• Anonym (Aahhh!!)

Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!

När jag åkte hem ikväll med min son på 23 månader så blev vi efter halva vägen tillsagda av chauffören att gå av och ta nästa buss om jag inte kunde få tyst på mitt barn.
    Jag sa att han inte går att stänga av på beställning....  NEJ! Inget att diskutera av skulle vi!

Kände mig så föremjukad! Jag är en jäkligt känslig person och har lidit av social fobi tidigare...detta är er ett mardsömms scenario för mig. Tog väldigt illa vid mig och har en klump i magen fortfarande. En massa folk på bussen. 
    Idiot som jag är så gick jag av, är en sån jävla mes!!  Önska att jag stod kvar, stod på mig!

Självklart så förstår jag att det kan va jobbigt med barn. Det tycker jag själv att det kan vara. Men va fasen! Man borde ju ha någon form av tollerans när man arbetar med olika typer av människor?!

Kan säga att min son inte var skrikig och arg utan han sjöng  och gav ut ett tjut då och då.
     Självklart sa jag till sonen att han inte skulle skrika så på bussen, och försökte få honom att dämpa sig. Men han är inte ens två! Har varit med om betydligt mer störande människor och högljuddare barn än min son. Så det va inget "märkvärdigt".

Hade det varit  ett äldre barn jag hade med mig som vet va som är oki och vad som inte är oki så hade jag absolut gått av bussen, men min snart 2 årige son!

Man kan väl inte slänga av folk hur som helst? Hade det varit en skrikig bäbis, eller en handikappad tonåring som gjorde ljud ifrån sig skulle han ha rätt att slänga av en då  oxå??

Mitt barns pappa gick och pratade med föraren när den kom till hållplatsen dit vi skulle. Och han sa" Jag har huvudvärk, det va fint väder så hon kunde ta nästa buss".

Borde man inte sjukanmäla sig i så fall? Har mailat bolaget och hoppas på ett svar.

Är det oki att man slänger av folk från bussar för ett ett barn är högljudd!!??? Är jag halt bäng för att jag blir uppröd?!

• Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!
  • Lavish

Nej det tycker jag inte! Så får dom inte göra! Du kanske hade bråttom? Ett betydligt äldre barn som väsnades på ett väldigt störande sätt och inte lyssnade på tillsägning kan man kanske skicka av. Men ett så litet barn, nej. Då kan man lika gärna slänga av ett spädbarn som skriker. Det går ju inte att kontrollera så små barn på det sättet.

• Anonym
    Lavish skrev 2010-08-02 20:29:08 följande:
    Nej det tycker jag inte! Så får dom inte göra! Du kanske hade bråttom? Ett betydligt äldre barn som väsnades på ett väldigt störande sätt och inte lyssnade på tillsägning kan man kanske skicka av. Men ett så litet barn, nej. Då kan man lika gärna slänga av ett spädbarn som skriker. Det går ju inte att kontrollera så små barn på det sättet.
    Eftersom ts blev "fruktansvärt arg" när han sa till så tror jag det kan ligga mer bakom.
  • Lavish
    Anonym skrev 2010-08-02 20:30:58 följande:
    Eftersom ts blev "fruktansvärt arg" när han sa till så tror jag det kan ligga mer bakom.
    Jag hade också blivit fruktansvärt arg om en busschaufför (vars lön jag betalar) hade sagt åt mig att få tyst på min unge eller gå av bussen. Vad menar du skulle ligga bakom?
  • MLT

Har inte läst alla inlägg, men det jag reagerar mest på är att ingen annan i bussen sa något. Jag hade blivit skapligt förbannad på busschauffören och sagt att jag skulle kontakta hans chef om han inte lät er sitta kvar. Jag hoppas att ni har kontaktat bussbolaget och berättat vad som hände!

• Anonym (wtf!)

Hade det varit min man som mött upp med bussföraren på hållplatsen hade han haft ett baseballträ med sig.

• TwistedSister

Men... bra att du kontaktat bussbolaget. Om jag hade varit med på bussen så hade han fått höra! Skulle aldrig kunna stå och bara se på när nån blev avslängd sådär med ett litet barn Vad var det för folk på bussen som inte sa nåt?

• Anonym
    Lavish skrev 2010-08-02 20:32:41 följande:
    Jag hade också blivit fruktansvärt arg om en busschaufför (vars lön jag betalar) hade sagt åt mig att få tyst på min unge eller gå av bussen. Vad menar du skulle ligga bakom?
    Vars lön du betalar? Betalar du kassörskornas löner också? Tycker du man har rätt att vara otrevlig som kund bara för att man betalar? Sen verkade ts inte ens ha betalat, trots att det bara är barn som åker gratis med Västtrafik...
  • Lavish
    Anonym skrev 2010-08-02 20:49:24 följande:
    Vars lön du betalar? Betalar du kassörskornas löner också? Tycker du man har rätt att vara otrevlig som kund bara för att man betalar? Sen verkade ts inte ens ha betalat, trots att det bara är barn som åker gratis med Västtrafik...
    Fast bussbolagen är ju inte direkt självförsörjande. De får väl statliga eller kommunala medel. Det får inte ICA så vitt jag vet. Men ja, om jag handlar på ICA betalar jag kassörskans lön med. Därför förväntar jag mig att bli behandlad med respekt.
  • Anonym
    Lavish skrev 2010-08-02 20:51:46 följande:
    Fast bussbolagen är ju inte direkt självförsörjande. De får väl statliga eller kommunala medel. Det får inte ICA så vitt jag vet. Men ja, om jag handlar på ICA betalar jag kassörskans lön med. Därför förväntar jag mig att bli behandlad med respekt.
    Vad spelar det för roll? Det får många andra företag också! Respekt får man om man förtjänar det, inte om man skriker och är oförskämd.
  • Dr Mupp

Kan man inte uppfostra sina barn får man ta konsekvenserna av det. Vi åker buss flera ggr i veckan och har gjort det från att barnen varit ca en vecka gamla och aldrig har de stört sina medpassagerare. De sitter fint på sina platser. Detta oavsett om de är bebisar (blir de ledsna så ammas de), två år eller sju år. Jag tror knappast mina barn är unika utan jag tycker nog de flesta barn faktiskt kan sitta tyst och stilla på bussen. Det finns ju såklart barn som inte kan vara tysta och det har föräldrar som helt enkelt tycker att barn är barn och ska få störa så mycket de vill.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!