Haligh skrev 2011-01-27 18:04:09 följande:
Varför ska ni hålla på och oroa er över att bebisen ska sluta andas? Se till att den sover på rygg och inte har nåt som kan ramla över ansiktet, blir ju jättejobbigt om man ska lyssna till varje andetag..!
Haha, jag sa de redan när vi fikade och du lämnade vagnen utanför - du är cool!

Jag
vill vara cool, och hoppas-hoppas att jag inte alls ska känna behovet att springa och lyssna att bebisen andas o s v. En av mina kollegor har tre barn, och de två första hade andnings-stopp och fick ha andningslarm. Även den tredje hade andnings-stopp och fick ha andningslarm, men det var en prematur, så där känns det inte lika "dramatiskt", eller "oväntat" eller vad jag ska använda för ord... Tror att det är sånt som gör att jag ens får de här tankarna, för de två äldsta barnen var i övrigt helt friska.
Oj, jag kanske skulle ta och prova vårt badkar?! Vi har bott här snart ett och ett halvt år men jag har hittills inte badat! Är ingen riktig badare. Tar oftast för varmt vatten och blir svimfärdig rätt snabbt och kan inte koppla av heller. Har tidigare inte
känt mig särskilt stor eller klumpig (men däremot tyckt att jag
ser stor och klumpig ut, haha) men idag: ojojoj. Jag verkligen
vankade! Receptionisten på jobbet t o m
hängde ut genom luckan och tittade efter mig och konstaterade att det inte var så långt kvar nu, hahaha! Kanske skulle ta mig ett bad och se om man känner sig lite smidigare i vattneta i alla fall... Har nån varit på nån simning där man inte är den enda som ser ut att ha svalt en badboll? Funderar på att gå till nån bassäng för att får röra lite mer på mig än man kan i ett badkar, men vet inte alls var man kan göra det nånstans. Har för mig nån gick på vattengympa eller nåt..? Kanske inte läge att påbörja nån kurs nu, men att bara gå och få röra lite på sig vore skönt; jag får/kan ju liksom inte ens promenera nu.
Vad mysigt förresten att ha en granne att gå och fika hos; i vårt hus är vi definitivt yngst. De som har barn har barn i skolåldern, men de flesta av grannarna är pensionärer, eller närmar sig i vart fall pension.
Vi har inte skaffat nåt babyskydd. Vi har ju ingen bil, och nästan inga av de vänner vi umgås med har bil heller. Enda gångerna vi kommer åka bil är när vi hälsar på mina föräldrar (och då är det kanske smidigare att hyra över helgen där?), eller när de ev kommer hit, och om vi ska ut och åka taxi. Känns så dumt att lägga ut tvåtusen på ett babyskydd, men ska vi ha ett så vill vi inte köpa begagnat av nån vi inte känner, och de vi känner har hunnit lova bort sina alternativt har själva lånat dem. Dock antar jag att man "måste" ha ett babyskydd för att kunna ta sig hem från BB..?