• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Karli

Nu har jag börjat spruta,var ju inte alls så farligt som jag befarade
    Inplanerat blodprov 2/11 och ultraljud 3/11
    Nån som har lust att uppdatera listan??

• piggelinis
    Erica b skrev 2010-10-26 12:40:17 följande:
    jaha läkarbesöket idag va inte så kul...måste vänta t decmensen(slutet på dec) och sen 21 jävla dagar t innan ja ens får börja närspraya....Dr Barbara sa " tänk på stockholmarna som får vänta 2 år"....o hur hjälper det mej ja skiter väl i dom?
    Nej idag har ja en pessimistdag, usch!
    Oktober nu.....slutet på januari känns som 10 år bort.....

Hoppas ingen tar sina barn för givna där ute.
    Icka
    Usch! Ännu mer väntan! Som sagt... känns som en evighet. Och att få veta att andra får vänta längre är ju inte precis tröst. :/

För min del har jag varit ruvare i sju ynka dagar, men det känns som två månader ungefär. Fortfarande två veckor till gravtest... En evighet, det också. :(
  • Mumlan74

pållan: ja, det har varit en lååååång uppförsbacke hittills och jag försöker ställa in mig på att vi inte är framme än utan måste kämpa lite ett tag till. det skulle verkligen vara jättekul om vi fick följas åt till bebis!

har det blivit någon skillnad sen du började med levaxinet? det verkar vara ett ganska vanligt problem, men å andra sidan ett som är hyfsat lätt att göra något åt. kommer de göra någon ytterligare utredning på er tror du?

jag håller tummarna för att det går vägen med inseminationen den här gången. kan tänka mig att det ändå känns skönt att ha IVF-möjligheten som en back up.

de första kontakterna med linköping på telefon var väl så där. de var förvirrade, visste inte hur de skulle hantera oss som kom från stockholm och ingen hade nåt riktigt svar att ge. men när vi väl kom dit och träffade läkaren (karin gunnarsson) och BM så var de jättebra tycker jag. vänliga, lyhörda och trevliga. inget att klaga på alls.

vet du var du kommer få göra ultraljud och blodprov i stockholm? jag kommer gå på octaviakliniken...

lycka till med ruvandet!

nila77: hu.. jag kommer ihåg hur jäkla lång den där ruvarperioden kändes. och då vet jag att jag testade efter 14 dagar. men... u can do it!

håller mina tummar för alla ruvare här!

• piggelinis
    Mumlan74 skrev 2010-10-29 10:27:05 följande:
    nila77: hu.. jag kommer ihåg hur jäkla lång den där ruvarperioden kändes. och då vet jag att jag testade efter 14 dagar. men... u can do it!

håller mina tummar för alla ruvare här!
    Tack för ditt stöd! :) Ibland kan jag själv tycka att jag är så fjantig. Det finns ju annat här i livet, kan inte fatta att tiden kan gå såååå långsamt... :p
    Men... bara 13 dagar kvar nu... ;)
  • Bamboocha

Jag fick komma direkt från Kalmar landsting, ingen kö o under 25

• strumpa

Jag har tjuvtestat och det visade  Plus. Är på ruvdag 10 idag och har testdag på onsdag 3/11. Har lite svårt att ta in detta Glad, ska åka och köpa ett CB digitalt sen också.

• mmiaa
    strumpa skrev 2010-10-30 08:55:08 följande:
    Jag har tjuvtestat och det visade  Plus. Är på ruvdag 10 idag och har testdag på onsdag 3/11. Har lite svårt att ta in detta Glad, ska åka och köpa ett CB digitalt sen också.
    Grattis
  • mmiaa

Då var man ruvare för första gången, vi kom aldrig hit sist pga för omogna ägg men den här gången var det ett embryo med toppkvalite och 2 andra fina av totalt 8 ägg, tyvärr inga till frysen. Nu väntar några spännande veckor....!

VÄNTRUM*
    Kiwi10: startar ny ivf med modifierad icsi i augusti
    pp08: sprutstart 29/10, ÄP v.45
    Pippilott: IVF nr.2, antingen innan jul, eller så vänter vi till efter jul...

*SPRAYARE*

*SPRUTARE*
    Florentina, sprutstart 24/10 (äp ca 4/11)

*ÄP*

*ET*

*FET*

*RUVARE*
    Saga33, test dag 7/9
    Snösport: IVF4 TD 6/11
    Svea Maria TD 12/11
    Mmiaa IVF nr 2, ET nr 1 (icsi) 29/10, TD 12/11

GRAVIDA*
    Tidförbarn75: pos rd 13,  29/8 (egentlig td 4/9)
    Inanna68, pos rd 17, 16/10
    Anlo24, ivf 3. pos RD 14. BF 16/6

ÖVRIGA*
    Linköping68: Hemmaförsök
    Sushikatten: Hemmaförsök och kollar januari

• mmiaa

Jaha och så uppdaterar man med fel lista under ctr+c...
    Då var man ruvare för första gången, vi kom aldrig hit sist pga för omogna ägg men den här gången var det ett embryo med toppkvalite och 2 andra fina av totalt 8 ägg, tyvärr inga till frysen. Nu väntar några spännande veckor....!

Väntrum{#emotions_dlg.flower}
    Erica B: första läkarbesök 26 okt.
    majsanna: Minus på 2:a ivf den 17/9.
    Strössel: Inväntar blödning så jag kan börja med ivf 2. 
    Grynets Gryta: inväntar dec-mens, för att kunna påbörja IVF1b.
    Mumlan74: har spraystart 6/11. IVF nr 2, men första på RMC

Sprayare/sprutar{#emotions_dlg.flower}
    Karli: IVF 1, spraystart 5/10

Sprutare{#emotions_dlg.flower}
    Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9, sprutstart 6/10 VUL och blodprov 11/10
    Lärkan80: IVF 1, spraystart 16/9, sprutstart 20/10, VUL 26/10

Äggplockning{#emotions_dlg.flower}

Ruvare{#emotions_dlg.flower}
    LindaBell; IVF 2 (men 1:a syskonförsöket). TD 15/10
    strumpa: IVF 1, sprutstart 5/10 Puregon, VUL 13/10, ÄP 18/10, TD 3/11
    Mmiaa, IVF nr 2, ET nr 1 (icsi) 29/10, TD 12/11
    Gravida Gravid
    1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9, TD 22/9 positivt

• FRULILA

Grattis Strumpa även i denna tråd!!

Svar på tråden rmc linköping - ivf