Roszi skrev 2012-03-12 12:39:30 följande:
Hej! Här var det tyst. Edvin har tillfrisknat från vad jag nu minns 3e febertoppen i år. En kollega har en 4 åring och hon har vabbdagar varje månad sedan i oktober. Så det är väl bara att vänja sig. Sitter just nu och äter en snabb lunch och dricker goda kaffet på espresso h (fast på skrapan). Kom att tänka på er och att lilla Nora fyller i dagarna. Varmt Grattis tjejen! Hoppas ni alla har det bra i vårvärmen!?hur är det annars med er och de små!?Har ni börjat jobba nu allihop?kram
Tack Roszi för gratulationerna till Nora :) Jag har inte skrivit på länge men har varit inne och läst desto mer. Började jobba nu i april och tiden bara rusar iväg. Sista veckan jag var föräldraledig var både jag och Nora dunderförkylda så så mycket för att jag skulle "ta igen" allt som jag tänkt göra under föräldraledigheten men som jag inte "hunnit"... ;) Nu har vi dessutom åkt på influensa både hennes pappa och jag så vi tycker himla synd om henne som inte kommer ut och inte blir tillräckligt stimulerad av två däckade föräldrar. Jag börjar pigga på mig men får stanna hemma och ta hand om henne så länge hennes pappa är för dålig för att orka med både sig själv och henne.
Ninus: Hur mår du nu? Och hur är det med alla andra? Några som börjar förskola? Fått platser? Vi har legat på köplats 140-190 med ett enda undantag: 75. Nu visar det sig att den vi låg bäst till på lägger ner till sommaren :( Tur jag snålade med dagarna här precis före ettårsdagen va'? Näe, skämt åsido; det löser sig såklart. Kommer väl bara rassla till i den där kön så snart de börjar plocka in barn gissar jag,
Tänkte också passa på att fråga er som faktiskt kom iväg på resor med barnen hur ni gjorde bl a med babyskydd/bilbarnstol? Vi ska till Menorca för att fira sextioårsdag med mina föräldrar, och jag funderar lite på om man ska ha babyskydd (Nora har inte vuxit ur sitt ännu, även om vi också hunnit köpa riktig bilbarnstol) med..? Tippar på att bagagehanteringen inte är helt lyckad för det, och Nora har såklart ingen egen flygstol så jag hade inte tänkt ta det med det. Men mina föräldrar kommer nog vilja hyra bil/ta taxi för att se sig omkring och jag gissar att det kanske inte är helt lätt att få tag på bilbarnstol? Åker man buss då istället kanske? Nåt annat att tänka på? Tips, trix? Är ju nybörjare på att resa med barn :)
Kram till er alla, och till era "små" som ju börjar bli ganska stora :) Hade varit skoj med en "reunion"!