• Stintans

09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...

Tiden går och det händer grejer här bland oss. Det har börjat komma ut bebisar{#lang_emotions_baby} ur magar{#lang_emotions_gravid}, det har plussats{#lang_emotions_plus} för fullt och verkstäder jobbas det i!!

Här i tråden får alla säga precis vad de tycker, tänker och känner utan att någon ska känna sig stött! Det kommer diskussioner där man har olika åsikt men den respekteras alltid! Man får också vara jätteglad eller jätteledsen eller nåt där mitt emellan, alla humör står vi ut med och det är därför vi håller ihop nu! Hjärta

Så, kom igen nu tjajor och babbla på om allt mellan himmel och jord!

Här finns vår lilla lista med viktiga datum:

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m53735573.html

Och här kommer en länk till den senaste tråden (där även alla andra trådar finns, om man någon gång känner sig nostalgisk ):

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m50708156.html

{#emotions_dlg.flower}-{#emotions_dlg.flower}-{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...
  • By Starlight

Ena, nej jag hade fattat fel, var ingen spruta. Ellen hade bara gått upp typ 100 gr på 2 mån och vuxit 1 cm. Min lilla tjeje. 71 cm och 9400 gr. Men det var ok på kurvan! Kändes konstigt att jag inte kunde vara med ..första gången jag inte kunde gå på ett bvcbesök med Ellen.Jobbar på ist...Trivs inte jättebra alls..men men...
    Så sööööt han är lillkillen!!

Ellen äter en gång varje natt..utspädd välling..mest vatten..Men ändå...Verkligen en dålig vana..men väääldigt svår och bryta..och man blir så desperat när man inte får dem lugna på annat vis.

Gud va stora allas barn är nu =)

Dax för sängen. Öppnar tidigt imorgon, plus har en inskolning jag har ansvar för. Yff...
    Natti.

Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • Stintans
    Euphoria skrev 2010-09-16 17:32:15 följande:
    Simon har fått en tand

hihi, såg det på FB nyss.. :) skönt att kunna sätta fingret på vad som är anledningen till kinkighet!

och kan ni GISSA hur duktig vårt lilla mirakel är?! idag fick vi hem efterlängtad Angelsound och var ju tvungen att prova.. efter lite letande hittade jag lillfis! ååh, den är så duktig som kan hålla sig kvar i livmodern och t.o.m hålla hjärtat igång! Hjärta love love love!!
    nu ska man bara hålla sig från att lyssna ofta.. Oskyldig 
    ska vänta åtminstone till vecka 13-14 till nästa gång.. sen är det ju nästan RUL..
    men nu borde vi väl nästan kunna andas ut, va? vecka 11 på lördag och hjärtat slår..

Väntan är aldrig så lång som när man längtar
  • Euphoria
    Stintans skrev 2010-09-16 18:13:33 följande:

hihi, såg det på FB nyss.. :) skönt att kunna sätta fingret på vad som är anledningen till kinkighet!

och kan ni GISSA hur duktig vårt lilla mirakel är?! idag fick vi hem efterlängtad Angelsound och var ju tvungen att prova.. efter lite letande hittade jag lillfis! ååh, den är så duktig som kan hålla sig kvar i livmodern och t.o.m hålla hjärtat igång! Hjärta love love love!!
    nu ska man bara hålla sig från att lyssna ofta.. Oskyldig 
    ska vänta åtminstone till vecka 13-14 till nästa gång.. sen är det ju nästan RUL..
    men nu borde vi väl nästan kunna andas ut, va? vecka 11 på lördag och hjärtat slår..

Ja, han har varit hopplös att "söva" senaste dagarna, varit jätteledsen och övertrött men inte kunnat sova. Trodde att det var smakportionerna, så vi drog ner på dem, men så var det en tand som störde.
    Ja, verkligen jätteskönt att få reda på vad som är fel. Det är lättare att hantera då. Annars blir man så stressad i sin jakt på att ta reda på vad som felas.

Duktig bäbis! Tänk att du kunde höra så tidigt! Jag fick hem min angelsound i vecka 16+6 kommer jag ihåg, för det var då jag förstod att de rörelser jag kände i magen sen nån vecka tillbaka var Simon som sprattlade, eftersom jag samtidigt hörde sparkarna i den  
    Den är så skön att ha hemma så här i början. Längre fram använde jag den inte alls, när jag kände honom röra sig hela tiden var det lugnande nog

Jag tror att du kan slappna av så mycket som det är möjligt att göra som gravid

Först nojjar man tills RUL, sen innan man kommer i vecka 24-25, då bäbisen kan överleva, sen läser man på om förtidigt födda barn och inbillar sig alla möjliga tecken på att förlossningen redan är i full gång Sen i vecka 36 och framåt läser man om de stackare som mist en nästan fullgånget barn i magen och så nojjar man lite för det..
    (Och sen när ungen är ute nojjar du ännu mer. Om allt.)
    Välkommen till din framtid
  • Euphoria

Den där dressen har Simon med!

Och en drakdress. Och en leoparddress 

• Miixs

Ja, Stinta välkommen in i framtiden som består av nojning ;)
    Det är en underbar tid men många tankar hinner man få om allt o inget =D

Kul att du hörde bebisen.. jag vågade aldrig skaffa en sån..
    blev avrådd av alla.. för min del så slutade hon att sparka utan bara flyttade
    rumpan från höger till vänster lr tvärtom från v26.. så lite nojjig var man..

Så kul o få följa dig =D Spännande!!!
    Ska bli kul o följa er som har börjat om verkstaden oxå =) Här dröjer det ca
    1,5 år till =D Är sugen men vill ha ha fast jobb först.. blir klar med skolan i
    december =)

Ja, de dessa tänder.. dottern var nog 8,5 månad innan hon fick sin första tand
    alla sa att den andra skulle komma snabbt efter men nääää inte på henne..
    det tog nästan 1-1,5 månad =P Men nu har hon två små riskorn =)
    Framtänderna i överkäken kommer nog aldrig att komma fram =( Hon har slagit
    i där säkert 4-5 ggr varav 3-4 har det kommit en del blod =(
    Damen är nu rätt säker på att gå =)  Ibland vågar hon sig på att springa =P
    Nellie var rätt tidig med att rulla runt med.. lr ja iaf dom 5 ggr hon gjorde det..
    sen dröjde det JÄTTE länge innan hon gjorde om det =P Krypa gjorde hon inte förrän
    hon var 8-8,5 månad.. men sen att resa sig o börja ta några stapplande steg/gå
    utmed möbler gick på 2 veckor och vid 10,5 månader så gick hon själv =D

ByStar, dom är nästan lika långa =) På Nellies 9 månaders koll så var hon 71,2 cm
    (på barnmott 1 vecka efteråt så var hon 73, vet inte vilken jag ska gå på) och vägde 8,4
    Tråkigt att du inte fick vara med.. men du ska gå hem snart igen va?? Hur länge blir du
    hemma då??

En kompis till mig har en son på 4 månad som väger 8,1.. hi hi.. han var nog 69 cm oxå..
    Nellie kändes lite liten jämfört med honom =P

Blev lite rörigt men jag är as trött =(

Puss o kramis på er allihopa

• Miixs
    Euphoria skrev 2010-09-16 22:28:27 följande:
    Den där dressen har Simon med!

Och en drakdress. Och en leoparddress 
    ha ha, visst e den cool Skrattande
  • Euphoria

sprötten på luvan är så jäkla söta

• Miixs

ha ha, ja och vingarna gillar jag oxå =)

Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...