Stintans skrev 2010-09-16 18:13:33 följande:
hihi, såg det på FB nyss.. :) skönt att kunna sätta fingret på vad som är anledningen till kinkighet!
och kan ni GISSA hur duktig vårt lilla mirakel är?! idag fick vi hem efterlängtad Angelsound och var ju tvungen att prova.. efter lite letande hittade jag lillfis! ååh, den är så duktig som kan hålla sig kvar i livmodern och t.o.m hålla hjärtat igång!
love love love!!
nu ska man bara hålla sig från att lyssna ofta..
ska vänta åtminstone till vecka 13-14 till nästa gång.. sen är det ju nästan RUL..
men nu borde vi väl nästan kunna andas ut, va? vecka 11 på lördag och hjärtat slår..

Ja, han har varit hopplös att "söva" senaste dagarna, varit jätteledsen och övertrött men inte kunnat sova. Trodde att det var smakportionerna, så vi drog ner på dem, men så var det en tand som störde.
Ja, verkligen jätteskönt att få reda på vad som är fel. Det är lättare att hantera då. Annars blir man så stressad i sin jakt på att ta reda på vad som felas.
Duktig bäbis! Tänk att du kunde höra så tidigt! Jag fick hem min angelsound i vecka 16+6 kommer jag ihåg, för det var då jag förstod att de rörelser jag kände i magen sen nån vecka tillbaka var Simon som sprattlade, eftersom jag samtidigt hörde sparkarna i den
Den är så skön att ha hemma så här i början. Längre fram använde jag den inte alls, när jag kände honom röra sig hela tiden var det lugnande nog
Jag tror att du kan slappna av så mycket som det är möjligt att göra som gravid
Först nojjar man tills RUL, sen innan man kommer i vecka 24-25, då bäbisen kan överleva, sen läser man på om förtidigt födda barn och inbillar sig alla möjliga tecken på att förlossningen redan är i full gång

Sen i vecka 36 och framåt läser man om de stackare som mist en nästan fullgånget barn i magen och så nojjar man lite för det..
(Och sen när ungen är ute nojjar du ännu mer. Om allt.)
Välkommen till din framtid