• Tokfrjant

Geocaching!

Fler som gillar geocaching och skulle vilja prata om allt vad det innebär?

Hade varit roligt att prata med fler på familjeliv som har detta intresse

Elias 080704 ★ Två pojkar BF 100927
  • Svar på tråden Geocaching!
  • Anemia

Har tagit två microgc idag! maken har dock märkt att jag är bättre på att nosa upp dem när vi är i närheten!
    Tror jag köper en riktig gps till honnom när han fyller år!

• Tokfrjant

Igår var jag iväg med min lillebror på nio år, han är riktigt duktig på att hitta alla! Tillsammans så hittade vi bland annat vår första nano, superliten! Har hittat 39 st nu och gömt fem.

Sen hittade vi en som vi inte kunde logga, tog bild på den med mobilen, tyckte den geocachen var riktigt häftig och jag tror jag har kommit på ett sätt att kunna logga den utan att behöva klättra. Kan nämnas att det var en T:5

Lillebror visar upp vår första tagna nano

Den blev aldrig loggad

• Anemia

Häftigt värre med en nano! Svårhittade?!

Och den andra, ja den måste du ju absolut ta någon gång.. stege en mörk natt?

• Tokfrjant
    Anemia skrev 2010-08-21 19:46:54 följande:
    Häftigt värre med en nano! Svårhittade?!

Och den andra, ja den måste du ju absolut ta någon gång.. stege en mörk natt?

Just den nano var väldigt lätt, iaf för min bror. Har svårt för att böja mig och den var väldigt låg.

Ja, någon gång måste den tas men exakt hur vet jag inte än. Jag är så höjdrädd

• Nalliwer

Tjenrare. Kul med en cachingtråd. Tar och slänger mig in här med.
    Har själv inte hållt på så länge, typ en dryg månad men vi är helfrälsta här hemma. Ni får gärna kolla in våra framsteg, nickar 3X N i geocachingsamanhang.
    Teamet består av mig och  mina två söner som helt plötsligt älskar skogpromenader.

Håller precis på att förbereda vår första egna gömma. Ni som finns i skåne får gärna försöka er på den när den dyker upp. Vore kul med respons på den.

Väl mött ute i skogarna.

• Tokfrjant
    Nalliwer skrev 2010-08-22 15:46:29 följande:
    Tjenrare. Kul med en cachingtråd. Tar och slänger mig in här med.
    Har själv inte hållt på så länge, typ en dryg månad men vi är helfrälsta här hemma. Ni får gärna kolla in våra framsteg, nickar 3X N i geocachingsamanhang.
    Teamet består av mig och  mina två söner som helt plötsligt älskar skogpromenader.

Håller precis på att förbereda vår första egna gömma. Ni som finns i skåne får gärna försöka er på den när den dyker upp. Vore kul med respons på den.

Väl mött ute i skogarna.

Välkommen

Vad många ni har hittat redan! Vart i Skåne bor ni? Såg att två av de ni hittat, har jag också hittat.

Jag har hittat 43 nu och gömt fem. Letar gärna efter eran sen!

• Tokfrjant

Mitt nick är samma som här förresten, Tokfrjant

• Anemia

Jag heter Märit. Hade ju ett annat nick tidigare men glömt det och har inte kvar den mailadressen, Har inte tagit så många ännu (otymplig som få ju!!) men snart så! Dessutom är det klart nu, maken får en GPS i födelsedagspresent, sen kör vi på!

• Nalliwer
    Tokfrjant skrev 2010-08-23 00:05:15 följande:

Välkommen

Vad många ni har hittat redan! Vart i Skåne bor ni? Såg att två av de ni hittat, har jag också hittat.

Jag har hittat 43 nu och gömt fem. Letar gärna efter eran sen!

Tack för välkommnandet.
    Jo, går ju undan nu i början. Finns hur mkt som helst i trakterna att logga. Finns några riktigt aktiva utläggare i området så var man än är och slår igång telefonen så ploppar det upp en gömma inom några hundra meter.
    Har dock fortfarande inte lyckats ta nån FTF. Var två minuter ifrån häromdan men föll på målnöret.

Vi utgår från Tjörnarp, en mil norr om Höör. Se jobbar jag nera på östelen så har ett rejält område att ta itu med. Just nu jagar vi allt vad vi kan för att komma upp i hundra fynd.

Är det någon mer här som använder android som gps?
  • Stjärnstoft

Jag använder en Dakota 20 och är lite avis på er androidfunktion där nya cacher "ploppar" upp.
    GPS.en funkar kanon - men jag måste ju plugga in den i datorn och plocka över cacherna själv.

Svar på tråden Geocaching!