• Stintans

09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...

Tiden går och det händer grejer här bland oss. Det har börjat komma ut bebisar{#lang_emotions_baby} ur magar{#lang_emotions_gravid}, det har plussats{#lang_emotions_plus} för fullt och verkstäder jobbas det i!!

Här i tråden får alla säga precis vad de tycker, tänker och känner utan att någon ska känna sig stött! Det kommer diskussioner där man har olika åsikt men den respekteras alltid! Man får också vara jätteglad eller jätteledsen eller nåt där mitt emellan, alla humör står vi ut med och det är därför vi håller ihop nu! Hjärta

Så, kom igen nu tjajor och babbla på om allt mellan himmel och jord!

Här finns vår lilla lista med viktiga datum:

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m53735573.html

Och här kommer en länk till den senaste tråden (där även alla andra trådar finns, om man någon gång känner sig nostalgisk ):

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m50708156.html

{#emotions_dlg.flower}-{#emotions_dlg.flower}-{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...
  • Stintans

HAJ HAAAAJ!!!

lite snabbt bara och ego, ganska trött idag..
    allt såg bra ut med lillfis, men den ville inte flytta på sig när läkaren skulle kolla kärlen i hjärtat, så jag ska få komma tillbaka i vecka 23-24 och kolla igen.. Blev bakåtflyttad 5 dagar, så är nu på 17+5.. lite surt, men vad gör 5 dagar i slutändan? Bebis kommer när den vill iaf, så!

usch, ja, har varit en lång och nervös dag, har knappt kunnat andas nomalt, men nu ska jag försöka njuta..
    otroligt att se den lill* böka omkring där inne, också känner man inte ett dugg.. men det kommer väl snart hade moderkakan i bakvägg, så hoppas på snart iaf..

skriver mer en annan gång när man är lite piggare, inte sovit bra på två nätter nu..

Väntan är aldrig så lång som när man längtar
  • Lotta83

Stintan- Åhh så näpet! Jättekul att se! Skönt att allt såg bra ut!
    Vi har fyra försök bakom oss. Inte såå länge, bara känns så för att man längtar.

Stor kram till dig! Man kan ju inte låta bli att le när man ser bilderna. Suger bebisen på tummen på nedre bilden?

• Euphoria

Såg bilderna på facebook Stintan - Gud vad härligt! Hjärta

Här blir det vecka 12 på torsdag, en härlig gräns att närma sig.
    Annars mår jag som jag förtjänar. Skäms som en gris för att jag har mage att gnälla. Vi ville ju det här, ha barnen tätt, nu hade vi turen att få som vi ville och så gnäller jag bara om det. Usch. Skäms som sagt, känns som att alla står bakom ryggen på en och säger  "ja, där ser du ni skulle ha väntat!". 
    Längtar tills illamåendet och kräkningarna är över så att jag kan njuta lite, och vara en bra mamma. Nu plågar jag mig genom dagarna och försöker vara rolig och leka med Simon, men det känns som att jag kommer till korta.

Trött är jag också såklart. Längtar tills om två och en halv timme när Simon somnar.

Här blir det nog RUL efter årsskiftet, det känns bra, med advent, lucia, jul och nyår så känns det som att december kan gå fort  
    24/11 ska jag på inskrivning, efter det lär det väl bli glucosbelastning ganska fort.

Lotta - Hur många försök blev det sist? Snart sitter du där med ditt plus på stickan

• Lotta83

Epan- Klart du får gnälla lite!:-.) Är ju jobbigt att vara gravid! Särskilt med en liten bebis hemma som gör det svårare att vila. Vi blev gravida med Alicia på första försöket, så där gick det snabbt. Tack för uppmuntran! Längtar också till julen. Ska bli extra mysigt med Julafton i år, då Alicia fyller år då. Hon föddes ju mitt under Kalle Anka!

• Euphoria

Åh, mitt under Kalle Anka, det hade jag glömt! Häftigt!

• By Starlight

Epan, lilla vän..GNÄLLL!! Du mår dåligt! Man får gnälla! Jag längtade i 10 år på att bli gravid. När jag till slut hittade en kille som jag ville vara med och jag blev gravid gnällde jag mig igenom 9 mån. Jag ville det huuur mkt som helst..men jag gnällde ändå. det får man!! Jag gnäller dagligen nu ocksp känns det som..fast jag har en helt underbar liten 1-åring som gör livet värt att leva. Gnälla får man. Skit i vad nån säger. Och tänk inte ens tanken att du inte får. Gnäll och ta hjälp med Simon..kan inte avlasta lite???

Stintan..Underbart underbaaaaart! Komenterade på facebook :)

Lotta, hade också glömt att det var julafton!

Ellen fyldle 1 år igår :)))) Jag fattar ingenting. Hon är sååå stooor! Hon går omkring och är så förståndig och pekar och pratar. URCOOLT!
    Jag vill ha en bebis till nu :))))) Men det kan jag ju glömma....

Nattipussar.

Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • Euphoria
    By Starlight skrev 2010-11-17 22:21:17 följande:
    Epan, lilla vän..GNÄLLL!! Du mår dåligt! Man får gnälla! Jag längtade i 10 år på att bli gravid. När jag till slut hittade en kille som jag ville vara med och jag blev gravid gnällde jag mig igenom 9 mån. Jag ville det huuur mkt som helst..men jag gnällde ändå. det får man!! Jag gnäller dagligen nu ocksp känns det som..fast jag har en helt underbar liten 1-åring som gör livet värt att leva. Gnälla får man. Skit i vad nån säger. Och tänk inte ens tanken att du inte får. Gnäll och ta hjälp med Simon..kan inte avlasta lite???

Stintan..Underbart underbaaaaart! Komenterade på facebook :)

Lotta, hade också glömt att det var julafton!

Ellen fyldle 1 år igår :)))) Jag fattar ingenting. Hon är sååå stooor! Hon går omkring och är så förståndig och pekar och pratar. URCOOLT!
    Jag vill ha en bebis till nu :))))) Men det kan jag ju glömma....

Nattipussar.
    Jo, R avlastar mig otroligt mycket redan. Han tar hand om Simon hela kvällarna och helgerna i princip, medans jag sover sött. Förstår återigen inte hur människan orkar allt, utan att någonsin tappa humöret eller orken.

HERREGUD, ett år. Det är banne mig inget skämt att tiden går fort när man fått barn!

Imorgon går jag in i vecka 12, tjoho! Och idag har jag klarat mig utan postafen, utan att spy, så hoppet finns att jag ska bli av med illamåendet lite tidigare den här gången
  • Enamorada

Stintan - åh så söt!! jag minns också att det kändes underligt att se fostret röra på sig utan att man kände något... det är ju kul att du får ett extra ultraljud :) sånt tröttnar man ju aldrig på :)

Epn - jag instämmer med övriga, du får gnälla!!!! hoppas att illamåendet har gett sig!

Grattis i efterskott Ellen!! Visst rusar tiden bara iväg...

jag längtar också till julen. nästa helg blir det att adventspynta och baka lussekatter, mmmmm!

måste gå, ha det!

• Stintans

Haj tjajor!

Lotta: Jo, visst är tiden lång när man längtar efter något..
    jaa, vilken julklapp ni fick förra året!

Epan: Simon förstör nästan mina mesiga datorhögtalare härliga filmer! och vingmutter-bilden är ju bara föööör söt!
    oh, då har vi samma veckobytardagar nu, torsdagar.. vecka 12 och vecka 19 (igen Drömmer), wohoooo!

Bystar: skulle ju grattat Ellen på bästa dagen, men var lite försälskad i min egen bebbe då,
    så GRATTIS Nalle till Ellen i efterskott!
    Stor tjej som pekar o pratar

Ena: jaa, jag längtar tills man känner livstecken från nån där inne.. och extra UL är inte alls fel, nä..

pigg och utvilad (?), eller nåt sånär iaf..  känns som att man skulle kunna sova, sova huuur mycket som helst nuförtiden.. men men, nu har jag jobbat två kvällar på raken och är ledig idag = lååånga sovmorgnar..

Igår fick jag kallelsen till UL:et, 23 december.. hade hellre väntat tills nästa år, så man har ngt att se fram emot.. men å andra sidan kan det ju bli en fin julklapp att ALLT ser bra ut med bebis, så behöver man inte bekymra sig om det..

ooja, på tal om julen och pynt, så har jag faktiskt redan en gran uppe.. Tomte
    redan förra året fanns det rosa plastgranar på Rusta, men när jag skulle köpa var de slut.. nu visar Rusta rosa julgranar på tv, så efter ultraljudet i tisdags, körde vi till Rusta så jag äntligen kunde få min gran..
    den är 210 cm hög, så jag tog bara fram toppen i år, blir lite trångt annars..

nähe, minsann nu får det bli duschen, sen ska jag välja kläder i ett par timmar väl Skrikandes ÄNNU svårare nu att hitta kläder i garderoben nu än innan.. tur man ska till Ullared imorron, så jag kan shoppa lite granna kläder!
    min mamma fyller år på söndag, så ikväll ska vi bowla och kalasa!

18+1

Väntan är aldrig så lång som när man längtar
  • Murrmys

Hej tjejer!

Snabbis in...

Ser att ni pratar vikt. Jag har gått med i VV-rekomenderas varmt om man vill ha en långvarig förändring för hela ens liv och leverne. Visst, shaker i all ära, ni går ner i vikt men när ni ska börja äta riktigt igen har ni inte lärt er något mer än innan och om ni inte ändrar vanorna är ni tillbaka igen...och mer därtill! VV är mer som en skola, man LÄR sig göra rätta val och vara mätt hela tiden, FÅR äta vad man vill men bara måttliga mängder och ja...jag har bara varit med i 1½ v, första veckan var -1,3 kilo och jag har varit mätt och glad och nöjd

Epan: Skulle dö om Arvid va vaken till halv 3 på natten...så jag förstår om du tycker det är kämpigt!

Nä, vi ses :D

Grattis på 1-åringarna!!!

Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...