Inlägg från: Golden Robot |Visa alla inlägg
  • Golden Robot

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Haligh: (kan ju inte citera fr mobilen men ang näst sista stycket om att vara hemma/träffa andra barn) Har ju en typ lika vild tjej som du tror jag och det är full fart hemma. Nu sitter (eh, snarare springer kanske) hon i gåstolen medan jag försöker få i mig nåt i magen och skriver lite på sidan. Känns ju som tortyr att inte gå till en öppen förskola med henne. Hon hänger typ ur vagnen när hon hör andra barn, och försöker påkalla deras uppmärksamhet med nåt lockrop. Är mest därför jag tycker synd om henne för att hon är sjuk, för hon är som sagt rätt pigg, men snorar på tok för mycket för att jag ska kunna hänga inne med andra barn utan att skämmas... Ses som sagt gärna snart, och hoppas att vi blir friska och kan vara med :-P Kram alla och hoppas barnen får vara friska snart. Nu har jag ett litet "ärende" att ta hand om känner jag..

• Golden Robot

Jaa, nästa vecka, så kan vi också hänga med om onsdagen funkar :) Måndagar har vi babysång och har redan missat så många gånger att vi inte gärna missar nån av de tre återstående.. Vore jätteroligt att träffa er o barnen. Det går ju så himla fort!

• Golden Robot

Jag kan tisdagen också, liksom torsdag och fredag. Det är bara måndagen jag inte alls kan. Alla andra dagar är flexibla. Svarade utifrån det Roszi skrev (måndag el onsdag). Men vore så himla kul att se er. Och lilla Philip har jag inte sett sen.. vad var det? Augusti, september? Och Julian inte sedan i början av sommaren väl? Kram alla och hoppas vi ses snart

• Golden Robot

Nora har kunnat sitta ganska snällt och lugnt i sittvagnen om det händer saker. Just nu känner jag inte riktigt igen henne dock men så har vi knappt varit ute heller. Hon har fått njurbäckeninflammation stackars liten! Äntligen rann inte näsan massor, men hon fick nästan 40 graders feber så andra dagen med "oförklarlig" feber ringde jag Vårdguiden och så in i vårdkarusellen.. Jag lyckades få en barnläkartid redan samma dag, och även en återbudstid för ultraljud. Det svåraste att få tag på var faktiskt antibiotikan?! Fanns visst EN i hela innerstan. Skvatt galet! Eftersom hon kaskadkräkts har jag inte varit så sugen på att gå ut med henne då man inte vill behöva ha henne ute i kylan i blöta kläder... Nu har febern och kräkningarna gett med sig men hon äter knappt nåt och går från skrattande till gnällig på två röda, och vill vara nära-nära hela tiden. // Vi har trivts bra på Rum för barn och det finns ju, som Haligh skriver, bra fikamöjligheter i närheten; såväl Kulturhusets olika fik, som Wayne's på Mio på Sveavägen (max åtta vagnar). Finns säkert ännu fler som jag inte upptäckt :)

• Golden Robot

Nejmenfy! Stackars er med magsjuka :( Men hur har det annars gått för er med maten och "nya" vällingen? // Det var så mycket att ta in med olika undersökningar/uppföljningar och sånt, men jag _tror_ att de gjorde en odling. Och vi verkar ha fått rätt antibiotika i alla fall :) Skönt! Men fyy vad uppgiven jag kände mig när jag rusat runt och stod med ett sjukt barn med 40 graders feber och doktorns ord ringande i öronen om att hon skulle ha antibiotikan samma dag, och EN förpackning i hela stan, och det "av misstag"!? Misstaget var alltså att de hade den, inte att det bara fanns en.

• Golden Robot

Vi hänger på :) I vart fall på lunchen tänkte jag. Vi har iallafall tyckt att Rum för barn varit väldigt bra. Det som varit mest hysteriskt har varit vagnparkeringen har jag tyckt. Typ fullt redan vid halv två, även om det varit lugnt däruppe. OK, 11.30 på Kulturhuset. Jag måste ha missat VAR i Kulturhuset..? Möts vi vid vagnparkeringen eller? Jag försöker stå där vid 11.30 iallafall. Har mobilen med och kan då även kolla av ev nya inlägg i så fall om ni menar att vi ses där uppe på kafét. (Finns förresten plats för vagn där uppe, men vi har väl i vart fall fyra vagnar, så kan ju vara lika bra att parkera innan, så slipper man trängas i parkeringshetsen sen. Och glöm inte lås! Finns i o f s att köpa också.)

• Golden Robot

Haha, OK Jag hittar till restaurangen, och hittar säkert er där också. Tänkte bara så jag inte står därnere och väntar, så är alla redan på plats

• Golden Robot
    LadyMy: Jag har en väldigt nära vän, vars barn helammades hela första året. Det barnet fick de inte ens i puréer eller gröt; bara lite välling till kvällen. Men så helt plötsligt omkring ettårsdagen så började barnet plocka med riskorn, majs och allt möjligt smått från sina föräldrars tallrikar. Gick ingen nöd alls på det barnet kan jag säga, och deras BVC-sköterska tyckte inte heller att det var någon fara på taket. För övrigt var barnets mamma och hennes syskon precis likadana som små (men deras mamma kände sig däremot "tvungen" att ljuga för BVC då barnen absolut inte kunde(?) helammas så länge). Vad säger BVC om vikten och så? Kan ju tänka mig att det känns frustrerande för dig att behöva mixa allt smått-smått så länge, men hur ser det ut för Julians hälsa? För det är ju det viktigaste. För en vacker dag lossnar det bara. Låter kanske hurtfriskt från nån med första barnet som faktiskt äter det mesta som serveras ;)

Här hemma är det tvärtom (outade mig ju som fegmorsan när vi lunchade på Kulturhuset); Nora har nog velat ha mer bitar än vad jag vågat ge henne. Idag fick jag dock slå på bromsen för hennes pappa då han försökte ge henne Sempers Slottsgryta (8 mån) och och hon kräktes för tredje gången på rad sedan han börjat ge henne en portion... Lite väl hårda och stora bitar i den som hon nog inte riktigt var redo för ännu. Vi har inte kommit upp i några större mängder mat ännu. Hon äter nästan mer än en portion gröt (plus att vi gör gröten lite tjockare då hon verkar föredra det, och så vatten i pipmugg till), men inte ens en hel liten burk barnmat. Vi har varit magsjuka nu vi också, och efter den har hon suttit och gapat och gapat och gapat, och jag tycker hon ätit enorma mängder; då fick hon i sig en halv stor burk, haha. Dock ratar hon i princip allt hemlagat just nu. Trist. Har ni några bra recept att dela med er av som kan tänkas gå hem?
  • Golden Robot

Ah, tack för tipset om Hipp Roszi. Vi har mest gett Hipp i åttamånaders faktiskt Nu går det knackigt med maten här också.. Hon kräks visserligen inte av bitar, men kväljer av nästan all mat hon får in i munnen. Fick hon välja själv skulle hon bara äta majskrokar och gröt, och amma. Och det har hon börjat göra typ nätterna igenom istället. Vaknar flera gånger och vägrar sin egen säng och gallskriker tills hon får bröstet. Vill minnas att det var liknande med Sigrid ett tag..? Med nätterna alltså. Men sen lossnade det bara..? Av sig själv? Får hoppas i så fall att Nora följer i Sigrids fotspår ***** Ha en alldeles fantastisk och underbar jul allihopa! Våra knattars första

Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?