• Stintans

09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...

Tiden går och det händer grejer här bland oss. Det har börjat komma ut bebisar{#lang_emotions_baby} ur magar{#lang_emotions_gravid}, det har plussats{#lang_emotions_plus} för fullt och verkstäder jobbas det i!!

Här i tråden får alla säga precis vad de tycker, tänker och känner utan att någon ska känna sig stött! Det kommer diskussioner där man har olika åsikt men den respekteras alltid! Man får också vara jätteglad eller jätteledsen eller nåt där mitt emellan, alla humör står vi ut med och det är därför vi håller ihop nu! Hjärta

Så, kom igen nu tjajor och babbla på om allt mellan himmel och jord!

Här finns vår lilla lista med viktiga datum:

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m53735573.html

Och här kommer en länk till den senaste tråden (där även alla andra trådar finns, om man någon gång känner sig nostalgisk ):

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m50708156.html

{#emotions_dlg.flower}-{#emotions_dlg.flower}-{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...
  • By Starlight

Neh..misstänkte att det inte var så mysigt kanske. Men mysigt att veta att man försöker och lite pirrigt sådär. Men stackars dej :( Mer massooorrrrrr av glid och grejjer kanske?

Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • Stintans

Visst är det pirrigt, speciellt nu när man vet att det verkligen kan bli en liten böna
    Men lusten är som bortblåst för mig.. Nu har vi ju bara försökt 9 månader denna omgången, men sexlivet är som om vi försökt i 1,5 år redan.. Det här när det blir ett tvång, ingen hit.. Jag tror inte glid eller nåt annat kan hjälpa, för det är mer själva stötandet som gör ont.. Nu blir det ingående detaljer här känner jag, men ni vet ju alla hur barn blir till

Eeeepan...? Jag är nyfiken på vad som händer hos er?

• By Starlight

Usch stackars dej. Jag har också noll lust. Sex är jobbigt so va ä skönare:)

• By Starlight

9 mån by the Way...länge ju. Va jobbigt tjejen. Håller tummar. Hoppas vi kan få en varsin skatt nästa år.

• By Starlight

Åh jag känner mej sådär pirrig som jag var för 4 år sedan när vi började prata om att försöka skaffa vårt första barn. När jag äntligen hade fått med honom på noterna liksom.
    Nu är han helt med på noterna igen och vi SKA bara bli gravida och förhoppningsvis hinna få en knodd nästa år :))))) Hoppas hoppas. Så himla lättad över att vi är på samma spår.
    Nu ska jag bara kämpa ner mig några kilon.. 

• Stintans

Åååh, fasen va najs! Hoppashoppas!

Jag skulle ju också behöva ner ett antal kilon, men har inte motivationen. Eller, ibland har jag ju det, och då springer jag ett par ggr i veckan och gör situps och armhävningar. Sen tröttnar jag.. Är nog så för många andra har jag en känsla av...

• By Starlight

mmm jag är likadan. Även fast moroten är att bli gravid så kan/orkar jag inte motivera mej tillräckligt. Dumt dumt dumt...Men måste ner lite för att palla en graviditet känner jag.

• Stintans

Haj tajor!

Grattis i efterskott, Bystar! Hoppas din dag var bra Då kör ni igång nu eller?

Själv är jag så suuuuuuur. Eller nä, idag har jag varit mest ledsen. Jätteledsen. Igår hade vi kalas för mannen min och i vanlig ordning innan ett gille tar jag ett test, om det är rätt i cykeln. Vilket det egentligen inte är ännu, för jag är bara 9 dagar efter ÄL idag. Iaf, så fick jag ett positivt test igår! och testoman som man är, tar jag ett till idag.
    Det var ett jättesvagt streck, men man kunde se det utan problem. Idag kommer det ett ännu svagare streck rättså sent, kanske efter 7-8 minuter.. Känns ju inte som att det kommer gå vägen precis..

Varför, varför, varför ska det vara så svåååårt???! varför måste vi kämpa hela tiden? Kan vi inte få en brejk?

Nu ska jag försöka hålla mig ifrån att testa tills i alla fall tisdag helst onsdag, önska mig lycka till... Tyst

Väntan är aldrig så lång som när man längtar
  • By Starlight

Åhhhh hoppas hoppas hoppas hoppas hoppas Stintans!!!!

Ja nu har man fyllt 30 och är tant :) Jajja..det får gå.

Njaaa...vi kör nog inte igång än riktigt...Jag måste verkligen gå ner i vikt lite...Jag kommer få massor av problem annars tror jag. Har redan ont i ryggen liksom. Men va fan...jag har så svårt att komma igång med nya vanor. Jag blir tokig på mig själv!

Men jag är sjukt sugen. Men min mens är konstig..Ska börja ha lite koll på den nogrannare.Känns som det är typ 35 dar eller nåt mellan gångerna minst...konstigt..

Sedan har jag för låg folsyra. Så har just börjat äta piller för det. och det är ju himla viktigt att få upp de värderna också inför en eventuell graviditet.  

• Stintans

Är det inte en vacker syn, så säg?!  
    Tjohoooo!! Gravid

Vecka 5 idag, går såååå långsamt nu.. Nu hoppas jag bara att hjärtat klarar av att börja slå och fortsätter göra så utan komplikationer. Och efter det kommer jag hoppas att jag klarar mig till vecka 12-13. Och till ultraljudet. om man ska ha pretentioner hoppas jag att jag slipper kräka halva graviditeten. Sen kommer jag hoppas att jag inte blir sjuk igen. och att bebisen växer som den ska. och att jag inte föder för tidigt. och att vi inte hamnar på sjukhus mer än några dagar..
    Aaaah, härrrrliga graviditet!  

Väntan är aldrig så lång som när man längtar
Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...