Geocaching!
Fler som gillar geocaching och skulle vilja prata om allt vad det innebär?
Hade varit roligt att prata med fler på familjeliv som har detta intresse
Fler som gillar geocaching och skulle vilja prata om allt vad det innebär?
Hade varit roligt att prata med fler på familjeliv som har detta intresse
Brukar passa på när jag är någonstans, men jag är inte så hård på det. Min sambo är nämligen inte lika biten, eller typ inte alls..... Är nog ovanligt att det är på det hållet! Men jag höll på med det innan jag träffade honom. Försökt, men det går inte... Dock har jag fått ta några då och då på utflykter. Har tagit i Egypten (utan gps, med kartbild och spoilerbild) Tyskland och Norge.
Har varit ute med mina cachkompisar en del på lite "hardcore" caching. Klättring (med utrustning), underjordiska tunnlar, ställen man inte kanske får vara på i allmänhet, och favoriten; "Fångarna på fortet" i Karlsborg.
Innan jag började var jag ganska mörkrädd.... vi kan säga att det gått över!
Hej!
Åh vad kul med lite tjejer som håller på med GC!!!
Jag hittade detta nöje för nåt år sedan, tyvärr har jag inte kunnat komma ut och leta så mycket då jag har småbarn men skulle vilja komma iväg ut lite mer!
Nån i Göteborg med omnejd som man skulle få haka på kanske???
min pappa är en mkt aktiv cachare i sthlm ( "tati ") , så jag har varit med på ett antal gömmor av varierande kvalité.
Och det är just detta " varierande kvalitet " mitt inlägg vill poängtera:
Ni som skall gömma era första cachar; snälla tänk på dem som "hänger med" , dvs sambos, fruar , barn osv :
en fin cach är oftast en härlig utflykt , ex gå i skogen , eller lösa gåtor på någon fin eller ovanlig plats din man normalt inte skulle komma.
Men att leta efter gömman i rondellen i vallentuna centrum , eller stanna på nån jäkla rastplats i norsborg och leta bakom en soptunna - nej tack.
Geocaching är en superrolig "sport" , men den kan göras sååå mycket bättre om de som placerar ut gömmorna också har lite stil och finess.
( Och jag har ingen aning om vilka sorts gömmor pappsen har lagt- han kanske är en av "bovarna" för allt jag vet