30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?
Välkommen Ela! Roligt att det fortfarande hittar fler till "vår" tråd :)
Roszi: Calma-flaskan? Var hittar man den? För jag hoppas att amningen ska fungera, men vill också kunna kombinera med flaska i så fall när det kniper. Skulle amningen inte funka får jag kika på Dr Brown, som dock inte verkar försöka efterlikna amningen på nåt sätt, men å andra sidan bra ur kolikhänseende.
Ela: Var hittade du den där nätbehån från Apoteket som du skrev om? Måste den beställas?
Jag har hittills bara köpt en ap-billig (halva reapriset) enooorm, men i övrigt helt OK amningsbehå på Lindex, och tänkte att funkar amningen så får pappan springa till närmaste Lindex och köpa fler då - det är trots reafyndet en av deras basvarianter så den lär ju finnas att få tag på, och då vet man kanske vad man ska ha för storlek i relation till den man redan har. Angående byglar är det väl så att man framförllt i början ska unvika byglar just med tanke på mjölkstockning? Den jag köpt är ganska stadig under och känns/ser ut lite som en bygelbehå. Har dock läst nåt om den där nätbehån från Apoteket som man ska kunna ha på nätterna, och förstått att den är väldigt skön, och det vore ju skönt att ha nåt att varva med redan i början.Tänkte visserligen försöka komma förbi nåt H&M och införskaffa sånt där amningslinne som jag sett att de har. Lindex har också men deras passade inte nåt vidare på mig. Har inte sett nån annanstans, men är ju inte särskilt rörlig numera...
Och Haligh: nio månader upp - nio månader ner, säger man väl..? Håller med Ninus om att du såg så smärt och smal ut när vi sågs; hade inte kunnat gissa att du fött barn 2,5 vecka tidigare, men jag förstår att det som spelar roll är hur det känns... Men man får nog försöka tänka att förändringen tog nio månader :)