• Piggelin80

rmc linköping - ivf

Undrar om det är någon mer som ska göra IVF i Linköping? Ska själv påbörja mitt andra försök om ett par veckor. Jag o min man har försökt aktivt i två år och är oförklarligt barnlösa. Vi bor Jönköping men gör försöken i Linköping. Undrar om det är någon som vill följas åt?

• Svar på tråden rmc linköping - ivf
  • Himlan77

Första sprutan tagen! Inga problem, det enda jag är lite orolig för är att jag inte ska få upp allt ur ampullen, men jag tror jag lyckades. Nej, Pållan, jag tar Menopur, och blandar själv. Tror det gick bra, som sagt

• Bamboocha

Fan vad jag hatar RMC de vägrar söva ned mig vid ÄP. vad gör man?

• Bamboocha

vad gör man när gonal f sprutan 900 är slut? vilken tar man?

• Karli

Va bra att de funkar fint med era sprutor
    Jag trodde inte heller för en tid sen att JAG skulle sticka MEJ,hua hemska tanke men de var ju en baggis

Fasen vad tidan går sakta som ruvare.innan är de tider hit o dit med sprayande o sprutande och så kommer tiden som ruvare och de enda man kan göra är att VÄNTA ...åhhhh va drygt de är.

Tar ju 3 "slidtabletter" per dag men den ena innan ja kliver upp,den andra när ja går och lägger mej och den tredje mitt på dan,men de håller en ju inte alls lika igång eller va man ska säga,som man tyckte de gjorde innan med alla moment.
    Imorron är det en vecka kvar till test. Jag tror jag tjuvtestar nån dag innan,nyfiken så ja spricker snart

• Spugnola

verkligen gött att det funkar m era sprutor! det var verkligen ett mäck o jag håller m gör fina, trevliga o mysiga saker för er själva!! det är ni värda!

bamboocha: tycker du ska vända dig till rmc med dina frågor sprutorna, svårt att svara på det för oss här, utan att känna till ngt i detalj om "din resa". Det är viktigt att du tar det m dom så det blir rätt! Du kommer att klara det utan att söva. Förstår om det är jobbigt för dig o du tycker det är obehagligt, men du klarar det. Andas lugnt o djupt o titta inte på dem utan ha ögonkontakt me din kille. Du får ju smärtstillande, o i det stora hela ett ganska litet ingrepp även om det känns lite. Men, du klarar det!! Punkt.

Karli: känner igen det där, attans vad tiden gick sakta. jag resonerade att om rmc har en viss dag som testdag så borde det kunna ge utslag redan dagen innan. o det kändes att skulle det inte ge utslag, att det var för tidigt, så kunde man ta "nejet" lite bättre. men det var min plan, funkade på mig, men jag fick ju inte ett nej o andra sidan. min man visste aldrig att jag hade tänkt att göra det dagen innan, så jag hade inte hans väntan över mig, kunde ta det i min takt o sen hade jag en väninna som är sjuksköterska som var här o hjälpte o stöttade! :)
    hitta på massor under den här veckan, mkt pratktiskt som ockuperar dina tankar, då kommer tiden att gå!

• Karli

Spugnola: Jag försöker aktivera mej för fullt Helgen nu är fullspeckad och helgerna i vanliga fall brukar man ju knappt hinna med så de vore väl sjutton om inte denna också ska susa förbi utan att man hinner blinka

Hur känner du dej nu? Efter att ha fått ett plus nu såhär i efterhand tycker du då att denna "resan" har varit rätt häftig? Hört många säga det,att när man väl plussat så är det en rätt märklig o häftig behandling att genomgå.

• Karli

Bamboocha: Jag började på 600 men vet inte om det gäller alla.

• Spugnola

bamboocha, läste i efteråt vad jag skrivit till dig o kom på att jag tyckte att jag lät hård. vill bara försöka sig att du kommer att klara det. du tror att det kommer att bli jobbigt o att du inte kommer att klara det. det kommer att vara jobbigt men jag lovar. du kommer att klara det. du måste tänka att du gör det o då kommer du det! Solig

karli: bra där att du är upptagen, mkt bra! då kommer det bara att svischa förbi! du kanske rent av glömmer td? ;) haha, så upptagen kanske du aldrig blir??
    ja vilken resa detta har varit. fattar det inte. känner mig så tacksam över att det gått på detta första försök. är ju inte första försök egentligen när man har försökt själv i 4 år. är ändå tacksam o hoppas att allt går vägen. vill inte jinxa det hela men tror att det skulle kunna gå detta. jag kommer inte ha så mkt otur som förra gången iaf, då tänker jag sluta betala kyrkoskatt eller ngt isf. då måste jag ha ett allvarligt på tu man hand m ngn däruppe...
    om detta inte går nu heller (typ de 12 v) så är jag oxå tacksam över att det finns ägg kvar. det går att försöka igen!!
    fick du ägg till frys?

• Karli

Spugnola; Nehedu inte fasen glömmer jag den dan haha

Nej inga ägg till frysen. 9 blev befruktade och de som sattes in var enligt dom ett riktigt guldkorn. Dom andra var lite sådär "halvbra". Vi hade två som hade satts in om detta guldkorn inte funnits men dom var inte så bra att de kunde frysas. Så blir det inget nu så är det bara att börja om igen,känns ju inte jättekul men jag har varit väldigt förskonad. Tröttare än vanligt men det är nog allt
    Däremot nu när man tar prog. så har jag haft lite humörsvängningar och känner själv att ja går omkring och retar mej på de mesta haha,får bita mej i tungan ibland.

• Spugnola

gött o bara vara lite trött o lite humörsvängningar! jag kan ändå säga med alla symptom jag hade att jag lugnt skulle kunna göra det igen! det är det värt tycker jag! även om det har varit en lång resa så kan jag ändå känna att denna tiden har gått fort!
    kämpa på! :)

Svar på tråden rmc linköping - ivf