• lieva

Pussa sin sons snopp!

Jag har ett par vänner till mig som berättade hur en av dera väninnor i samma fotbollslag brukar ha med sig sin son dit ibland. Då hon byter blöja på honom offentligt brukar hon pussa på hans snopp och liksom verkligen visa detta inför folk och säga saker som "Titta vad gulligt" och "kolla så liten och söt"... och massa annat.
    Vet inte hur gammal barnet var,men kanske nått halvår/år..

Jag själv blev riktigt äcklad av  det jag hörde då jag tycker att man inte gör så. Man pussar inte sitt barns kön då detta är väldigt privat..
    Har själv en dotter och kan ju inte ens tänka den tanken liksom..Tycker det är så respektlöst och äckligt och ser det som ett övergrepp faktiskt tom.
    Men mina vänner tyckte att jag överreagerade och tyckte att det var väl jättekul och klart dem är gulliga de där små snopparna..
     Så därför undrar jag här vad ni alla på Familjeliv tycker. Är det okej att göra så som den tjejen gjorde med sitt barn????!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-11 14:54
    Intressant att många tycker det är okej ändå.
    Ville mest höra vad folk tycker och där ser man vad olika det kan vara..
    Bra att ämnet diskuteras i alla fall tror jag!
    Skulle jag se det med egna ögon skulle jag verkligen inte anmäla som någon trodde,men jag skulle nog ha extra koll på den människan tror jag nog. Tycker det är en privat zon och förstår inte varför.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-12 22:07
    Wow. Läst 12471 gånger och snart 300 inlägg!!!

• Svar på tråden Pussa sin sons snopp!
  • Läntandelavendel
    lieva skrev 2010-08-13 16:14:15 följande:

Nepp. Denna tråd har spårat ur totalt.. Allt är så jävla Naturligt nu för tiden så det äcklar mig.
    För det är ju såååå naturligt för en man att pussa sin dotter på snippan..eller en mamma att pussa sin son på snoppen..eller tvärtom .. Hallå tjena?Har det gått så långt?Vad kommer härnäst?Snart blir det väl normalt att hångla med sitt barn också av "KÄRLEK"

haha! Om du tycker att det är onaturligt, på gränsen till pedofili, att pussa hela sitt lilla gosiga barn (och ngn puss råkar hamna på sn*pp*n) får stå för dig och dina perversa associationer.
  • Läntandelavendel
    lieva skrev 2010-08-13 16:14:15 följande:

Nepp. Denna tråd har spårat ur totalt.. Allt är så jävla Naturligt nu för tiden så det äcklar mig.
    För det är ju såååå naturligt för en man att pussa sin dotter på snippan..eller en mamma att pussa sin son på snoppen..eller tvärtom .. Hallå tjena?Har det gått så långt?Vad kommer härnäst?Snart blir det väl normalt att hångla med sitt barn också av "KÄRLEK"

o du, en sak till. Hångla gör man väl av typ kåthet så vad fan har det med ämnet att göra!? Ingen har väl sagt att det är normalt eller bra att känna sexuell lust till ditt barn eller ngn annans heller för den delen. Att du associerar till sex är väl i högsta grad DITT problem.
  • lieva
    Läntandelavendel skrev 2010-08-14 00:18:35 följande:
    haha! Om du tycker att det är onaturligt, på gränsen till pedofili, att pussa hela sitt lilla gosiga barn (och ngn puss råkar hamna på sn*pp*n) får stå för dig och dina perversa associationer.
    Alltså vadå råkar!!?? Nu blir jag fan förbannad!! Den här tjejen i exemplet råkade inte pussa sin pojke på snoppen av misstag. Hon gjorde det gång på gång och har gjort det vid ett flertal tillfällen när hon kommit med bebisen till sina fotbollsträningar...
    Tycker du att DET är normalt så är det nått fel på dig!!
  • MissMurrig
    lieva skrev 2010-08-14 09:49:42 följande:
    Alltså vadå råkar!!?? Nu blir jag fan förbannad!! Den här tjejen i exemplet råkade inte pussa sin pojke på snoppen av misstag. Hon gjorde det gång på gång och har gjort det vid ett flertal tillfällen när hon kommit med bebisen till sina fotbollsträningar...
    Det kanske inte är "normalt" men det betyder inte att det är "FEL" eller perverst... 
  • Läntandelavendel
    lieva skrev 2010-08-14 09:49:42 följande:
    Jag blir fanta mig också jävligt irriterad på er moralpanikanter som tydligen har fullt sjå med att gömma era egna snuskiga tankar bakom beskyllningar på stackars föräldrar som inte gör annat än o älskar sina barn. Visst, det kanske är ganska ovanligt att pussa sin bebissons snopp eller bebisflickas snippa men det e för fan inte ÄCKLIGT eller FEL, eller som ngn galenpanna uttryckte sig "pedofilieri". Rensa upp era egna pervohjärnor först o främst!
  • Dorian Ertymexx
    Läntandelavendel skrev 2010-08-14 22:31:30 följande:
    Jag blir fanta mig också jävligt irriterad på er moralpanikanter som tydligen har fullt sjå med att gömma era egna snuskiga tankar bakom beskyllningar på stackars föräldrar som inte gör annat än o älskar sina barn. Visst, det kanske är ganska ovanligt att pussa sin bebissons snopp eller bebisflickas snippa men det e för fan inte ÄCKLIGT eller FEL, eller som ngn galenpanna uttryckte sig "pedofilieri". Rensa upp era egna pervohjärnor först o främst!
    Kan bara hålla med. Vem är egentligen sjuk och pervers här? Den som pussar sitt barn eller den som får det till perversitet och pedofili i sitt huvud?
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    Filbunke skrev 2010-08-13 13:24:24 följande:
    Där har du faktiskt fel. Ett spädbarn kanske inte är medveten om sexualitet på samma sätt som en vuxen människa. MEN, redan i spädbarnsåldern börjar en människas sexualitet att utvecklas instinktivt för att vi ska fortplanta oss senare i livet. Om du någon gång kanske sett ett spädbarn "jucka" så innebär det att barnet utforskar sin sexualitet.

Och NEJ, jag vill inte på något sätt säga att det är rätt eller fel att pussa på sitt barns kön. MEN, jag tycker det är VÄLDIGT konstigt.
    Aha. Men då är det precis lika fel att pussa barnet på munnen, att göra rent det i rumpan eller fan att ens röra barnet. Sexualiteten sitter nämligen inte i snoppen, utan i hjärnan.
  • Dorian Ertymexx
    Matillin skrev 2010-08-13 13:32:21 följande:
    Precis, småbarn börjar tidigt att utforska sina kön eftersom dom upptäcker att det är skönt att pilla sig där. Helt normalt. Vad jag vet har jag dock inte sett några småbarn sitta och gnugga handflatorna eller magen i ren upphetsning?
    Småbarn drar sig i tårna. Betyder det att alla barn är fotfetischister? Och att det är skönt för barnet, vad gör det för skillnad? Är det fel av modern eller fadern att göra något som är skönt för barnet?
  • Filbunke
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-15 04:03:07 följande:
    Aha. Men då är det precis lika fel att pussa barnet på munnen, att göra rent det i rumpan eller fan att ens röra barnet. Sexualiteten sitter nämligen inte i snoppen, utan i hjärnan.
    Jo det vet väl jag med.
    Men då skulle det ju praktiskt taget kunna vara okej att föräldrar pussar på sina tonårsbarns könsdelar också, likväl som de pussar dem på munnen, kinden, masserar deras fötter etc etc.
    Eftersom sexualiteten sitter i hjärnan så borde det ju vara okej så länge ingen i familjen tycker det skulle vara sexuellt laddat att pussa varandra på könen.

Oerhört korkat tycker jag. Men visst köper jag att sexualiteten sitter i hjärnan! Men vi människor har ju ändå en privat sfär, och när en förälder väljer att pussa på sitt barns kön....ja, då tycker i varje fall jag att man gått över den gränsen.
  • Dorian Ertymexx
    Filbunke skrev 2010-08-15 09:53:33 följande:
    Jo det vet väl jag med.
    Men då skulle det ju praktiskt taget kunna vara okej att föräldrar pussar på sina tonårsbarns könsdelar också, likväl som de pussar dem på munnen, kinden, masserar deras fötter etc etc.
    Eftersom sexualiteten sitter i hjärnan så borde det ju vara okej så länge ingen i familjen tycker det skulle vara sexuellt laddat att pussa varandra på könen.

Oerhört korkat tycker jag. Men visst köper jag att sexualiteten sitter i hjärnan! Men vi människor har ju ändå en privat sfär, och när en förälder väljer att pussa på sitt barns kön....ja, då tycker i varje fall jag att man gått över den gränsen.
    I princip ja. I praktiken har vi normer som säger att barn som blivit medvetna om sin sexualitet, och definitivt när de närmar sig puberteten, ska ha en större privat sfär. Just eftersom de ÄR medvetna, och gjort sig mer självständiga från föräldrarna. Men med små barn är det inte fallet, speciellt inte spädbarn.
Svar på tråden Pussa sin sons snopp!