• Stintans

09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...

Tiden går och det händer grejer här bland oss. Det har börjat komma ut bebisar{#lang_emotions_baby} ur magar{#lang_emotions_gravid}, det har plussats{#lang_emotions_plus} för fullt och verkstäder jobbas det i!!

Här i tråden får alla säga precis vad de tycker, tänker och känner utan att någon ska känna sig stött! Det kommer diskussioner där man har olika åsikt men den respekteras alltid! Man får också vara jätteglad eller jätteledsen eller nåt där mitt emellan, alla humör står vi ut med och det är därför vi håller ihop nu! Hjärta

Så, kom igen nu tjajor och babbla på om allt mellan himmel och jord!

Här finns vår lilla lista med viktiga datum:

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m53735573.html

Och här kommer en länk till den senaste tråden (där även alla andra trådar finns, om man någon gång känner sig nostalgisk ):

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m50708156.html

{#emotions_dlg.flower}-{#emotions_dlg.flower}-{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...
  • Stintans

Det är väl konstigt att barnen inte äter när de blir lite större? Mina kusiner är 2 och 4, och de äter så dåligt!
    två tuggor typ, men chips och godis finns där tydligen plats till..
    Wilda äter ju säkert dubbelt så mkt som dem på en dag.. kanske lite trots.. 

Hörrni, lite bilder kanske? längesedan man såg alla nu..

Väntan är aldrig så lång som när man längtar
  • Stintans

Haj tjajor!

Här hemma har vi pratat och pratat om hur vi ska göra med syskonverkstad. Det är bara till att inse att W inte är en bebis längre. Så för några veckor sedan bestämde vi oss för att slänga kådisarna och köra när lusten faller på (inget ÄL-kollande osv).
    Sagt och gjort, mensen kommer inte och testet är positivt! Lite chockade att det tog sig sååå fort blev vi men jätteglada. Inte helt oväntat eller förvånande heller är att lyckan blir kortvarig.   Missfall. Igen. Man hinner planera flera år framöver av att vara gravid i bara några dagar.. Sörjer för att det inte blev nåt syskon, och för att jag blöder, och för att jag är så avtrubbad. Numera tar vi inte ut NÅNTING i förskott, vi blev ju glada när testet visade två streck, men vi vågar inte tro på det. DET tycker jag är så trist, att man inte ska våga tro på ett så positivt resultat. Men i och för sig blir man inte lika ledsen heller. Detta missfallet går knappt att jämföra med vårt första. Jag var helt knäckt.

Nu rycker man nästan på axlarna och visste nånstans att det skulle hända, förr eller senare.

Så avtrubbad. Nästan det allra sorgligaste just nu känns det som..

När missfallet var ett faktum med så gott som negativt test och blödningar pratade vi igen, båda var helt på det klara med att det finns ingen tid att förlora längre.

Så nu j*vlar!

Annars går vi här hemma och myser, jag och min fantastiska dotter. Har lite svårt att förstå att alla barn är lika fantastiska, jag tycker ju att min är exceptionell

Wilda lyser upp när pappan kommer hem efter en dag på jobb, han är ju så kul och mig ser hon ju heeeela dagarna

Vi går på babysim, öppna förskolan i kyrkans regi, babysång och vi träffar mammorna från föräldragruppen. Också kör vi och handlar var och varannandag känns det som. Wilda kan ju tydligen inte äta vilken mat som helst. Så när det bara finns konstiga och äckliga maträtter hemma (läs: med bitar i), får vi åka och handla.

Hon kryper inte, utan hasar sig fram. Målet är oftast byråer, bord, stolar eller gåstolen. När man kommit fram reser man sig upp. Sen står man där ett tag och är allmänt nöjd Wilda har därför nu blivit ägare till en finfin skumgummihjälm..

Hon är nästan alltid glad, envis som få, inte ett dugg kel-sugen (förutom när hon är sjuk eller riiiiktigt trött) och skrattar så hon kiknar när F leker tittut fast med fis-ljud

Nää, nu kom tidningsbilen förbi, då är det fasen tid att gå och lägga sig.. imorgon ska vi till IKEA och shoppa till W's rum och till datarummet som precis blivit klart! Ska bli kul att greja lite.

So long 

• Euphoria

Vad tråkigt Stintan
    Hoppas att det tar sig snabbt nu så att ni slipper längta lika länge som ni fick med lilla Wilda. Och att nästa bäbis klänger sig fast hårt!
    Syskon är fantastiskt, verkligen.  

Jag kände lika med Simon, han var verkligen 10.000 gånger bättre än alla andra barn, sen när Ellen kom fick jag erfara att det faktiskt fanns fler lika underbara barn, inte bara Simon, hon var ju lika fantastisk hon med  

Ellen är nu 8 månader, en så fantastisk ålder! Världens gladaste, nyfiknaste och mest kärlekstörstande lilla bäbis är hon. Och liksom brorsan tar hon det luuugnt med den motoriska utvecklingen

Simon är 21 månader och världens vildaste såklart, mer högt än lågt. Han älskar att få hjälpa till här hemma, och älskar att pussas och kramas med hundar, föräldrar och Ellen. Han är så snäll mot sin syster

Jag är fortfarande hemma med båda två och kommer så vara tills sommaren 2013

• Stintans

Bystar: GUUUD, vad jag åååååångrar min kommentar på FB Förlååååååt! har haft sån ångest när jag insett vad jag skrivit och jag ber tuuuusen gånger om ursäkt.
    Jag vet ju att du gärna vill ha syskon, förstår mig inte på mig själv ibland!
    Hoppas du inte är alltför sur på mig Förlåt igen! 

Epan: Tack {#emotions_dlg.flower}
    Ska du börja jobba inom vården igen då 2013 eller?    

• Euphoria
    Stintans skrev 2012-02-06 13:43:40 följande:
    Epan: Tack {#emotions_dlg.flower}
    Ska du börja jobba inom vården igen då 2013 eller?    
    Jag har planer på att plugga, ssk och sen mot bm
  • Stintans
    Euphoria skrev 2012-02-06 20:09:33 följande:
    Jag har planer på att plugga, ssk och sen mot bm

aah, just det ja... bm ville du bli! hur lång är ssk-utbildningen?
  • Euphoria
    Stintans skrev 2012-02-06 23:40:43 följande:
    aah, just det ja... bm ville du bli! hur lång är ssk-utbildningen?
    3 år, och sen 1,5 år till för bm :)

• By Starlight

ååååh jag skrev ett långt inlägg..då bröts min anslutning å allt försvann.

Sammanfattning..Jag är inte arg på stintans...förstår inte varför jag skulle vara det :) Om du skrivit nåt om bebis gör det inget..Jag pratar gärna bebis..jag SKA ha en bebis till nån dag..även om det inte blir nu. Lilla du :) behöver inte känna så.
    Och missfall...=(((( hade ingen aning.Fy fanken.... Men kööör på! Ni borde befolka hela världen så söta barn som ni får. Wilda är underbar!

Euphoria, Ellen 8 mån redan! ja det är en underbar tid. Händer så mkt och min ellen var också så himla kul då, minns jag! vilka stora knattar du har!

Nu ska jag ta hand om gnellen...Hon vill ha mer mat...för en gång skull! :)   

Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • Stintans

Vad bra, då kan jag andas ut

På tal om mat, jag gjorde misstaget att köpa burkmat r

• Stintans

Eeeh, jaha...?

Ja, köpte burkmat till W när hon skulle börja äta mat (kommer göra egen mat från första smakisen till nästa), och nu har jag lagat lite mat själv, men hon äter inte det.
    Förrän idag! Korv stroganoff och ris, det var mums! Och snacka om att jag blev glad.

Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...