pållan skrev 2010-11-16 20:41:16 följande:
Hej alla!
Nu är vi officiellt Linköpings-patienten

Hade vårt första läkarsamtal idag och det kändes bra. Vänligt och profssigt bemötande från både läkaren och barnmorskan, bra svar på våra frågor, det känns tryggt inför behandlingsstart. Vi ska göra den korta metoden i februari, beräknar att jag ska börja med sprutorna runt den 3:e februari. Tyvärr hinner vi inte till januari eftersom labbet inte öppnar igen förrän vecka 4...
Himlan77: väldigt tråkigt att olika landsting har olika regler. Håller tummarna för att allt går bra! Jobbigt med andra saker som rubbar planerna mitt i ivf-cirkusen...
Ja, det är tråkigt. Vet att alla landsting inte har samma regler, men det är tråkigt i alla fall... Jag mår rent ut sagt skit just nu och vill helst bara dra täcket över huvudet och skita i allt... Hoppas det vänder fort när jag börjar med sprutorna...
Roligt att det känns bra för dig med Linköping i alla fall. Vi har ju tidigare diskuterat korta resp. långa metoden här i tråden. Har du själv valt att göra den korta metoden, eller är det något ni kommit fram till i samspråk med rmc? Om det inte går vägen på det här försöket så vill jag verkligen inte nedregleras på nästa försök, det är alldeles för jobbigt...