• Stintans

09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...

Tiden går och det händer grejer här bland oss. Det har börjat komma ut bebisar{#lang_emotions_baby} ur magar{#lang_emotions_gravid}, det har plussats{#lang_emotions_plus} för fullt och verkstäder jobbas det i!!

Här i tråden får alla säga precis vad de tycker, tänker och känner utan att någon ska känna sig stött! Det kommer diskussioner där man har olika åsikt men den respekteras alltid! Man får också vara jätteglad eller jätteledsen eller nåt där mitt emellan, alla humör står vi ut med och det är därför vi håller ihop nu! Hjärta

Så, kom igen nu tjajor och babbla på om allt mellan himmel och jord!

Här finns vår lilla lista med viktiga datum:

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m53735573.html

Och här kommer en länk till den senaste tråden (där även alla andra trådar finns, om man någon gång känner sig nostalgisk ):

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m50708156.html

{#emotions_dlg.flower}-{#emotions_dlg.flower}-{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...
  • Stintans

Här går man och bär på en jätteliten och jättestor hemlighet, och ni är de enda som vet, så har ni mage att inte ens titta in här!!!?!

Skojar bara lite

• Enamorada

Iiiiiiiih jippiiiieeee!!!!! GRATTIS Stintan!!! Håller alla tummar och tår att allt ska gå bra! Haha förstår din frustration över att ingen är här och läser när du har något så viktigt att dela! Ska bättra mig på att gå in här :) nu ska jag läsa resten, scrollade ju bara ner till slutet av nyfikenhet. Grattis igen, glad för er skull!!!

• By Starlight

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) HURRRAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Herregud va roligt!!! Håller alla tummar nu!! men det är klart det kommer gå bra!!! iiiiih!!!! åååååh!! GRATTIS!!!!!!!!

Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • Enamorada

Åh vad kul att ni också ska börja försöka bystar, att du äntligen fått med dig uffe, härligt! Lycka till!!! Oj jag har inte ens varit inne här sedan Love föddes ser jag, men ni som jag har på fb har ju koll på oss ändå. Men kanske ska berätta lite o förlossningen. Love var beräknad till 4 aug enl rul men typ 27 juli enl mina egna beräkningar och han valde att titta ut precis mittemellan, den 1augusti Jag fick värkar tidig eftermiddag den 1:a. Först otäta men sen mer och mer regelbundet. De gjorde ej så ont så jag trodde att det var förvärkar, det hade jag haft natten till gårdagen i föera timmar. Trodde ju då att det vat på g men det avtog så trodde det var samma nu för de var lika i styrka. Började klocka vid tretiden och värkarna kom med tre till sex min mellanrum under hela de två timmarna jag klockade. Men de gjorde fortf inte särskilt ont. Andades igenom dem men ingen större smärta direkt. Det som skiljde de här värkarna från tidigare vat att jag kände ett tryck neeåt så bärjade tänka att det var nog kanske på riktigt ämdå. Sa åt martin att ringa farmor och säga att vi ville lämna elton, ifall det var på g. Farmor svarar inte! Och hon svarar typ alltid och hon hade ju "jour". Vi blev nästan oroliga att något hänt men efter typ en halvtimme fick vi tag på henne, hon klippte gräset... Iväg med sonen, jag ringde till fl. De hörde ju att jag var lugn och inte hade så ont men eftersom det var andra barnet och vi har 45 min in så var vi välkomna när vi ville. Jag gick och plockade lite hemma, vattnade blommor osv. Martin skulle ha en kompis över, de skulle montera upp nånting men jag ringde till martin och sa att ni får göra det en annan gång för jag tror det är bäst vi åker in nu. Jag noterade att kl var tio i sju när vi parkerade bilen. Kl sju var vi på rummet. Jag fick byta om på en gång och böev undersökt, öppen 8-9 cm! Oj tänkte vi, vilken tur vi kom in. Vi trodde ju att det hade startat men aldrig att det var så långt gånget. Barnmorskan frågade om vi skulle ta hål på hinnorna lr om kag ville gå runt lite och se om det hände ändå. Jag valde att gå runt med ett sånt där gåbord, var inte riktigt redo mentalt för att förlösa, men efter en stund tyckte jag att trycket blev så himla obehagligt så jag sa att nu tar vi hinnorna. När vattnet gick kom krystvärkarna med detsamma, fem minuter senare, 19.50, var han ute. Det enda som egentligen gjorde ONT var de fem minutrarna. Och redan första krystvärket kände jag att det var nära så det var liksom uthärdligt. Det var en jättebra förlossning, kunde inte blivit mycket bättre. Min mamma hade sagt att tvåan går fort, jag är nr två pch hade väldigt bråttom ut, mamma var inne på fl i två timmar med mig, men kag trodde inte det skulle hända mig... Men 50 min var vi inne innan han kom, haha! Som ni kanske minns fick jag sövas ner efter Eltons fl för moderkakan kom inte ut, var jättenervös för att det skulöe bli så igen men den kom ut utan problem. Och jag sprack ingenting, verkligen en drömförlossning! Love var 50 cm och vägde 3630 g. Nu är han snart tre månader och världens goaste unge. Nöjdare får man leta efter! Sover bra om nätterna med och sover gärna till halvåtta åtta. Elton vaknade ju oftast vid fem halvsex och är fortf morgonpigg. Oj nu måste jag dra, har tid på bvc om en halvtimme, spruta kikar in aen igen! Kanske kan vi få lite fart på tråden igen kram!

• GrimbartStrike
    Stintans skrev 2012-10-30 09:05:50 följande:
    Här går man och bär på en jätteliten och jättestor hemlighet, och ni är de enda som vet, så har ni mage att inte ens titta in här!!!?!

Skojar bara lite
    Men hurra!
    Misstänkte faktiskt det när du skrev sådär på fb Då har du ju fått stegring på gravtesten va? Det är ju lovande
    Får du något vul? Åh vad spännande det blev nu då, måtte den hänga kvar! Jag håller tummarna för att du får uppleva en fullång graviditet <3

Här är det väl mest kaos med galna barn Fast egentligen är det nog mest jag som är höst-trött. Är helt utan energi.

Nästa vecka börjar jag läsa första kursen jag måste läsa för att kunna söka ssk-linjen (förhoppningsvis redan nästa höst, om jag hinner läsa upp allt jag ska innan dess, usch vad man grämer sig över att man skolkade bort så mycket i gymnasiet nu...) Har sökt 6 kurser med start i januari också. Då börjar Simon på dagis. Ellen börjar nog i maj eller augusti.
  • By Starlight

Fast nu har sambon ändrat sig lite igen...Blir tokig.. Får se när det blir syskon. Jag längtar ihjäl mig. Skulle vara så roligt för Ellen att bli storasyrra också. Tror hon skulle växa med uppgiften och om några veckor fyller hon 3 år. Kan inte fatta att det är 3 år sedan hon föddes. Min lilla lilla bebis.
    Har skaffat mig två kanariefåglar nu som tillfällig tröst :) Det är hemtrevligt och mysigt..men jag vill ha beeebis.

Men jag glädjer mig såå med alla andra som får bebisar och lever mig in i det. Min bästa vän ska snart ha barn och en på jobbet. Jag liksom myser mig in i deras graviditeter i väntan på min egen.  

Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • Stintans

Snacka om att jag känner mig needy nu.. hahaha..  men ni fattar säkert, man vill ju gärna skrika ut det till hela världen, men med min bakgrund är det ingen klok idé..  men det är samtidigt ganska mysigt att gå och suga på denna lilla karamellen själva ett tag..

Men tack för grattisarna! 

Ena: Kul att få läsa förlossningsberättelse! Det låter som en riktig drömförlossning, som du skriver.. 5 minuter av smärta liksom     

Epan: Jodå, stegringen har varit fin. var bara där i början det inte såg så ljust ut. Men ett par dagar efter var det tydligt starkare, och nu är det ju verkligen inget tvivel om att hcg:n ökar.
    Jag har inte ringt och hört efter om jag får VUL. Vet inte om jag ska heller.. gillar inte att bli avspisad, tycker jag har blivit det tilläckligt på kk.. men eftersom man ändå är i svängen med hormontabetter kanske de är lite mer generösa?! får fundera ett tag till.. Oskyldig
    Så du har börjat läsa, spännade!
    Jag är också jättetrött, är inte riktigt van vid att gå upp kl 6, precis Obestämd 
    varför börjar simon dagis i januari och inte sen när lillasyster börjar?

Bystar: Men nääääe, vad är det här för en velepelle?! Obestämd Hoppas han ändrar sig lika fort igen  

Väntan är aldrig så lång som när man längtar
  • GrimbartStrike
    Stintans skrev 2012-10-30 16:59:05 följande:
    varför börjar simon dagis i januari och inte sen när lillasyster börjar?
    Vi behöver dela på dom lite. Dom går knappt att ha i samma rum just nu..
    Och dom är i helt olika faser, Simon kommer troligtvis tycka att det är himmelriket att få träffa andra barn 15 timmar i veckan, Ellen däremot är superblyg och vill inte träffa någon utanför familjen
    Min förhoppning är också att Elen ska kunna ha lite trygghet i Simon sen när hon börjar och han redan är "hemtam" på stället. 

• Hudterapeut83

Stort grattis Stintan! Va roligt ! Supermysigt! Ska se till att uppdatera mig med det andra som skrivits. Ville bara kika in och säga grattis. Stora tjejen närmar sig tre och min lilla pyttebebis är helt plötsligt över 1 år!:-O Fattar inte vad som hände med tiden! Hoppas allt är bra med er alla! Kram

Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...