Mumlan 75: låter som att ni har kämpat rejält. Hoppas verkligen att ni plussar nu på andra IVF-försöket! Det vore ju fantastiskt roligt om vi kunde följas åt till bebis! Bra att du kontaktar din gyn bums, så slipper du oroa dig i onödan.
Jag berättar gärna om vår fertilitetskarusell, det är bara skönt att ha någon att "prata" med. Ingen av mina vänner har behövs fertlitetsbehandling, utan de har alla blivit gravida snabbt och lätt. Vi har också försökt aktivt i 2,5 år, inledde utredningen i våras. Önskar att vi hade utrett tidigare! Vi är oförklarligt barnlösa, förutom att jag har lite förhöjda TSH värden (4,0) så jag fick levaxin för en och en halv månad sedan. Har hittat blodprover tagna för 2,5 år sedan och då låg TSH på samma värden som idag, så det kan vara en orsak till vår barnlöshet. Annars ser allt bra ut för både mig och min man, men det är nog mest på pappret för vi har aldrig lyckats bli gravida under de här åren. Jag försökte också över ett år i en tidigare relation utan att bli gravid, så jag hoppas att "felet" ska upptäckas och kunna avhjälpas vid IVF. Vi har gjort två misslyckade makeinseminationer i ostimulerad cykel, och i helgen gjorde vi ett nytt inseminationsförsök med pergo + ovitrelle. Har BIM den 7/11 och hoppas ju så klart - fast jag egentligen inte tror att chansen är särskilt stor. Känns jättebra att veta att IVF-behandlingen inte kommer dröja en evighet!
Tack för tips om journalerna, jag ska ringa Sophiahemmet där vi gjort vår utredning och be dem skicka över journalerna direkt till Linköping. Känns det bra i Linköping, har ni fått bra bemötande? Och tack för info om tidsplan och så, det känns så skönt att veta lite mera! Håll mig gärna uppdaterad om hur det går för er! Håller tummarna massor!