• Stintans

09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...

Tiden går och det händer grejer här bland oss. Det har börjat komma ut bebisar{#lang_emotions_baby} ur magar{#lang_emotions_gravid}, det har plussats{#lang_emotions_plus} för fullt och verkstäder jobbas det i!!

Här i tråden får alla säga precis vad de tycker, tänker och känner utan att någon ska känna sig stött! Det kommer diskussioner där man har olika åsikt men den respekteras alltid! Man får också vara jätteglad eller jätteledsen eller nåt där mitt emellan, alla humör står vi ut med och det är därför vi håller ihop nu! Hjärta

Så, kom igen nu tjajor och babbla på om allt mellan himmel och jord!

Här finns vår lilla lista med viktiga datum:

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m53735573.html

Och här kommer en länk till den senaste tråden (där även alla andra trådar finns, om man någon gång känner sig nostalgisk ):

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m50708156.html

{#emotions_dlg.flower}-{#emotions_dlg.flower}-{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...
  • Miixs

Epan, oj se där ja ;) Det gick undan =D GRATTIS Hjärta

• Stintans

OJ! GRATTIS!!

jag trodde att det var ett Äl-test, och fick faktiskt tänka efter två ggr vad HCG nu betydde..
    då måste du haft Äl iaf ju.. märkligt hur kroppen ter sig.. kanske kort, kort stegring..
    äh, ska sluta analysera..

Väntan är aldrig så lång som när man längtar
  • Euphoria

Äl-stegringen lyckades jag ju hitta på tillslut, men jag kände ingen ägglossning, vilket jag oftast brukar. Men jo, uppenbarligen har jag haft det

Ja, det var snabba puckar, trodde jag aldrig att det skulle gå så fort. Vi är så glada här hemma och hoppas verkligen att den vill hänga kvar  

• By Starlight

wohooooooooooooooooooooooo!!!!!!!!!!!!!!!! Grattis till en ny bebis som flyttat in!! Yeyyyy!!! Hurra Epan!!! Ja nu jädrar blir det tätt! Men bara häftigt!!
    Förstår oron med foglossning igen. Jag har fortfarande känningar i mitt bäcken. Så I know. Men vi får hoppas att din kropp struntar i det nu.

Stintan, GRATTIS till v 12!!!! wohoooooo!!! Hejja hejja!
    Hoppas du mår ok nu!

Idag hittade jag ellens andra tand! Grattis till henne också :)
    Hon går jättebra (eller ja..vingligt och stappligt..men ändå) med bara liiiite stöd nu. Antingen kommer hon halvgå så här länge..eller så går hon låångt före både mor å far. Vi gick seeent. Vi får se :)

Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • Stintans

epan: aah, visst ja, jag fick gå tillbaka o läsa för att komma ihåg..
    Klart den stannar kvar!! Cool

bystar: Åh, va stora alla har blivit helt plötsligt.. har två bebbar i min närhet födda nu i slutet på september förra året, och de vinglar också omkring på golvet.. tiden går ju helt sjukt fort (för alla andra)..

mitt mående är lite sådär.. varannandagsmående.. mår illa en hel dag, men kräker inte, nästa dag kräker jag direkt på morgonen och sen är det bra resten av dagen.. mysko..

har haft jobbehelg och har två dagar kvar innan ledighet.. är sååå trött redan nu.. Obestämd orkar inte ens laga middag, så idag är det hämtmat för hela slanten..
    kanske ska duka åtminstone tills F kommer med maten.. Oskyldig

Väntan är aldrig så lång som när man längtar
  • By Starlight

Någon som vet vart man köper barngalgar? :) En liten konsti fråga på kvällskvisten. Måste sortera upp alla ellens kläder. Tänkte få in alla dessa klänningar hon får jämt på galgar i en garderob och ha resten av kläderna..som bodys å byxor i byrån.

• Euphoria
    By Starlight skrev 2010-09-26 19:26:07 följande:
    wohooooooooooooooooooooooo!!!!!!!!!!!!!!!! Grattis till en ny bebis som flyttat in!! Yeyyyy!!! Hurra Epan!!! Ja nu jädrar blir det tätt! Men bara häftigt!!
    Förstår oron med foglossning igen. Jag har fortfarande känningar i mitt bäcken. Så I know. Men vi får hoppas att din kropp struntar i det nu.

Stintan, GRATTIS till v 12!!!! wohoooooo!!! Hejja hejja!
    Hoppas du mår ok nu!

Idag hittade jag ellens andra tand! Grattis till henne också :)
    Hon går jättebra (eller ja..vingligt och stappligt..men ändå) med bara liiiite stöd nu. Antingen kommer hon halvgå så här länge..eller så går hon låångt före både mor å far. Vi gick seeent. Vi får se :)
    Jo, jag känner av mina fogar fortfarande i vissa situationer jag med, men inte så det smärtar, bara ömmar lite. Eftersom det började i vecka7-8 förra gången så lär det väl snart visa sig är jag rädd Obestämd
    Men men, bara jag står ut tills december så avslutas ju R:s jobbarsäsong och sen har jag ju honom hemma som personlig assistent ända tills maj. Så det ska gå. Vi är positivt inställda, vill man så går det, right?

Jag inväntar Simons andra tand snart också, den borde väl inte dyka upp så lång tid efter den första va?

Åh, båda tjejerna som snart är ett år knatar och går redan alltså, vilka duktiga töser!
    Undrar hur gammal Simon tänker vara, jag gick tidigt och R gick sent.

Stintan: jag har börjat känna av illamåendet lite smått, men bara ca 30 min nu under två dagar, så än ligger jag i lä Fast jag är ju iaf hemma och är föräldraledig, fy vad jobbigt det vara att åka och jobba förra hösten innan fogarna satte stopp för det. Höll på att spy på bussen flera gånger och fick åka hem från jobbet en gång kommer jag ihåg. Men värst var det att behöva göra glukosbelastning, när jag inte fick äta på morgonen innan jag skulle åka buss, fyy. 
  • Enamorada

åååh grattis epan, gud vad kul och lite oväntat och grattis stintan till efterlängtade vecka tolv!!

detta var ju farligt, nästan så man blir sugen på bebis här med hihi! men det får vänta!

har vfu nu, har haft en vecka. elton och pappa har det jättebra hemma och det funkar helt okej för mig med att vara i från. är inte så långa dagar, ca 6 timmar om dagen. 

ang förskola så tänker vi oss att elton ska börja i augusti nästa år. då är han ca 1 ½.

nu ska jag sussa!

kram

• By Starlight

">

Filmklipp utan ljud. Får aldrig in videos med ljud numera. Förstår inte felet. Men så här kan hon gå..Hon kan inte alls gå lika bra som Nellie än. Sedan kan hon gå med en hand liksom.

">

Även här ett klipp utan ljud. Lite äldre klipp. Ellen på äventyr när hon just lärt sig krypa på riktigt, och letar smulor =)

Idag har hon sn första riktiga feber, Hon mår inte alls bra. jag är lite orolig. Läskigt när de blir sjuka sådär "på riktigt" för första gången. Innan har hon bara varit snorig några gånger..och haft tyyp feber en gång i samband med spruta.

Ok, ska leta galgar på ikea. På barnavd?
Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...