• lieva

Pussa sin sons snopp!

Jag har ett par vänner till mig som berättade hur en av dera väninnor i samma fotbollslag brukar ha med sig sin son dit ibland. Då hon byter blöja på honom offentligt brukar hon pussa på hans snopp och liksom verkligen visa detta inför folk och säga saker som "Titta vad gulligt" och "kolla så liten och söt"... och massa annat.
    Vet inte hur gammal barnet var,men kanske nått halvår/år..

Jag själv blev riktigt äcklad av  det jag hörde då jag tycker att man inte gör så. Man pussar inte sitt barns kön då detta är väldigt privat..
    Har själv en dotter och kan ju inte ens tänka den tanken liksom..Tycker det är så respektlöst och äckligt och ser det som ett övergrepp faktiskt tom.
    Men mina vänner tyckte att jag överreagerade och tyckte att det var väl jättekul och klart dem är gulliga de där små snopparna..
     Så därför undrar jag här vad ni alla på Familjeliv tycker. Är det okej att göra så som den tjejen gjorde med sitt barn????!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-11 14:54
    Intressant att många tycker det är okej ändå.
    Ville mest höra vad folk tycker och där ser man vad olika det kan vara..
    Bra att ämnet diskuteras i alla fall tror jag!
    Skulle jag se det med egna ögon skulle jag verkligen inte anmäla som någon trodde,men jag skulle nog ha extra koll på den människan tror jag nog. Tycker det är en privat zon och förstår inte varför.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-12 22:07
    Wow. Läst 12471 gånger och snart 300 inlägg!!!

• Svar på tråden Pussa sin sons snopp!
  • Lady Ackles
    Shaun the sheep skrev 2010-08-16 18:21:57 följande:
    Jag tycker inte riktigt det går att jämföra. Men visst, så kan man också se det. Men det är ju ganska känt att även barn kan känna sexuella känslor. Jag tycker inte att en förälder ska framkalla sådana känslor.
    Hade jag fått veta att min pappa pussat mig där hade jag blivit väldigt upprörd och tagit väldigt illa vid mig.
    Och jag vill gärna få veta varför man då slutar med detta pussade på könsorganen när barnen blir äldre, om det nu är så vanligt och okej? Precis som någon här uppe skrev. Då kan det väl få fortsätta hela livet!

Om din mor eller far blev sjuk och behövde hjälp på toaletten, kanske rentav behövde blöjor, skulle du pussa på honom/henne också? Nej, jag tror inte det. FÖR ATT DET INTE ÄR OKEJ.

Är det okej att pussa en förståndshandikappad på könet, eller rentav ännu värre?
    Han eller hon protesterar ju inte, alltså finns ju chansen att han/hon gillar det.
    Men sluta nu. Du framkallar inte sexuella känslor hos ett barn på 6 månader.
    Om du på allvar tror det så ligger det sjuka hos dig.
  • MissMurrig
    Shaun the sheep skrev 2010-08-16 18:21:57 följande:
    Jag tycker inte riktigt det går att jämföra. Men visst, så kan man också se det. Men det är ju ganska känt att även barn kan känna sexuella känslor. Jag tycker inte att en förälder ska framkalla sådana känslor.
    Hade jag fått veta att min pappa pussat mig där hade jag blivit väldigt upprörd och tagit väldigt illa vid mig.
    Och jag vill gärna få veta varför man då slutar med detta pussade på könsorganen när barnen blir äldre, om det nu är så vanligt och okej? Precis som någon här uppe skrev. Då kan det väl få fortsätta hela livet!

Om din mor eller far blev sjuk och behövde hjälp på toaletten, kanske rentav behövde blöjor, skulle du pussa på honom/henne också? Nej, jag tror inte det. FÖR ATT DET INTE ÄR OKEJ.

Är det okej att pussa en förståndshandikappad på könet, eller rentav ännu värre?
    Han eller hon protesterar ju inte, alltså finns ju chansen att han/hon gillar det.
    Och btw, jag tror inte man framkallar sexuella känslor när man ger en liten puss på snoppen/snippan. Sedan om föräldern får det, då har ju den problem.. men jag skulle inte få såna känslor. Jag tror inte man pussar I snippan, eller drar fram ollonet, eller kysser/suger av dem. EN PUSS, that's it...  
  • Shaun the sheep

MissMurrig:

Jag tycker ändå inte det går att jämföra. Pussar man barnet på rumpan så är det inte I rumpan.
    Men då vill jag gärna veta tänkt fortsätta pussa dina barn där även när de är vuxna, och i så fall,
    vad tror du att dom kommer tycka om det?

Lady Ackles:
    Okej, jag vet inte NÄR barn börjar känna de där sexuella känslorna. Men varför är det okej att pussa på ett barn som är 6 månader, men inte 6 år?

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Shaun the sheep

Missmurrig:

Och det där med termometern och alvedon är ju en jävla skillnad! Det handlar om att få barnet att må bra,

att få ner feber! Det kan du verkligen inte jämföra!

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • MissMurrig
    Shaun the sheep skrev 2010-08-16 18:34:28 följande:
    MissMurrig:

Jag tycker ändå inte det går att jämföra. Pussar man barnet på rumpan så är det inte I rumpan.
    Men då vill jag gärna veta tänkt fortsätta pussa dina barn där även när de är vuxna, och i så fall,
    vad tror du att dom kommer tycka om det?

Lady Ackles:
    Okej, jag vet inte NÄR barn börjar känna de där sexuella känslorna. Men varför är det okej att pussa på ett barn som är 6 månader, men inte 6 år?
    JAg tror inte någon pussar sitt barn I snippan heller... 
    Nej, jag kommer inte pussa mitt barn på varken snopp, rumpa, lår eller mage när han är vuxen. Kommer du pussa ditt barn på rumpan, mage, lår när denne är vuxen? Vad tror du DE tycker om det?

Det ÄR skillnad på 6 månade och 6 år, med massa saker. Ju äldre barnen blir desto fler grejer blir det som man inte gör på sina barn. Det börjar väl med att man slutar pussa dem på snippan/snoppen och rumpan. Sedan slutar man nog med lår och mage. Nacken kommer nog sedan, och ens tånåring vill nog inte ha en puss på munnen ens.

Jag pussar min sambo av sexuella-kärleks känslor, men inte min son. Man får ju hålla isär de känslorna, kan man inte det så har man problem, inte de som klarar av att hålla isär dem.  
  • Dorian Ertymexx
    Shaun the sheep skrev 2010-08-16 17:58:32 följande:
    Normalt behöver inte vara dåligt heller.

Jag brukar kunna vara öppen om det mesta, men jag tycker att nånstans får man dra en gräns.
    Jag blir genuint upprörd av att läsa att folk tycker det är okej! Det ger mig rysningar. För jag tycker verkligen
    att det är på gränsen till pedofili. Könsorganen finns av två anledningar: Att kissa med. Och att bli upphetsad  av. Och vad hände med respekten för barnet?

Skulle det vara okej om jag drog ner brallorna på nån på stan och började pussa på deras könsorgan?
    NEJ, förmodligen inte.

Barnet kan inte själv säga ifrån, så vad i helvete har mamma eller pappa där att göra,
    annat än för att göra rent?!

Jag tycker det är samma sak som tjejer som blir våldtagna när de somnat. Är det också okej?
    Jag menar, använder man glidmedel så lider hon ju inte av det. Hon har inte ont,
    och hon sger ju inte ifrån. Då måste det ju vara OK?
    Men jisses, hur respekterar man INTE barnet genom att visa kärlek för HELA dess väsen, inte bara de politiskt korrekta kroppsdelarna?

Inte undra på att så många har problem med sin sexualitet när könsorganen vitmålas i alla samtal, alla sammanhang hela tiden!

Att jämföra en mors puss på sitt barn med våldtäkt finner jag i bästa fall osmakligt, i värsta fall hysteriskt och desperat.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    Filbunke skrev 2010-08-16 18:05:41 följande:
    Jag förstår liksom bara inte varför det är okej för att det är ett omedvetet barn, men inte okej på en vuxen för den är ju medveten.
    Vad är det du inte förstår? En vuxen har lärt sig att det är fel, och uppfattar det som ett övergrepp OM personen är ovillig att bli pussad där. Å andra sidan tror jag att du skulle bli upprörd om en vilt främmande person pussade dig på magen också, eller på munnen. Eller försökte torka dig i rumpan, eller hur?

Ett barn har inte dessa moraliska regler. Skulle det det skulle barnet vara lika kränkt av pussen på magen, på munnen eller av blöjbytet som av en puss på snoppen. Förstår du bättre nu?
  • Dorian Ertymexx
    Lady Ackles skrev 2010-08-16 18:07:58 följande:
    Det tycker jag att du ska söka för. Inte riktigt friskt att ha sådana äckelkänslor för sitt nakna barn.
    Måste nog instämma där. Hur störd bild av människokroppen och vad som är sexuellt har man då liksom... :(
  • Dorian Ertymexx
    Shaun the sheep skrev 2010-08-16 18:35:28 följande:

Missmurrig:

Och det där med termometern och alvedon är ju en jävla skillnad! Det handlar om att få barnet att må bra,

att få ner feber! Det kan du verkligen inte jämföra!

Och att pussa det på könet är för att få det att må dåligt?

Det roliga med ditt argument är att det skulle lätt anammas av personer som begår övergrepp på barn - många av dem hävdar ju att det är för barnets bästa, och därmed OK! Precis som med alvedon och termometer i rumpan!

Så vad som är "bra" för barnet är inte relevant, det som är relevant är om barnet lider eller inte, om det mår bra eller inte. Ett barn mår inte dåligt av att bli pussad på könet, eftersom det inte har vår vuxna syn på sitt kön. Och, dessutom, inte ser en gräns mellan sig själv och föräldrarna - för barnet är det barnet själv som pussar på sig själv, fast i föräldraskepnad. Och sist men inte minst - om barnet hade lidit och kännt sig kränkt hade det, som barn gör, börjat gråta. Om mammans pussar får barnet att gråta varje gång, ja, då skulle jag nog hålla med om att hon gör fel. Men jag gissar att barnet antingen skrattar eller inte bryr sig alls. Men om TS kan motbevisa mig så kan vi ju diskutera det närmare.
Svar på tråden Pussa sin sons snopp!