• Stintans

09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...

Tiden går och det händer grejer här bland oss. Det har börjat komma ut bebisar{#lang_emotions_baby} ur magar{#lang_emotions_gravid}, det har plussats{#lang_emotions_plus} för fullt och verkstäder jobbas det i!!

Här i tråden får alla säga precis vad de tycker, tänker och känner utan att någon ska känna sig stött! Det kommer diskussioner där man har olika åsikt men den respekteras alltid! Man får också vara jätteglad eller jätteledsen eller nåt där mitt emellan, alla humör står vi ut med och det är därför vi håller ihop nu! Hjärta

Så, kom igen nu tjajor och babbla på om allt mellan himmel och jord!

Här finns vår lilla lista med viktiga datum:

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m53735573.html

Och här kommer en länk till den senaste tråden (där även alla andra trådar finns, om man någon gång känner sig nostalgisk ):

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m50708156.html

{#emotions_dlg.flower}-{#emotions_dlg.flower}-{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...
  • Stintans

haj tjajor!

Enamorada: det låter som en riktigt härlig semester! semestrade ni med husvagn eller på hotell?

Bystar: Härligt att det går bra på jobb än så länge! Går det bra för U hemma med Ellen? Han blir inte syskonsugen nu? Sover Ellen bättre nu förresten?

ååh, jaa, jag bara lääängtar till vi kommer lite längre in i graviditeten så man kan åka till Ullared och storshoppa! kul att de har utökat barnsortimentet också!

här har det ordnat upp sig med både mamma-trubbel och VUL!
    mamma ringde i måndags och då snäste jag av henne att hennes reaktion inte var så trevlig.. sen var jag bara stensur resten av samtalet.. haha.. så kom hon igår och var ledsen över att det blivit så fel alltihopa.. så nu fick vi pratat och redat ut alla missförstånd.. hon visste inte hur hon skulle bete sig eftersom hon är orolig att det inte kommer att gå bra, och då är hon rädd att jag blir knäckt igen.. men det känns ju helt annorlunda denna gången! det SKA gå bra!

igår ringde jag också till Gyn och skulle ha en tid för VUL, jag var väldigt säker på att jag skulle få gnälla, göra mig ynklig och hjälplös, men det behövdes inte.. sa bara att jag är gravid i vecka 5 och i och med att jag haft två missfall tidigare har läkaren rått mig till att gå på en UL-koll i vecka 8. Sen frågade hon när jag är i vecka 8, och så enkelt var det.. NU börjar det gå bra för oss, tror jag!
    så om 20 dagar, den 31:a augusti 8:40 har jag hjärtat i halsgropen kan jag lova.. Tyst

Väntan är aldrig så lång som när man längtar
  • Enamorada

Förstår att det känns vemodigt bystar. Tiden går så fort! Jag fasar för att ha praktik i fem veckor i höst, vara i från skrutten så länge... till våren sen ska jag nog också börja jobba, men förhoppningsvis bara 50 %. men du jobbar väl på förskola, slutar du inte tidigt ibland? så du hinner träffa ellen lite mer innan hon ska sova. hur länge ska U vara hemma med henne?

stintan - vi bodde i sommarstuga i falkenberg, det är martins föräldrars så vi brukar åka dit minst en vända varje sommar, det är nice! blir billigt och bra. men det tar vi iofs igen på ullared haha.
    vad bra att det rett ut sig med mamma din, jag misstänkte att det var så det låg till, och bra att du fick tid för vul. hoppas de dagarna går fort nu. åååh vad jag håller tummarna och tänker på er ska du veta.

kram!

• By Starlight

Stintan, näää inte syskonsugen alls...Han har gått ifrån "okej..vi skaffar väl ett till om ett antal år, om det betyder så mkt för dej" till "Vi vet ju inte ens om vi ska ha ett barn till.." :( Så jag får börja om igen typ.

Just sålt liggvagnen nu ikväll..och då kom det lite på tal igen den där med syskon..men direkt taggarna ut.

Men han gillar att vara pappaledig! Mycket!!

Tidiga dagar, nä..Min chef har bestämt att ingen ska få sluta tidigt längre. Iofs..15 slutar jag en dag i veckan..det är väl hyffsat halvtidigt.

Måste rusa..Puss!!!!!!!! Extra kram på Stintan! wohooo!!

Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • Miixs

Vi är HEMMA IGEN!! men har besök så det blir en snabbis..

Vi har varit:
    - Vadstena (middag bara)
    - Singö (typ Grisslehamn/Hallstavik/Älmsta)
    - Ludvika
    - Mellösa (Flen)

och nu så är vi återigen i Huskvarna =D

Skriver mer imorn.. men en sak vill jag säga..
    GRATTIS STINTAN Kyss
    Nellie säger, frö stanna jag vill träffa dig!
    Och det andra.. Nästintill alla sa att jag väntade ett missfall..
    Det var bara min äldsta syster som sa grattis helhjärtat..
    samt alla mina vänner...

Puss på er alla goa tjejer =D

• Euphoria

Ludvika är ju bara en timme från mig Miixs

Vi har spenderat helgen på hundutställning med mycket lyckat resultat på våra hundar, skojigt! Första utställningen med Simon, men fler lär det nog bli för hans del under uppväxten med en så utställningstok till mamma

Hur går det för er brudar? Efterlyser rapport från vårat preggo! Och undrar såklart hur det går för dig ByStar
    Håller med Ena också om att det är förbannat skönt att vara två hemma med en spädis, så enkelt då när man kan turas om och hjälpas åt  

Ha det brudar! 

• Stintans

Haj tjajor!

bystar: då får vi hoppas att han är lättövertalad när det blir dags för syskon..

Miixs: gött att höra från dig! längesen ju! förresten, hur går det med skolan, har du mycket kvar?
    vilken vecka var du i när ni berättade om graviditeten?

tjaa, inte så mkt att rapportera här.. fortfarande gravid och nervös..
    igår vågade vi oss på att ha sex (första gången på tre veckor), och det gick ju bra, men vilket dåligt samvete jag fick efteråt.. så det vill jag inte ha på ett tag nu.. Obestämd
    gick in i vecka 6 i lördags, och tycker dagarna sniglar sig fram.. gillar verkligen inte den här osäkra tiden..

har lagt ännu en jobbig jobbhelg bakom mig, fortfarande vikarier som slöar och står o glor.. (även om man ger förslag på vad de kan göra) Obestämd längtar faktiskt till alla ordinarie är tillbaka, så man slipper vikarierna..
    och jag längtar verkligen till mammaledighet! eller det som ligger närmst är ju HP! alla preggon på mitt jobb har fått gå två månader innan, och det ska minsann jag också göra! då kan jag gå i februari, och det är ju "bara" 6 månader kvar tills dess! haha..
    imorgon är det två veckor till vi ska på VUL.. är sååå nervös redan.. hur besöket än går kommer jag att grina, det vet jag.. Tungan ute

Väntan är aldrig så lång som när man längtar
  • Euphoria

Åååh, Miixs, var ääär du!? Simon har fått torsk, suck! Vet att Nellie hade det, tips tack
    (visst var det någon mer som haft torsk?) 

Vi ska börja pensla med vichyvatten nu iaf. Nu vet jag ju varför han krånglat vid bröstet också, hade jag inte en tanke på varför innan jag såg den där vita tungan! 

• Miixs

Epan, om du inte har kommit till bvc/ammningsmott. så ring dit nu! Så att du får medicin! För blir det värre är det inte kul.. de vet jag ;)
    Vad jätte noga med att pensla både dina bröst o bebis..
    Försök att minska på att sött ett tag då svampen lätt får fäste då!

Jag har fem kurser och en praktik.. är klar i nov/dec =D Jiippiii *längtar*

För dom närmsta (vissa räknade ut de då dom visste exakt när jag skulle ha min mens, den var ju regelbunden på klockan)  sa vi efter ett par dar och dom andra var runt v10-12. Men det var bara mina vänner o mamma som var possitiva alla andra sa att jag väntade ett missfall.. så ta inte åt dig.. utan sug på denna karamell och njut.. det kommer att gå FORT!! det gjorde min.. längsta tiden var nog till v12 sen sprang tiden i väg =)

Åh, stintan så häftigt =D *myyyyser*

• Tokis

Hej på er! Läser men är just nu dålig på att skriva!

• By Starlight
    Euphoria skrev 2010-08-16 16:20:26 följande:
    Åååh, Miixs, var ääär du!? Simon har fått torsk, suck! Vet att Nellie hade det, tips tack
    (visst var det någon mer som haft torsk?) 

Vi ska börja pensla med vichyvatten nu iaf. Nu vet jag ju varför han krånglat vid bröstet också, hade jag inte en tanke på varför innan jag såg den där vita tungan! 
    Jag och Ellen hade det. Eller de tog prover på mig, med de sa att jag inte ha det. Men jag tror minsann jag hade det ändå. Utan tvekan. Var ju helt fucked upp bakom amningsbhn..jösses amailia.
    Känns som jag förträngt mkt av det där nu... Men vi penslade ellens tunga rejält. Hört att de knappt räcker med en tops, men många gör så, även vi gjorde så. Men "ta i lite" liksom när ni drar topsen över tungan. Doppade även nappen i sånt där vatten.
     Inte säkert bvc ger medecin. Även om Ellen hade svamp så fick hon inte det. De bara rekomendera att pensla. Jag fick tips om en salva, som jag glömt vad den heter, som jag kunde köpa recepfritt på apoteket och ta på mina bröstvårtor.
    Ellen har även fått torsk när hon var ganska stor..typ 4-5 mån. Men då gick det över av sig själv. Tror vi hade slarvat och inte kokat hennes nappar tillräckligt. Min egen teori.

Hoppas ni får bukt med det!
    Älskade Ellen född 16 nov 2009
Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...