• lieva

Pussa sin sons snopp!

Jag har ett par vänner till mig som berättade hur en av dera väninnor i samma fotbollslag brukar ha med sig sin son dit ibland. Då hon byter blöja på honom offentligt brukar hon pussa på hans snopp och liksom verkligen visa detta inför folk och säga saker som "Titta vad gulligt" och "kolla så liten och söt"... och massa annat.
    Vet inte hur gammal barnet var,men kanske nått halvår/år..

Jag själv blev riktigt äcklad av  det jag hörde då jag tycker att man inte gör så. Man pussar inte sitt barns kön då detta är väldigt privat..
    Har själv en dotter och kan ju inte ens tänka den tanken liksom..Tycker det är så respektlöst och äckligt och ser det som ett övergrepp faktiskt tom.
    Men mina vänner tyckte att jag överreagerade och tyckte att det var väl jättekul och klart dem är gulliga de där små snopparna..
     Så därför undrar jag här vad ni alla på Familjeliv tycker. Är det okej att göra så som den tjejen gjorde med sitt barn????!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-11 14:54
    Intressant att många tycker det är okej ändå.
    Ville mest höra vad folk tycker och där ser man vad olika det kan vara..
    Bra att ämnet diskuteras i alla fall tror jag!
    Skulle jag se det med egna ögon skulle jag verkligen inte anmäla som någon trodde,men jag skulle nog ha extra koll på den människan tror jag nog. Tycker det är en privat zon och förstår inte varför.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-12 22:07
    Wow. Läst 12471 gånger och snart 300 inlägg!!!

• Svar på tråden Pussa sin sons snopp!
  • Dorian Ertymexx
    Lady Ackles skrev 2010-08-16 19:55:13 följande:
    Barnet i Ts är 6 månader!  Jag kan inte tänka mig att mamman kommer fortsätta med detta nån längre tid.

Tycker faktiskt att det är rätt så Ofriskt att sexualisera ett spädbarn. Det får mig att kräkas lite i munnen faktiskt.
    Om inte annat är det klart mer pedosignaler än att pussa sitt barn utan sexuella känslor involverat i alla fall... Man känner andra genom sig själv, eller hur är det man säger?
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Läntandelavendel
    Shaun the sheep skrev 2010-08-16 19:23:21 följande:
    Och er logik är inget som en pedofil kan anamma? Nähänej.

Gällande alvedon så ser jag det såhär: Om mitt barn lider, och då menar jag verkligen mår väldigt dåligt av feber, för annars får dom inte alvedon, då tycker jag att man får välja. Antingen fortsätter barnet må jättedåligt, äter knappt alls och sover ännu mindre och är sjuk ännu längre, eller så ger man en alvedon. Barnet är sur i två sekunder, och mår bättre efter en halvtimme. Får äta och sova, och blir frisk snabbare.

Och även om man inte lider så tycker jag inte det är okej. Precis som jag skrev tidigare, det är lika okej som att våldta en kvinna som är medvetslös. Vissa saker gör man inte, och vissa ställen är inte till för varken dig eller mig, oavsett om du är mamma, pappa, kusin, bästa vän eller utomjording. Mina barns könsorgan är deras. Och i framtiden så kommer jag iallafall med stolthet kunna säga att jag aldrig kränkt mitt barn genom att pussa honom eller henne på deras respektive privata delar.
    Men jag antar att man kanske tänker lite på hur man själv skulle reagera. Jag antar att ni som är för, inte tycker att det gör något om era föräldrar pussat er där. Jag personligen tycker det vore vidrigt, och jag vet inte om jag skulle lita på min far efter att få veta något sånt.

Jag känner att jag kommer bli anmäld eller i värsta fall avstängd om jag fortsätter skriva här, så jag drar mig ur.
    Men jag vill passa på att säga, att om ni andra anser att JAG är sjuk för att jag inte tycker det är okej att pussa ett litet barn på könsorganen.. Ja, ni hör väl själva hur det låter. Jag tycker inte det är ett friskt beteende.
    För att uttrycka det milt. Men som sagt. Nu lämnar jag tråden, för jag vill nog ändå gärna fortsätta vara medlem här. Men jag håller mig nog till Mat och bak-delen av forumet i fortsättningen.. Hoppas verkligen inte att fröknarna på barnens dagis är snopp/snippa-pussare :S (Bara en tanke som kom farandes).
    Kling kling (tesked mot glaset på festmiddagen efter vigseln)
    -alla gäster, jag vill med stolthet meddela att jag ALDRIG har pussat min sons snopp, och det är ju riktigt stolt över....

OMG, hur tänker du eg!?
  • Filbunke
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-16 19:03:02 följande:
    Vad är det du inte förstår? En vuxen har lärt sig att det är fel, och uppfattar det som ett övergrepp OM personen är ovillig att bli pussad där. Å andra sidan tror jag att du skulle bli upprörd om en vilt främmande person pussade dig på magen också, eller på munnen. Eller försökte torka dig i rumpan, eller hur?

Ett barn har inte dessa moraliska regler. Skulle det det skulle barnet vara lika kränkt av pussen på magen, på munnen eller av blöjbytet som av en puss på snoppen. Förstår du bättre nu?
    Jag förstår din åsikt nu ja. Men jag är av en annan och tycker fortfarande det är mycket konstigt att folk pussar sina spädbarns könsdelar.
  • MissMurrig

Kopierar mitt inlägg, med frågan:

Jag tror inte någon pussar sitt barn I snippan heller... 
    Nej, jag kommer inte pussa mitt barn på varken snopp, rumpa, lår eller mage när han är vuxen. Kommer du pussa ditt barn på rumpan, mage, lår när denne är vuxen? Vad tror du DE tycker om det?

Det ÄR skillnad på 6 månader och 6 år, med massa saker. Ju äldre barnen blir desto fler grejer blir det som man inte gör på sina barn. Det börjar väl med att man slutar pussa dem på snippan/snoppen och rumpan. Sedan slutar man nog med lår och mage. Nacken kommer nog sedan, och ens tånåring vill nog inte ha en puss på munnen ens.

Jag pussar min sambo av sexuella-kärleks känslor, men inte min son. Man får ju hålla isär de känslorna, kan man inte det så har man problem, inte de som klarar av att hålla isär dem.  

• lieva
    Shaun the sheep skrev 2010-08-16 18:21:57 följande:
    Jag tycker inte riktigt det går att jämföra. Men visst, så kan man också se det. Men det är ju ganska känt att även barn kan känna sexuella känslor. Jag tycker inte att en förälder ska framkalla sådana känslor.
    Hade jag fått veta att min pappa pussat mig där hade jag blivit väldigt upprörd och tagit väldigt illa vid mig.
    Och jag vill gärna få veta varför man då slutar med detta pussade på könsorganen när barnen blir äldre, om det nu är så vanligt och okej? Precis som någon här uppe skrev. Då kan det väl få fortsätta hela livet!

Om din mor eller far blev sjuk och behövde hjälp på toaletten, kanske rentav behövde blöjor, skulle du pussa på honom/henne också? Nej, jag tror inte det. FÖR ATT DET INTE ÄR OKEJ.

Är det okej att pussa en förståndshandikappad på könet, eller rentav ännu värre?
    Han eller hon protesterar ju inte, alltså finns ju chansen att han/hon gillar det.
    Det var det bästa inlägget i hela tråden!!  Synd att du lämnade tråden,men jag förstår dig och de som ändå tycker det är okej måste ha något fel..Som du också skrev hoppas jag inte heller det finns några snipp/snopp pussare på min dotters dagis.. Wack!
  • Dorian Ertymexx
    lieva skrev 2010-08-17 11:30:21 följande:
    Det var det bästa inlägget i hela tråden!!  Synd att du lämnade tråden,men jag förstår dig och de som ändå tycker det är okej måste ha något fel..Som du också skrev hoppas jag inte heller det finns några snipp/snopp pussare på min dotters dagis.. Wack!
    Tja, om någon nu måste ha ett fel så är det ju ni, som inte kan föreställa er att man kan göra något med ett kön utan att det blir sexuellt. Tror du att vi automatiskt blir stenkåta och tänker på sex varje gång vi rör vårt kön? När vi duschar, när vi kissar, när vi drar på oss kalsonger? Seriöst, hur är DU funtad egentligen?

Och som jag skrev ovan - genom sig själv känner man andra. Om du tror att andra är pedofiler för att de pussar på sina barn, ja, då säger det faktiskt mer om dig än om dem.
  • MissMurrig
    lieva skrev 2010-08-17 11:30:21 följande:
    Skulle det vara ok om någon pussade ditt barns rumpa, lår eller mage på dagis?
  • MissMurrig

Kan inte npgon av er NEJ-sägare svara på mina frågor någon gång?? Typ det i inlägg #405... Ni har samma argument i avrje jäkla inlägg, men kan inte svara när jag kommer med ett motargument eller en motfråga.. FEGT.

• lieva
    Kommer du pussa ditt barn på rumpan, mage, lår när denne är vuxen? Vad tror du DE tycker om det?
    Nä det kommer jag verkligen inte göra. Nöjd? Skulle du göra det?
     Men jag förstår inte hur din fråga kan vara relevant..för det handlar ju inte ens om MAGE,RUMPA eller LÅR..
    Min TS Handlar om SNOPP eller SNIPPA.
    Kan inte du som är en Ja-sägare svara på när det är okej och när det inte är okej med snipp/snopp-pussande? Vid vilken ålder är det inte okej? 
    DORIAN : Jag har förstått på dina inlägg att du är en sån där typ som aldrig ger dig och måste ha rätt i ALLT så dig bryr jag mig inte om för du är bara otrevlig i dina inlägg..
  • Dorian Ertymexx
    lieva skrev 2010-08-17 16:43:32 följande:
    Kommer du pussa ditt barn på rumpan, mage, lår när denne är vuxen? Vad tror du DE tycker om det?
    Nä det kommer jag verkligen inte göra. Nöjd? Skulle du göra det?
     Men jag förstår inte hur din fråga kan vara relevant..för det handlar ju inte ens om MAGE,RUMPA eller LÅR..
    Min TS Handlar om SNOPP eller SNIPPA.
    Kan inte du som är en Ja-sägare svara på när det är okej och när det inte är okej med snipp/snopp-pussande? Vid vilken ålder är det inte okej? 
    DORIAN : Jag har förstått på dina inlägg att du är en sån där typ som aldrig ger dig och måste ha rätt i ALLT så dig bryr jag mig inte om för du är bara otrevlig i dina inlägg..
    Och återigen kommer vi tillbaka till ruta ett - din fixering vid snoppar och snippor, och att de på något sätt skulle vara läskigare än någon annan kroppsdel, speciellt hos små barn. Som sagt, man dömer andra efter sig själv.
Svar på tråden Pussa sin sons snopp!