall... Men nej, de verkar inte vara så pigga på att använda den...
  • pållan

Piggelin80: grattis! Vad spännande med tvillingar! 

Himlan77 skrev 2010-11-06 11:48:32 följande:
    Jag frågade om korta metoden på vårt första samtal, tyckte att det verkade enklare och eftersom jag inte mådde sådär superbra när jag åt Pergotime, och det kunde bli samma symptom av Spurecuren. Hur eller som, så svarade vår läkare att de inte gör korta metoden för att det är bättre resultat med den långa. De gjorde den korta i undantagsfall bara, men jag fick inte klart för mig i vilka undantagsfall... Men nej, de verkar inte vara så pigga på att använda den...
     Himlan77: tack för svaret! Men vad tråkigt. Jag reagerade också kraftigt på pergotime och känner mig orolig inför nedregleringen, men eftersom jag har naturlig ÄL tänkte jag att jag kanske kunde få prova korta metoden. Jaja, jag får fråga när vi ska på första läkarbesöket också... 
  • strumpa

Grattis Piggelin!

Jag gjorde den korta metoden, fick också känslan av att de föredrog den långa (de har ju mer kontroll på när man får blödning osv då). Men jag tror att det beror på vad man har för "problem". Jag har blockerade äggstockar men allt annat är ok så det kanske var därför jag fick välja den korta...och det gick ju bra med den ;)

• pållan

strumpa: vad skönt att höra! Vi är oförklarligt barnlösa - allt ser bra ut i teorin men det blir ingen graviditet - så kanske vi också kan vi få prova korta metoden. Hoppas! Så fantastiskt roligt att du blev gravid på första försöket! Hur mår du, har du börjat känna av graviditeten ännu?

• strumpa
    pållan skrev 2010-11-06 12:59:03 följande:
    strumpa: vad skönt att höra! Vi är oförklarligt barnlösa - allt ser bra ut i teorin men det blir ingen graviditet - så kanske vi också kan vi få prova korta metoden. Hoppas! Så fantastiskt roligt att du blev gravid på första försöket! Hur mår du, har du börjat känna av graviditeten ännu?
    Hoppas ni får prova den korta, då är det ju inte lika mkt hormoner man proppar i sig. Jag känner mig lite trött och så och har som molande värk i magen, men vad jag förstår är det helt normalt :) Ska göra ul den 2/12 och få se den lilla bönan :)
  • Himlan77
    strumpa skrev 2010-11-06 12:33:20 följande:
    Grattis Piggelin!

Jag gjorde den korta metoden, fick också känslan av att de föredrog den långa (de har ju mer kontroll på när man får blödning osv då). Men jag tror att det beror på vad man har för "problem". Jag har blockerade äggstockar men allt annat är ok så det kanske var därför jag fick välja den korta...och det gick ju bra med den ;)
    Men åhh... nu blir jag nästan lite irriterad... Foten i munnen Jag fick inte ens chansen att välja. Läkaren sa bara att de bara gör den kortare i yttersta yttersta nödfall typ... Vi har heller inget konstaterat fel, jag har naturlig ÄL och allt ser bra ut för övrigt... Jag är ju glad om jag slipper proppa i mig mer saker än jag behöver... Men som sagt, det fanns inget att diskutera. Hon frågade om reaktionen på hormoner och jag sa att jag var ganska rädd för att behöva må likadant igen som när jag åt Pergo, och hon sa bara att en biverkning från Suprecuren kunde vara likadan och sen var det bra med det... Lyckas det inte på det här försökte kanske jag ska ta en diskussion inför nästa... Nu mår jag betydligt bättre än jag trodde, bara en dipp hittills, men ändå... Som sagt, jag vill ju inte behöva ta mer medicin än jag behöver... gaaahhh!
  • pållan

strumpa: ja det låter som helt normala och härliga första graviditetssymptom Vad roligt med UL! 

Himlan77: Vad konstigt att olika saker gällde för olika personer. Kanske hade ni olika läkare? Inte för att jag tycker att det borde göra nån skillnad, men... Det är så bra att man får råd och tips här på forumet, hittills har det varit en suverän hjälp för oss i utredningen osv. Hade inte alls fått så bra och snabb hjälp utan tips härifrån. Himlan, hoppas att du inte behöver nån mera gång utan att det funkar på första försöket! Skönt att det har gått bra hittills. Men det är ju alltid bra att veta att andra fått prova korta metoden om det skulle behövas... 

• pållan

strumpa: vilken dag i cykeln fick du börja med sprutorna? Så kan jag räkna lite för mig själv

• Himlan77
    pållan skrev 2010-11-06 15:07:34 följande:
    Himlan77: Vad konstigt att olika saker gällde för olika personer. Kanske hade ni olika läkare? Inte för att jag tycker att det borde göra nån skillnad, men... Det är så bra att man får råd och tips här på forumet, hittills har det varit en suverän hjälp för oss i utredningen osv. Hade inte alls fått så bra och snabb hjälp utan tips härifrån. Himlan, hoppas att du inte behöver nån mera gång utan att det funkar på första försöket! Skönt att det har gått bra hittills. Men det är ju alltid bra att veta att andra fått prova korta metoden om det skulle behövas... 
    Ja, det känns lite sådär, men som sagt, det kan ju vara bra att veta, om det skulle behövas ett försök till... Jag hoppas ju såklart att det inte ska behövas UL på torsdag, så jag hoppas jag får börja med sprutor sen.
  • Spugnola

Tror inte jag är med på er lista, skrev för länge sedan en rad, vet inte om ni antar nya medlemmar så här sent men jag har precis gjort ET, så nu ligger jag här o ruvar.
    Får man vara med?
    Hjärta

Svar på tråden rmc linköping - ivf