• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Himlan77

Jag är skitstolt över mig själv att jag fixar sprutorna utan problem. Varit lite nervös för själva blandningsdelen, men det funkar jättebra Nu hoppas jag bara att allt ser bra ut på VUL på onsdag

• Erica b

Äntligen kan ja skriva igen...ja gjorde ngn uppdatering på datorn oså helt plötsligt har ja inte kunnat skriva i forumet o det har varit frustrerande för det här stället hjälper mej verkligen med alla olika berättelser o stöttning Hjärta nu har min datahackervän fixat det, skööönt!

Inte för det hänt så mye med mig ja ska ju ringa upp när ja får min mens o då ska vi räkna på när ja ska börja...troligtvis tyvärr i januari för jul kommer precis när ja sprayar annars =( vi få¨r se vad sköterskan säger!

min bästa vän i hela världen är gravid o ja har inte ens kunnat svara på hennes sms när ja fick reda på detta, riktigt hemskt har ja betett mej men det GÅR bara inte ja bryter ihop bara ja tänker på henne...hon kommer tom hinna föda innan ja fått min första insättning....oja känner att ja kommer inte kunna prata med henne förens ja ä gravid Om ja nu blir gravid. Usch så hemsk ja känner mej men det går bara inte...ja brukar palla allt o alltid tänka mer på andra än mej själv, nu har ja blitt ett egoistiskt svin!

Hur har ni pallat me alla barn o graviditeter runt om? min jobbarkompis blev gravid för ett tag sedan o sa då _"OJ hoppsan så går det när man gömt p-pillret 2timmar, inte lls planerat men va fasen vi kör väl på en bäbis då"
    lust att ge en rak höger...Flört

Kram på er alla kämpande änglar!

• Bamboocha

`Äntligen tog jag min sista spruta pregnyl o fasen vad det gjorde ont. Hela nålen skulle ju in. Sagt o gjort? Men detrta är väl rätt?

Sparayade i dag som vanligt o min sista samma tid som sprutan. De sa de på RMC i alla fall.

Nå jag är inte så nöjd med de i alla fall då de vägrar söva mig idioter!

• Karli

Erika b: Välkommen tillbaka!
    Under alla dessa år man själv velat bli gravid har för mej varit en berg o dalbana. Jag har varje gång någon berättat ärligt känt glädje MEN i vissa fall även avundsjuka och tyckt att livet är piss och orättvist!
    Jag har en syster som blir gravid av att kolla på ett par kallingar (hon har 3 barn) Jag har många gånger undrat vad som gjort att just jag blivit drabbad av detta
    Alla runtomkring oss vet om vår situation. Vi har haft ganska många bebisar sista året runtomkring oss. Min allra närmsta vän har bett mej säga ifrån om det blir för mycket bebisprat! Vilket jag inte behövt göra för jag tycker bara det är mysigt
    Alla är ju olika,jag njuter av alla runtomkring och passar på att låna och snuffsa bebbe när jag får chansen.
    Du verkar ha de väldigt jobbigt,kan du inte prata med din vän? Om hon är en riktig kompis så förstår hon. Kan även förstå henne att hon backar om du inte ens svarat. Hon vet ju säkert inte heller hur hon ska tackla denna situation. Min bästa vän sa med svansen mellan benen till mej att hon var gravid,tyckte de kändes dumt och var rädd att jag skulle bli så ledsen. Men jag vill inte förstöra hennes lycka att bli mamma med min bitterhet att jag uppenbarligen har problem med det.
    Hoppas du kan lösa det med din vän
    Kram!

Bamboocha; På mej sved den till lite bara och visst,nålen var ju aningen grövre än de tidigare Nu vet jag ju inte om vi hade samma sorts spruta.
    De närmar sej med stormsteg för dej oxå,all lycka till!!

• Mumlan74

idag har jag hämtat ut min menopur. nu är det bara att hoppas att jag verkligen är nedreglerad på tisdag så att jag får börja spruta på onsdag. det känns pirrigt... läskigt...
    tänk om jag inte får några ägg alls? tänk om inget blir befruktat? tänk om...

• Bamboocha

Men vi måste tänka positivt! Klart du ska få det befruktat!
    ÄP på måndag o är supernervös? Blir dett tillbakasättning 2 eller 3 dagar vilket är vanligast

• Himlan77

Jag har massa flytningar... Fler som har eller haft det? Normalt?? Ähh, egentligen skiter jag i det,för jag mår bra och jag har inte ont nånstans, mer än lite just nu när jag tar sprutan, men det går över direkt. Är bara lite nyfiken...

• Bamboocha

Har massa flytningar nu. Du sprutar nu va? Ja det kan stämma då? Har super mcyekt nu men tog min sista gonal-f i går.

• Himlan77

Jag sprutar, tredje dagen idag. Oki, då är det ganska normalt då, antar jag. Är Gonal-f och Menopur samma sak? Jag har Menopur.

• Bamboocha

Jag antar väl att det är liknande har bara kört gonal-f. När blir ÄP på rmc då?

Svar på tråden rmc linköping - ivf