Inlägg från: Golden Robot |Visa alla inlägg
  • Golden Robot

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Ja, när hon hamnar hos oss på natten så vill jag helst att hon sover emellan oss, men brösten får styra.. Sticker in en tjock kudde under madrassen och så får hon ligga mellan mig och den. Hon kan inte rulla så snävt uppåt och det finns inte riktigt plats att vända sig i rätt krypriktning; då skulle hon sparka och väcka mig. På morgonen finns det ju lite mer plats, men oftast ligger jag vaken och har koll på henne då. Vågar ju inte kliva upp för från köket skulle jag aldrig märka om hon vaknade och började härja runt. Flyttar jag henne vaknar hon, och jag tycker hon behöver den här tiden då hon ju har så svårt att sova på dagen. Det gäller även om hon inte får dessa morgontimmar.. Har visserligen äntligen fått henne att sova nåt längre pass nån enstaka dag, men det går BARA om vi båda ligger i stora sängen och hon får somna helt ingosad i mig. Flytta henne är det tyvärr inte tal om, och jag vågar som sagt inte lämna henne heller... Verkar dåligt med träff idag. Ska vi försöka boka in nåt till nästa vecka redan nu istället? Jag tror inte jag har nåt helt spikat förutom måndag i alla fall. Onsdag?

• Golden Robot

Haligh: Hoppas ni har fått lite sömn. Låter inte alls skoj. Själv ligger jag ff i sängen med en sovande bebis bredvid, och önskar jag kunde donera de här timmarna till dig på nåt sätt

• Golden Robot

Åh, Ninus, vad skönt att allt var bra med Philips njurar, och vilken tur ni haft som klarat er från förkylning ända till nu :) Vi håller just på att ta oss ur Noras tredje förkylning inom loppet av en och en halv månad. Är som att när hon väl fick en, så vandrar de på och på... Kan väl i och för sig ha mer att göra med att det är förkylningstider. Verkar ju som att precis alla är förkylda! Även jag har drabbats vid Noras andra och tredje förkylning; den första lyckades jag klara mig ifrån.

Ger mig också in i nappdiskussionen: Haligh; tydligen ska sugbehovet ha minskat vid det här laget. Fick du Sigrid att nöja sig med napp, eller är det mer närheten till dig hon vill ha? Nora har haft napp sedan hon var 1,5 månad, men jag använder den mest till att smita ut bröstet när hon somnat vid amning. När hon sen somnar ordentligt spottar hon ut den och sover utan. Vi kan dock lyckas få henne att somna om med den nån gång. Oftast är det dock "originalet" som gäller när hon vaknar...

Onsdag? Vad roligt! :D Vilken tid tänkte ni vara i Vasaparken ungefär? Ska vi bestämma nån tid där, och sen fika omkring klockan 14 när Ninus och Philip dyker upp? Ska bli så himla roligt att se er! Kram så länge!

• Golden Robot

Vi kommer nog till parken omkring kl 13 om vi lyckas komma med den buss vi tänkt oss, så vi hoppas hinna på dig där ändå LadyMy. Hoppas att Sigrid slipper svinisar, och att Edvin är pigg. Här rinner också fortfarande lite, men hon är så himla pigg och krävande och jag tror absolut inte hon smittar längre, så idag vågade vi oss till öppna förskolan faktiskt :) Nu sitter hon här hur pigg som helst och håller låda trots att jag tycker att det borde vara dags för sängen. Har bara sovit 3+30+30 idag, och näe, jag missade ingen nolla.. Ses imorrn tjejer

• Golden Robot

Vi kommer iaf till fiket till klockan 14 imorrn och hoppas "alla" är där, men åker lite tidigare och spanar in parken från ca klockan 13. Är det nån mer i parken då så får ni mer gärna hålla utkik efter oss Jag kommer försöka spana efter LadyMy iaf, men du kanske redan gått då..?

• Golden Robot

Ninus: Kondisen kommer nog av sig själv nu när Philip börjar röra sig Snart får han nog upp ordentlig fart, och då är det väl knappt idé att sätta sig ner. Min lilla klätterapa tror att t o m små dunkuddar kan utgöra ståstöd, och trots att man passar hela tiden har hon redan slagit sig evinnerliga gånger; jag vågar knappt blinka! Jag är också alldeles för lat för att ha kommit igång med nån träning. Tror det även skulle vara bra för att komma iväg på egen hand. Nu är jag ju med Nora nästan alltid. Tror jag knappt kommit upp i tvåsiffrigt antal timmar ifrån henne totalt under de här sju månaderna. Inte för att det gör nåt

• Golden Robot

Vi har hängt lite på Rum för barn. För våra små finns s k Bebisbibblan med en myspöl och nåt som kan liknas vid en minirutchkana. Inga leksaker men massa pekböcker, och framförallt: BARN! :D Vi var där i fredags och igår natt drog hennes fjärde förkylning på två månader igång. Den här gången har hon haft feber och väldigt svårt att sova. Vid tidigare förkylningar har hon varit rätt pigg dagtid och sovit rätt OK nattetid. Känns som hon är sjuk jämt nu... LadyMy; kan ju ändå inte vara nånting jämfört med dig som har barn på dagis..? Nora är ändå - trots feber - rätt pigg på dagarna även denna gång, så känns tråkigt att man inte vill låta henne träffa andra barn för hon behöver verkligen det nu. Tjuter som en liten papegoja när hon ser andra barn Åter till Rum för barn: Var. där i tid, för barnvagnsparkeringen blir full rätt snabbt! Även om det är "grönt ljus" där uppe, kan det vara tjocksmockt på parkeringen. Jag har fått vända trots grönt ljus... Brukar förresten vara sång- el sagostund kl 14:30 Ha så skoj! Här ska torkas snor nu!

• Golden Robot

Vad roligt att läsa om Huvudsta 4H. Noras farmor bor i närheten där så det passar ju oss ganska bra också :) Vi avser vara friska nästa vecka och ses gärna! Helst onsdag. Kram alla!

• Golden Robot

Jag håller på att bli tokig av alla dessa förkylningar nu! Har just fått meddela att vi missar babysången för fjärde veckan i rad! Eller, förra veckan var vi äntligen friska men då var det höstlov från sången... Eftersom Nora började snora i helgen vågar jag inte gå dit - även om hon verkar orka det - eftersom det smittar som mest i början. Och hostan från förra förkylningen har fortfarande inte gett med sig, så jag förstår verkligen vad du menar Ninus. Förlåt om jag låter gnällig men jag håller verkligen på att bli tokig på sömnbrist och förkylningar. Det värsta med de eviga förkylningarna är ändå att hon behöver stimulans och att få se andra barn men man vill ju inte utsätta andra stackars barn för nåt virus heller. Tänk om vi visste att våra små hade samma virus :P Hur roar ni andra era barn när ni inte vill smitta ner andra? Gunga kan man ju göra, men inte hur länge som helst..?

• Golden Robot

LadyMy: Jag inser ju att alla får räkna med förkylningar om man går på öppen förskola - och räknar kallt med det också numera, haha - och att barn med syskon säkert bär med sig en del dagisvirus. Jag vågar dock inte gå dit när hon snorar. Nojjar över vad andra ska tänka. Självklart bär de med sig och smittar även när de inte snorar men jag kan inte komma med ett uppenbart förkylt barn oavsett hur pigg hon är.. Babysimmet har vi gått på ändå eftersom de är så raka med att man kan simma även med förkylning så länge barnet inte har feber eller inte mår bra - och så syns det inte i vattnet att hon är snorig så jag behöver inte fundera på vad de andra ska tänka ;)

Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?