• Stintans

09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...

Tiden går och det händer grejer här bland oss. Det har börjat komma ut bebisar{#lang_emotions_baby} ur magar{#lang_emotions_gravid}, det har plussats{#lang_emotions_plus} för fullt och verkstäder jobbas det i!!

Här i tråden får alla säga precis vad de tycker, tänker och känner utan att någon ska känna sig stött! Det kommer diskussioner där man har olika åsikt men den respekteras alltid! Man får också vara jätteglad eller jätteledsen eller nåt där mitt emellan, alla humör står vi ut med och det är därför vi håller ihop nu! Hjärta

Så, kom igen nu tjajor och babbla på om allt mellan himmel och jord!

Här finns vår lilla lista med viktiga datum:

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m53735573.html

Och här kommer en länk till den senaste tråden (där även alla andra trådar finns, om man någon gång känner sig nostalgisk ):

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m50708156.html

{#emotions_dlg.flower}-{#emotions_dlg.flower}-{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...
  • By Starlight
    Stintans skrev 2012-02-15 22:43:23 följande:
    Eeeh, jaha...?

Ja, köpte burkmat till W när hon skulle börja äta mat (kommer göra egen mat från första smakisen till nästa), och nu har jag lagat lite mat själv, men hon äter inte det.
    Förrän idag! Korv stroganoff och ris, det var mums! Och snacka om att jag blev glad.

Ellen har fått både burkar och hemlagat..Men hon äter ändå typ ingenting :) Myskounge.
    Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • Stintans

Bystar: jaa, jag fattar inte det här klabbandet med maten... maten är vår största källa till bråk (jag och Wilda, inte jag och F ).

Idag har vi haft en "sån där" dag, men bråk och gnäll.. vilket leder till att man blir en trött mamma som inte vill hitta på något. Jag hoppas på en bättre dag imorgon. Då är det nämligen dags för babysång och ÖF på förmiddagen och mammafika på eftermiddagen, bara kuliga saker!
    Och på fredag ska jag träffa bästa kompisen på IKEA, och sen är det ju heeelg!

Lite bilder bjuder jag på idag

Väntan är aldrig så lång som när man längtar
  • Stintans

Bara bra här i alla fall
    Hur är det själv bystar? Vad händer i er familj? Några framtidsplaner/förändringar?

Jag har kommit på en plan iaf! Jag jobbar ju på att bli ett preggo igen, och när jag blivit det och ska gå hem från jobbet och vänta barn, då ska jag säga upp mig! (trivs ju inte på jobbet)
    Sen när bebisen inte är en bebis längre och den helt plötsligt tultar omkring på gräsmattan och pekar på en hund och säger vov vov; då ska jag börja läsa till förskollärare! Sen får jag jobb direkt efter på en jättemysig förskola där alla älskar mig, och de förstår inte hur de klarat sig utan mig. Lön får jag också varje månad, minst 25 000kr.
    Sen levde de lyckliga i alla sina dagar.. Hahaha...
    Ja, om man tar bort lite egenkärlek, så stämmer det ju rätt bra med mina realistiska planer.

• Enamorada

Hej på er! Oj nu var detta länge sen det hände men kan ju inte låta bli att kommentera det, vad tråkigt med missfallet stintan. Dock positivt att det tog sig fort för er. Hoppas att det snart tar sig igen och att det går bättre då! Dina planer för framtiden låter ju bra men lönen kan du nog (tyvärr) glömma I kommunen där jag jobbar är ingångslönen för fsklärare 21200 och i kommunen där jag bor är den ännu lägre. Är vissetligen småstäder, men ändå.. Hur är det där du bor/jobbar bystar? Kan tänka mig att det är högre i den regionen... men det är (oftast) ett kul och mysigt jobb iaf! Jag mår bra, ār i v 32 nu. Har kommit in i en tröttperiod nu men har inga större krämpor ser fram emot att gå på ledighet, jobbar 4 1/2 v till.. Kram!

• By Starlight

Hej alla! Förskollärarlönen utanför stockholms län är inte toppen. Jag bor precis utanför gränsen :) Men har just fått upp den till 24 000 ungefär. Jobbat i yrket sedan 2006 ca.. I Uppsala där jag jobbade innan är lönen urkass. Hade 19 000 i ingångslön som nyutexxad.

Ingen jätteaktivitet här inne nu för tiden. Jag går mer sällan in på fl känner jag. Blir facebook mest. Ni får gärna säga hej där till Michelle Wenström, om ni vill hålla kontakten bättre. Har kontakt med några där redan härifrån.

Just denna morgon sitter jag och Ellen i soffan och tittar på sommarlov. Jag är lite krasslig och uppskattar hennes oväntade lugn just nu. Annars är det trots på höög nivå. Någon som känner igen det? Jösses....

Kram och ta hand om er och 2åringar och bebisar      

• Stintans

24 000 är ju jättebra! Eller, det är jättebra om man jämför med min lön som outbildat vårdbiträde.. Tror jag har runt 17-18000.. Men jobbar bara 75% så set blir inte mycket av set ändå..
    Får man fråga enamorada hur mycket hon tjänar?

Och, på tal om något helt annat, igår var jag hos en gyn och nu är det pergotime som gäller! Här ska det bakas barn
    Hon ville tydligt visa att hon var lite tveksam till att skriva ut det till mig, så hon skulle bara skriva ut till en kur, och om jag inte blev gravid då skulle jag ringa dit igen :-/
    Sen såg hon förra läkarens recept och där stod det fyra uttag (!), och då blev hon lite fundersam och sen ändrade hon sig när jag spädde på lite att "det är ju inget preparat man mixtrar med själv ändå, ju".
    Fyra uttag, och första är redan hämtad!
    Väntar väl mens inom nån vecka (tror inte jag ägglossat på två-tre månader iaf), så sen kör vi!

Vad händer hos er? Bebismys och tvåårstrots (här är det 1,5 års trots )

• By Starlight

Stintan, va mysigt att ni ska försöka! jag hoppas iaf det blir mysigt!!!

Tror jag ska börja kika in på fl lite oftare igen. Sambon är inte toknegativ till syskon längre. Jag har föreslagit att vi ska börja försöka efter jag fyllt 30, vilket jag gör om en månad. Han skulle fundera på det. Well..Det kan likagärna inte bli nåt försök...Men hoppet finns där är gigantiskt sugen just nu. Om jag inte blir gravid direkt utan att det går några månader så är ju Ellen nääästan 4 när nästa kommer..(det sa jag till sambon också) det var då han skulle fundera..för han insåg väl att det kanske är dags nu..om det ska bli en till...

Att min bästa vän är gravid med sitt andra barn (hennes första är 3 månader yngre än ellen) gör ju inte mig mindre sugen heller. Är galet avundsjuk samtidigt som jag är superlycklig för hennes skull. :)

Kram på er!      

• Stintans

Haha, nej mysigt är INTE ordet.. Har ägglossning just nu (jippiiii), men fy f*n vad de gör ont att ha sex när man blir hormonstimulerad. Tårarna rann efter akten igår
    men men, bara att kämpa på och hålla ut! Längtar också så man blir knäpp

Men det låter ju ändå rättså lovande med sambon! Är skitbra att så ett frö, och sen får de gå och fundera lite manipulera lite försiktigt sådär

Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...