• Stintans

09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...

Tiden går och det händer grejer här bland oss. Det har börjat komma ut bebisar{#lang_emotions_baby} ur magar{#lang_emotions_gravid}, det har plussats{#lang_emotions_plus} för fullt och verkstäder jobbas det i!!

Här i tråden får alla säga precis vad de tycker, tänker och känner utan att någon ska känna sig stött! Det kommer diskussioner där man har olika åsikt men den respekteras alltid! Man får också vara jätteglad eller jätteledsen eller nåt där mitt emellan, alla humör står vi ut med och det är därför vi håller ihop nu! Hjärta

Så, kom igen nu tjajor och babbla på om allt mellan himmel och jord!

Här finns vår lilla lista med viktiga datum:

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m53735573.html

Och här kommer en länk till den senaste tråden (där även alla andra trådar finns, om man någon gång känner sig nostalgisk ):

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m50708156.html

{#emotions_dlg.flower}-{#emotions_dlg.flower}-{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...
  • By Starlight

näää bläää..jag hatar att spy. Jag hoppas över spytjejernas metoder :)
    Går ganska dåligt för mig med viktigt igen..Jag står still...Jag har inte fallit in i mina gamla vanor direkt..Men är inte superduktig heller..så det går långsamt..eller står still..Men jag hoppas det tar fart snart igen.
    Varit så krasslig en tid också..Då är det svårt att få till allt med motion och kost också.

Nu: soffan.
    Puss på er!

Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • Enamorada

hej girls!

var är ni?

här är det fullt upp med examensarbete m m, tiden bara rusar iväg känner jag... snart jul!

har inte så mycket att skriva,, hoppas ni mår bra!

• Euphoria

Halloj

Äntligen varit på inskrivning idag, så nu väntar jag på att få hem brev med tid till rul. Början-mitten av januari borde det bli. Men tiden kommer gå fort nu med lucia, jul och nyår hoppas jag, så snart får jag se livet i magen ordentligt

Simon sover så mycket bättre nu, och jag börjar må illa bara på morgonen, jippie!

13+5 idag  

• By Starlight

Epan, va skööönt att du känner dej mer positiv nu och mår bättre. Bara kidsen sover så mår man ju bättre. Skönt för dej!
    Jag är så himla lättad sedan ellen började sova. Livet känns helt annorlunda!
    Dock blir jag aaaaaaaaldri av med min slags förkylding ont i kroppenvariant..Ururselt. Men men..Jag kämpar på.

Ena, lycka till med studierna!! ja tiden springer verkligen iväg till jul nu. Ska bli mysigt att fira jul med min lilla skrutta.

Visst är det otroligt (eller är det bara jag som är sån här) att man nästan dagligen tittar¨på sin lilla/lille och blir helt förundrad. Jag kan inte förstå att hon är MIN :) Att hon är så perfekt. Att vara mamma är lycka! :)

Inga magbilder på g snart stintan??? :))) Epan??? :)))

• Enamorada

epan - kul med inskrivning och rul på gång, tiden rusar nog på nu som du säger så snart får du se pyret, spännande! skönt att du börjar må bättre.

bystar - jo jag känner precis likadant. har verkligen tänkt mycket så på senaste tiden . det är så fantastiskt att vara förälder, att få känna denna obeskrivliga kärlek och se hur de utvecklas. elton är så himla rolig, en riktig liten pajas. hans senaste grej är att han skrattar konstigt, typ lite hånande, nästan ont, haha svårt att förkalra men låter hur kul som helst, och han förstår ju att han är rolig så han kan hålla på hur länge som helst. och han är sååå fin, helt perfekt :) det var en fotograf på öppna förskolan för 1 -2 veckor sen och igår fick jag se bilderna och de var superfina, lyckades fånga hans härliga personlighet på bild :) så det blir eltonfoton till alla syskon och våra föräldrar i julklapp.

ja magbilder vill vi ha!! ;)

jag ska förresten på anställningsintervju nästa vecka, rektorn ringde idag... pirrigt!!!!

nu ska jag strax krypa till kojs här, natti natti!

bifogar en bild på oss som är tagen för nån vecka sen (vi brukar sjunga "det lilla ljus jag har" och då är elton alltid snabb upp med pekfingret, "ljuset")

• By Starlight

Men guuuuuud va ni är söta Ena!!!! Vilka karameller ni är :) Roligt att ni lyckats fånga "lilla ljus" på bild :)

Hihi blir samma julklapp här. Ellen fotades också på Öppna förskolan med röd nos och håret på ända och litet smajl så gaddarna syntes. Precis som hon är :) Kul att de kan lyckas fånga dem så väl :)

Lycla till med intervjun! SÅNT är pirrigt!

Ellen gör rörelserna till imse vimse spindel ganska mkt :) det är roligt. Sedan lär hon sig så jäkla mkt ord nu. jag är helt häpen. För varje dag jag kommer hem kan hon fler saker. Typ peka ut sitt öra, sin näsa, sitt huvud och sin mage...osv osv. COOOLT!! :)))

Puss!

• Euphoria

Åh, vad duktiga bäbisar ni har som kan hänga med i sånger!
    Simon blir förvisso skitglad när jag sjunger "krokodilen i bilen" med hänga med känns ganska långt borta
    Brukar skämta om att han är avstängd finmotoriskt. Det är inte riktigt hans grej. Än iaf

Och jag håller med om att man så ofta tittar på dem och känner stolthet, förundran och kärlek som gör ont för att man inte kan uttrycka hur stor den är så att barnet förstår!
    Ända sedan Simon föddes tänker jag dagligen "tänk att just JAG fick världens underbaraste unge, snacka om tur"  

Vecka 15 imorgon!

• Euphoria

Vårat julkort förresten, vad tycks

• Enamorada

vad snällt sagt bystar, glad jag blev en känner ju inte sig alltid som en pingla direkt...

epan - wow, superfint kort!!! ser idylliskt ut! så kreativa var inte vi, blev elton i pepparkaksdräkt på en fäll bara

• Stintans

Haj tjajor!

Epan: skönt att Simon sover bättre! Kräker du bara på morgonen nu eller? Underbart julkort! sötnöt.

Ena: Lycka till på intervjun!! Spännande. Skrattande Håller med Bystar, söööta ni är!

Bystar: Vad tiden går fort, som Ellen utvecklas! Måste vara bland det bästa att se.

Jag är trött, bölig, kräkig, glad och saknar min man. hahaha..
    jobbet tar musten ur mig.. vet inte riktigt hur det går ihop, men när jag har jobbat har jag så ont i kroppen och blir stel, och häromdagen var jag i köpcentrat och shoppade julklappar, gick gick och gick i timmar, men hade inte ont någonstans när jag kom hem...
    tidigare i veckan jobbade jag till 12:15, och var sååå slut, både kroppsligt och menalt, att jag grät när jag cyklade hem.. bestämde mig där och då för att ta tag i HP-ansökan, så man har ngt att "se fram emot"..
    annars händer det inte så mkt.. finns inte riktigt ork..
    joo, jag känner sparkar!! underbart! väntar på att F ska kunna känna också..

förresten, det tänkte jag fråga också, kommer ni ihåg hur lång tid det tog för er att få svar om HP?

nä, nu ska jag nog ta mig lite frukost och sen förbereda mig för en jobbkväll.. sen blir det till att mysa med min kille.. Hjärta

Väntan är aldrig så lång som när man längtar
Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...