• lieva

Pussa sin sons snopp!

Jag har ett par vänner till mig som berättade hur en av dera väninnor i samma fotbollslag brukar ha med sig sin son dit ibland. Då hon byter blöja på honom offentligt brukar hon pussa på hans snopp och liksom verkligen visa detta inför folk och säga saker som "Titta vad gulligt" och "kolla så liten och söt"... och massa annat.
    Vet inte hur gammal barnet var,men kanske nått halvår/år..

Jag själv blev riktigt äcklad av  det jag hörde då jag tycker att man inte gör så. Man pussar inte sitt barns kön då detta är väldigt privat..
    Har själv en dotter och kan ju inte ens tänka den tanken liksom..Tycker det är så respektlöst och äckligt och ser det som ett övergrepp faktiskt tom.
    Men mina vänner tyckte att jag överreagerade och tyckte att det var väl jättekul och klart dem är gulliga de där små snopparna..
     Så därför undrar jag här vad ni alla på Familjeliv tycker. Är det okej att göra så som den tjejen gjorde med sitt barn????!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-11 14:54
    Intressant att många tycker det är okej ändå.
    Ville mest höra vad folk tycker och där ser man vad olika det kan vara..
    Bra att ämnet diskuteras i alla fall tror jag!
    Skulle jag se det med egna ögon skulle jag verkligen inte anmäla som någon trodde,men jag skulle nog ha extra koll på den människan tror jag nog. Tycker det är en privat zon och förstår inte varför.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-12 22:07
    Wow. Läst 12471 gånger och snart 300 inlägg!!!

• Svar på tråden Pussa sin sons snopp!
  • Dorian Ertymexx
    MissMurrig skrev 2010-08-16 18:50:31 följande:
    JAg tror inte någon pussar sitt barn I snippan heller... 
    Nej, jag kommer inte pussa mitt barn på varken snopp, rumpa, lår eller mage när han är vuxen. Kommer du pussa ditt barn på rumpan, mage, lår när denne är vuxen? Vad tror du DE tycker om det?

Det ÄR skillnad på 6 månade och 6 år, med massa saker. Ju äldre barnen blir desto fler grejer blir det som man inte gör på sina barn. Det börjar väl med att man slutar pussa dem på snippan/snoppen och rumpan. Sedan slutar man nog med lår och mage. Nacken kommer nog sedan, och ens tånåring vill nog inte ha en puss på munnen ens.

Jag pussar min sambo av sexuella-kärleks känslor, men inte min son. Man får ju hålla isär de känslorna, kan man inte det så har man problem, inte de som klarar av att hålla isär dem.  
    Precis. Med den logik som våra meningsmotståndare för så är man ju incestuös om man pussar på sina föräldrar eller släktingar, och tidelagare om man pussar på sin hund eller katt. Heh...
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Shaun the sheep
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-16 19:08:04 följande:
    Och att pussa det på könet är för att få det att må dåligt?

Det roliga med ditt argument är att det skulle lätt anammas av personer som begår övergrepp på barn - många av dem hävdar ju att det är för barnets bästa, och därmed OK! Precis som med alvedon och termometer i rumpan!

Så vad som är "bra" för barnet är inte relevant, det som är relevant är om barnet lider eller inte, om det mår bra eller inte. Ett barn mår inte dåligt av att bli pussad på könet, eftersom det inte har vår vuxna syn på sitt kön. Och, dessutom, inte ser en gräns mellan sig själv och föräldrarna - för barnet är det barnet själv som pussar på sig själv, fast i föräldraskepnad. Och sist men inte minst - om barnet hade lidit och kännt sig kränkt hade det, som barn gör, börjat gråta. Om mammans pussar får barnet att gråta varje gång, ja, då skulle jag nog hålla med om att hon gör fel. Men jag gissar att barnet antingen skrattar eller inte bryr sig alls. Men om TS kan motbevisa mig så kan vi ju diskutera det närmare.
    Och er logik är inget som en pedofil kan anamma? Nähänej.

Gällande alvedon så ser jag det såhär: Om mitt barn lider, och då menar jag verkligen mår väldigt dåligt av feber, för annars får dom inte alvedon, då tycker jag att man får välja. Antingen fortsätter barnet må jättedåligt, äter knappt alls och sover ännu mindre och är sjuk ännu längre, eller så ger man en alvedon. Barnet är sur i två sekunder, och mår bättre efter en halvtimme. Får äta och sova, och blir frisk snabbare.

Och även om man inte lider så tycker jag inte det är okej. Precis som jag skrev tidigare, det är lika okej som att våldta en kvinna som är medvetslös. Vissa saker gör man inte, och vissa ställen är inte till för varken dig eller mig, oavsett om du är mamma, pappa, kusin, bästa vän eller utomjording. Mina barns könsorgan är deras. Och i framtiden så kommer jag iallafall med stolthet kunna säga att jag aldrig kränkt mitt barn genom att pussa honom eller henne på deras respektive privata delar.
    Men jag antar att man kanske tänker lite på hur man själv skulle reagera. Jag antar att ni som är för, inte tycker att det gör något om era föräldrar pussat er där. Jag personligen tycker det vore vidrigt, och jag vet inte om jag skulle lita på min far efter att få veta något sånt.

Jag känner att jag kommer bli anmäld eller i värsta fall avstängd om jag fortsätter skriva här, så jag drar mig ur.
    Men jag vill passa på att säga, att om ni andra anser att JAG är sjuk för att jag inte tycker det är okej att pussa ett litet barn på könsorganen.. Ja, ni hör väl själva hur det låter. Jag tycker inte det är ett friskt beteende.
    För att uttrycka det milt. Men som sagt. Nu lämnar jag tråden, för jag vill nog ändå gärna fortsätta vara medlem här. Men jag håller mig nog till Mat och bak-delen av forumet i fortsättningen.. Hoppas verkligen inte att fröknarna på barnens dagis är snopp/snippa-pussare :S (Bara en tanke som kom farandes).
    Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • MissMurrig

Shaun the sheep:

Innan du lämnar tråden, kan du inte svara på mitt inlägg? Eller har du inget bra svar där och lämnar tråden för att dina argument tagit slut? 

• Shaun the sheep
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-16 19:00:30 följande:
    Men jisses, hur respekterar man INTE barnet genom att visa kärlek för HELA dess väsen, inte bara de politiskt korrekta kroppsdelarna?

Inte undra på att så många har problem med sin sexualitet när könsorganen vitmålas i alla samtal, alla sammanhang hela tiden!

Att jämföra en mors puss på sitt barn med våldtäkt finner jag i bästa fall osmakligt, i värsta fall hysteriskt och desperat.
    Och jag glömde en sak. Och det gjorde nog du också. En mors puss PÅ KÖNSORGANET! En mors puss på kinden eller pannan är lite annorlunda. Så, jag tycker nog inte att det är en konstig parallell faktiskt.
    Nu ska jag ju lämna tråden, men jag hade gärna velat ha svar på den frågan egentligen. Nåja, det är väl ganska oviktigt egentligen.
    Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Dorian Ertymexx
    Shaun the sheep skrev 2010-08-16 19:26:01 följande:
    Och jag glömde en sak. Och det gjorde nog du också. En mors puss PÅ KÖNSORGANET! En mors puss på kinden eller pannan är lite annorlunda. Så, jag tycker nog inte att det är en konstig parallell faktiskt.
    Nu ska jag ju lämna tråden, men jag hade gärna velat ha svar på den frågan egentligen. Nåja, det är väl ganska oviktigt egentligen.
    Det är din, tycker jag, störda fokus på att en bit hud kallas könsorganet som gör skillnaden för dig. För mig är det bara en bit hud som resten av barnets kropp. För barnet gör det ingen som helst skillnad, faktiskt.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Lady Ackles
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-16 19:03:59 följande:
    Måste nog instämma där. Hur störd bild av människokroppen och vad som är sexuellt har man då liksom... :(
    Ja, kan man inte ens tvätta sitt småbarn utan att tycka att det är perverst så sitter det sjuka i ens eget huvud.
  • MissMurrig
    Shaun the sheep skrev 2010-08-16 19:26:01 följande:
    Intressant hur du undviker min fråga... Jag tar det som att du anser att jag har rätt, men inte vill erkänna det.
  • Lady Ackles
    Shaun the sheep skrev 2010-08-16 19:23:21 följande:
    Och er logik är inget som en pedofil kan anamma? Nähänej.

Gällande alvedon så ser jag det såhär: Om mitt barn lider, och då menar jag verkligen mår väldigt dåligt av feber, för annars får dom inte alvedon, då tycker jag att man får välja. Antingen fortsätter barnet må jättedåligt, äter knappt alls och sover ännu mindre och är sjuk ännu längre, eller så ger man en alvedon. Barnet är sur i två sekunder, och mår bättre efter en halvtimme. Får äta och sova, och blir frisk snabbare.

Och även om man inte lider så tycker jag inte det är okej. Precis som jag skrev tidigare, det är lika okej som att våldta en kvinna som är medvetslös. Vissa saker gör man inte, och vissa ställen är inte till för varken dig eller mig, oavsett om du är mamma, pappa, kusin, bästa vän eller utomjording. Mina barns könsorgan är deras. Och i framtiden så kommer jag iallafall med stolthet kunna säga att jag aldrig kränkt mitt barn genom att pussa honom eller henne på deras respektive privata delar.
    Men jag antar att man kanske tänker lite på hur man själv skulle reagera. Jag antar att ni som är för, inte tycker att det gör något om era föräldrar pussat er där. Jag personligen tycker det vore vidrigt, och jag vet inte om jag skulle lita på min far efter att få veta något sånt.

Jag känner att jag kommer bli anmäld eller i värsta fall avstängd om jag fortsätter skriva här, så jag drar mig ur.
    Men jag vill passa på att säga, att om ni andra anser att JAG är sjuk för att jag inte tycker det är okej att pussa ett litet barn på könsorganen.. Ja, ni hör väl själva hur det låter. Jag tycker inte det är ett friskt beteende.
    För att uttrycka det milt. Men som sagt. Nu lämnar jag tråden, för jag vill nog ändå gärna fortsätta vara medlem här. Men jag håller mig nog till Mat och bak-delen av forumet i fortsättningen.. Hoppas verkligen inte att fröknarna på barnens dagis är snopp/snippa-pussare :S (Bara en tanke som kom farandes).
    Barnet i Ts är 6 månader!  Jag kan inte tänka mig att mamman kommer fortsätta med detta nån längre tid.

Tycker faktiskt att det är rätt så Ofriskt att sexualisera ett spädbarn. Det får mig att kräkas lite i munnen faktiskt.
  • Läntandelavendel
    Shaun the sheep skrev 2010-08-16 18:21:57 följande:
    Jag tycker inte riktigt det går att jämföra. Men visst, så kan man också se det. Men det är ju ganska känt att även barn kan känna sexuella känslor. Jag tycker inte att en förälder ska framkalla sådana känslor.
    Hade jag fått veta att min pappa pussat mig där hade jag blivit väldigt upprörd och tagit väldigt illa vid mig.
    Och jag vill gärna få veta varför man då slutar med detta pussade på könsorganen när barnen blir äldre, om det nu är så vanligt och okej? Precis som någon här uppe skrev. Då kan det väl få fortsätta hela livet!

Om din mor eller far blev sjuk och behövde hjälp på toaletten, kanske rentav behövde blöjor, skulle du pussa på honom/henne också? Nej, jag tror inte det. FÖR ATT DET INTE ÄR OKEJ.

Är det okej att pussa en förståndshandikappad på könet, eller rentav ännu värre?
    Han eller hon protesterar ju inte, alltså finns ju chansen att han/hon gillar det.
    shit alltså! e du på riktigt eller trollar du???
    jag förmodar att du tycker det e ok att pussa din bebis på magen??
    gör du det längre fram när barnen e i tonåren också??
    tycker du att det e ok att pussa bebisen på rumpan??? där bajset kommer ifrån???
    där fisen kommer ifrån??? det gör ju majoriteten av moralpanikanterna härinne...
    Föräldrar framkalla sexuella känslor genom att snabbt pussa (obs! inte suga, slicka, oralsexa...OMG) sin
    tremånaderas bebis!?? Tycker du borde gå i terapi o bearbete din egen sexualitet, ligger förmodligen
    obearbetade traumor där bakom ngnstans... Pussa en förståndshandikappad på könet??
    Snälla kom med liiiiite bättre argument!?? vem är denna "förståndshandikappade"!?? ngn på vårdhemmet jag arbetar på? Ngn jag bor granne med?? Det e väl för F*N inte samma sak som ens egen bebis man bara pussar av REN kärlek och ingen perversion som du vill få det till.
    Kan nämna att jag ALDRIG har pussat min lilla tjej på venusberget men jag tycker inte att det e fel om jag nu skulle göra det.
    man blir så trött, skaffa er ett liv ni fina stela fördömande "tanter"
  • Läntandelavendel
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-16 19:00:30 följande:
    Men jisses, hur respekterar man INTE barnet genom att visa kärlek för HELA dess väsen, inte bara de politiskt korrekta kroppsdelarna?

Inte undra på att så många har problem med sin sexualitet när könsorganen vitmålas i alla samtal, alla sammanhang hela tiden!

Att jämföra en mors puss på sitt barn med våldtäkt finner jag i bästa fall osmakligt, i värsta fall hysteriskt och desperat.
    tycker ärligt talat att folk inte verkar kloka härinne.
    borde söka hjälp för sin gränslösa sexualitet som blandar ihop våldtäkter med
    föräldrakärlek!!! Vad e det med människor? man blir ju mörkrädd!
    och att de sen försöker få det till att det är VI som är sjuka......................Förvånad
Svar på tråden Pussa sin sons snopp!