• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Himlan77
    strössel skrev 2010-11-14 21:56:45 följande:
    Jag har gjort en ivf i Linköping fick minus nu ska jag göra ett FET i början i dec. Får du ägg till frysen så tar de dom äggen vid nästa försök. Får man inga till frysen får man göra ett färskförsök igen. Så sa dom iallafall till oss när vi ringde och sa att vi fick minus på test dagen !
    Vi har två försök och enbart två försök fick vi veta... Blir det ägg till frysen, så tar de av dem vid nästa försök, men sen är det stopp, fick vi höra... Varför är det olika tro? Nästa gång jag pratar med någon på rmc så ska jag fråga...
  • Calimba

Väntrum{#emotions_dlg.flower}
    Erica B: första läkarbesök 26 okt.
    majsanna: Minus på 2:a ivf den 17/9
    Strössel: Ivf 2 FET i början av dec.
    Grynets Gryta: inväntar dec-mens, för att kunna påbörja IVF 1b.
    Mmiaa: IVF nr 3 (ET nr 2) start januari 2011.
    Hjärtans fröjd: första läkarbesök 24/11
    pållan: första läkarbesök 16/11

Sprayare/sprutar{#emotions_dlg.flower}
    Lärkan80: IVF 1,spraystart 16/9,väntar på blödning..
    Calimba: IVF 1,spraystart 5/11 väntar på blödning..
    HERO2009 IVF 1 spraystart 3/11 
    Mumlan74: har spraystart 6/11. IVF nr 2, men första på RMC
    Himlan77: Spraystart 28/10, IVF nr 1

Äggplock{#emotions_dlg.flower}

Ruvare{#emotions_dlg.flower}
    mg79: IVF 1, två ägg återinsatta den 6/10, TD 20/10
    FRULILA: IVF 1, sprutstart 28/9, VUL 4/10, ÄP 8/10, ET 11/10, TD 25/10
    Spugnola: IVF 1. TD 18/11.
    Karli: IVF 1,spraystart 6/10,sprutstart 28/10 blodprov 2/11,VUL 3/11 blodprov 7/11,VUL 8/11 ÄP 11/11 ET 13/11 TD 27/10

Gravida Gravid
    1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9, TD 22/9 
    strumpa: IVF 1, sprutstart 5/10 Puregon, VUL 13/10, ÄP 18/10, TD 3/11 positivt.
    LindaBell; IVF 2 (men 1:a syskonförsöket). TD 15/10 positivt.

• Mumlan74

Himlan 77: vad konstigt! så verkar det ju inte vara på någon annan klinik - vad jag vet. som försök räknas bara färskförsök och får man till frysen så blir det liksom bonus? eller så har jag fattat det HELT fel.

jag är nu inne på min andra vecka som sprejare. fick min mens igår, skönt att slippa fundera över det. nästa vecka är det dags för VUL och förhoppningsvis får jag börja spruta sen.
    jag mår oförskämt bra. sprejen har tagit bort min pms, vilket är väldigt skönt. tycker inte minst sambon. ha ha.
    har egentligen inga biverkningar förutom torra slemhinnor och lite muntorrhet, men det kan man ju leva med.

samtidigt som det är skönt att vara igång börjar jag också bli nervös. tänk om det inte blir några ägg alls? tänk om det blir nåt ynka litet, som inte befruktas? tänk om det aldrig kommer att funka för oss...
    tänk om jag faktiskt aldrig får bli gravid. :0(

• strössel
    Himlan77 skrev 2010-11-14 22:59:38 följande:
    Vi har två försök och enbart två försök fick vi veta... Blir det ägg till frysen, så tar de av dem vid nästa försök, men sen är det stopp, fick vi höra... Varför är det olika tro? Nästa gång jag pratar med någon på rmc så ska jag fråga...
    Skrattande Vi har skrivit samma sak ett färskförsök och sen om man får till frysen tar de dom. Får man inget till frysen eller om dom inte klarar upptiningen så får man ett nytt färskförsök. Men efter två om det misslyckas så får man betala för sina frysta ägg tror ett kostade 8000 kr.
  • Spugnola

Hmm. Ja jag tycker att just den grejen är lite konstig, att man egentligen bara får 1,5 försök på rmc... De frysta äggen är ju ändå inte färskvara och innebär inte fullt så stor chans som ett färskt!
    Jahopp. Snart gäller det.
    RD 11 för mig nu, testdag nu på torsdag. Undrar verkligen hur detta ska gå.
    Funderar på att tjuvkika i dagarna här nu. Borde det inte kunna ge utslag nu? Hur stor chans är detta???? Uj mga frågor...
    Karli, hur går ruvandet för dig?
    Himlan, hur känns det nu. Fortfarande lika jobbigt?
    Hjärtans fröjd och Calimba, välkomna!

• Himlan77

Mumlan74: Jag trodde att alla ägg man fick innefattades i ett försök, men tydligen inte i Linköping... Jag tycker två försök är ganska snålt oxå, men men... Det är väl bara att hoppas att det går vägen... annars  får vi väl leva med det oxå...

Spugnola: Det går upp och ner... Det är fortfarande ganska nollställt och håglöst, och jag är väldigt beroende av roliga saker som är planerade. Jag har svårt för halvplanerade saker, och i lördags fick jag t ex tvärspel på en sån halvplanerad sak. Det löste sig till det bästa, men det ska bli skönt på torsdag när jag får börja med sprutorna. Tack för omtanken

• Mumlan74

Himlan77: Helknasigt, måste jag säga. Det är så idiotiskt också att det ska vara olika beroende på vilket landsting man bor i. Som stockholmare får vi ju tre försök, medan en del landsting bjuder bara på ett! :0/ Det borde vara likadant över hela landet.

Spugnola: Håller tummarna för dig!

• Karli

Sprugnola: Jo tack de går bra men f*n va dagarna går sakta helt plötsligt!
    Åhh du e ju jääättenära TD. Har du några känningar?
    Håller tummar o tår  Solig

• Spugnola

Himlan: Kom ihåg att kämpa vidare!! Repetera mantrat: Kämpakämpakämpakämpa!! :)
    Måste vara tufft att jobba nu i detta? Har själv jobbat som förskollärare, gå in på min presentation så kan du läsa mer. Förstår om det är tuffft. Ge inte upp, inte ännu iaf!

Mumlan: Blir avis på dig som har så mga försök på dig, även om det såklart inte är roligt att behöva "göra om IVF, usch förstår inte att det ska vara så svårt för bebisar att stanna kvar o vara friska i magen (o så komma ut som det ska oxå för den delen)... Sprayar el sprutar du nu?

Karli: Ja i början gick dagarna skitsakta!! Nu helt plötsligt är jag nästan där, o nu kan jag säga att det går rätt sakta med för den delen...
    Saken hör den att nu har jag känningar! Vet inte hur man ska tolka det, kan ju vara bara biverkningar av proggisarna! Usch kommer bli så uppgiven om det inte går... tycker jag har fått min del nu!
    Mår illa, ont i bröst o trött....
    ja fy satan nu gäller det!!

Tungan ute

• Mumlan74

Spugnola: Det låter positivt med känningarna! Hoppas hoppas. Visst är det i morgon du har TD? Jag håller tummarna som sjutton.

Vi har ju gjort ett försök redan, fast privat, här i Stockholm. Blev gravid, men fick missfall i v. 13. :0( Jag hoppas att vi inte ska behöva utnyttja alla tre försöken, men jag är också halvt inställd på att det kanske inte kommer gå alls eftersom jag har ont om ägg.

Men - jag är igång och sprejar med supercur och nästa tisdag ska jag in på VUL för att se om jag är ordentligt nedreglerad. Sen blir det sprutstart förhoppningsvis.

Svar på tråden rmc linköping - ivf