strumpa skrev 2010-11-06 12:33:20 följande:
Grattis Piggelin!
Jag gjorde den korta metoden, fick också känslan av att de föredrog den långa (de har ju mer kontroll på när man får blödning osv då). Men jag tror att det beror på vad man har för "problem". Jag har blockerade äggstockar men allt annat är ok så det kanske var därför jag fick välja den korta...och det gick ju bra med den ;)
Men åhh... nu blir jag nästan lite irriterad...

Jag fick inte ens chansen att välja. Läkaren sa bara att de bara gör den kortare i yttersta yttersta nödfall typ... Vi har heller inget konstaterat fel, jag har naturlig ÄL och allt ser bra ut för övrigt... Jag är ju glad om jag slipper proppa i mig mer saker än jag behöver... Men som sagt, det fanns inget att diskutera. Hon frågade om reaktionen på hormoner och jag sa att jag var ganska rädd för att behöva må likadant igen som när jag åt Pergo, och hon sa bara att en biverkning från Suprecuren kunde vara likadan och sen var det bra med det... Lyckas det inte på det här försökte kanske jag ska ta en diskussion inför nästa... Nu mår jag betydligt bättre än jag trodde, bara en dipp hittills, men ändå... Som sagt, jag vill ju inte behöva ta mer medicin än jag behöver... gaaahhh!