Inlägg från: Golden Robot |Visa alla inlägg
  • Golden Robot

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Ja, verkligen jättefint skrivet Saltis! Blir alldeles gråtmild. Och grattis till dottern som inte alls verkade så himla jättepyttig!

Tänk, inte ens mars än, och så är alla bebisar utom en redan här :) Här finns i alla fall ingenting som tyder på att det skulle närma sig, och det känner jag mig inte riktigt redo för heller. Vi har inte lokaliserat alla tekniska prylar inkl laddare och batterier, vi har fuskat med profylaxandningsövningarna, och vi har inte ens börjat skriva förlossningsbrevet Förvånad 
    Jag har börjat haka upp mig på småsaker som jag vill ha ordnade. Just nu är det hjälmmössa som är min "hake", så jag har jagat små hjälmmössor i sömnen hela natten. Strumpor börjar ockås bli en hang-up; små bebisstrumpor alltså. Kommer ju typ ingenstans så jag kan liksom inte bara skaffa det och gå vidare till nästa hang-up. Begynnande hang-ups är nappar, vantar, blöjor...

Grattis än en gång Saltis!

• Golden Robot

Ojojoj. Jag har så himla svårt att föreställa mig allt det som ni skriver om. Känner mig fortfarande inte redo, men börjar i alla fall "äntligen" lessna en aning på att vara gravid. Men bara en aning.Det känns så tryggt att bära bebisen i kroppen; den har det varmt och gott, och alla behov tillgodosedda :)

Aha, man får en massa, massa mer saker? Vi har en hjälmmössa som vi fick i Libero-väskan från MVC, men den verkar stor (44/46) om jag inte minns fel, och det är väl snarare fyra månader?), och så har jag fått tag på en silkesmössa, som verkar mest anpassad för ett riktigt cone head :P Igår ringde blivande farmor och var i shoppartagen, så även om vi egentligen har "allt", var jag tvungen att berätta om min möss- och strumpnojja, så hon skulle ta en sväng på de vanliga klädkedjorna och kolla. Men får man så mycket så behövs ju absolut ingenting mer! Jag vet inte ens hur vi ska hinna använda allt som vi har! Vi kan ju inte låta bli att småhandla lite då och då och det blir mest 56 eftersom det känns så litet och pluttigt och sött, och också roligast att köpa nåt som kommer att användas så nära i tid som möjligt.

Det är så himla spännande (och sen aning krämmande?) att läsa om era upplevelser i samband med att era små pyren och stooora kärlekar kommit! Man har burit på den här lilla människan så länge, och ändå har man inte en aning om vem det är - i vårt fall vet vi inte ens om det är en "hon" eller en "han", vilket känns helt absurt ibland! Samtidigt är det vårt barn, och det är egentligen det enda som spelar roll.... Näe, nu börjar jag visst sväva ut här :) Känner att det är svårt att fokusera på nåt nu, och så ska jag ha lönesamtal, hahaha! Lönesamtal från gravidbubblan :P

• Golden Robot
    LadyMy skrev 2011-02-25 12:44:05 följande:
    Golden, en bärsjal låter som ngt för dig! Som att stoppa tillbaks dem tryggt i magen en stund .
    Skrattande
  • Golden Robot
    Roszi skrev 2011-02-25 18:26:17 följande:
    Golden-vi använder hjälmmössan vi fick i startpaketet på BB, den går fint ner över öronen. Känner dock igen din stress att köpa allt. Vila mellan inköpen bara och gå sakta mellan butikerna
    Jag tar mig inte ens ut annat än när jag verkligen måste (d v s typ barnmorskan och sjukgymnasten), så det blir egentligen inga inköp... Stackars blivande pappan kommer väl somna redan i taxin på väg till förlossningen när det är dax för han får sköta typ allt! Vi har saker så vi klarar oss - egentligen - så jag borde egentligen släppa allt sånt där. Silkesmössan borde vara helt perfekt, och får man saker på BB också så har vi ju mer än vi egentligen behöver. Det jag skulle vilja ha är en liten hjälmmössa att ha under de små stickade och virkade typ "hättor" som min mamma och mormor gjort för läääänge sedan. Men skulle vi inte få en passande hjälmmössa i startpaketet så kan säkert nån rar själ införskaffa det åt oss - alt får fadern springa till Fältöversten en sväng :) Ja, ni hör ju hur jag snöat in på hjälmmössor, hahaha! Egentligen borde jag lägga fokus på att göra lite matlådor och liknande så det finns både inför och efter förlossningen...
  • Golden Robot
    LadyMy skrev 2011-02-26 11:22:08 följande:
    Golden, köp take away efter så slipper i det problemet oxå Ang att mannen får fixa det mesta så är det ju bra att han vänjer sig, för efter förlossningen så ligger ju många mammor klistrade o ammar första tiden . 

Haha, ja, det blir en del take away redan nu. Dock bor vi i en ganska "död" del av stan, så det finns inte så mycket att välja på här i närheten. Men man har ju världens allra bästa vän när man får ett SMS med fråga om man har plats i frysen, för hon tänker storkoka lite och vet ju vad man behöver när bebisen precis kommit
  • Golden Robot

(skumt - inte ens hälften kom med - verkar vara nåt tok för texten blir bara oformaterad) Barnmorskebesök igår och magen är ff hög men bebisen har nu bestämt sig för att vara fixerad i alla fall. Mina värden var bra, men när vi skulle lyssna på bebisen var den fullkomligt i spinn - och hade så varit typ hela dagen - och rymde hela tiden från dopplern. Det trodde man ju inte riktigt var möjligt i det här skedet. Var får den plats att rymma liksom?! Jag fick ligga på sidan och till slut stå, och hjärtljuden hon fick in var höga... Så vi fick sitta med CTG och mäta hjärtslag och så rådgjorde barnmorskan med förlossningen. Eftersom vi har "efter-jobbet-tider" var det rätt sent, så vi kom överens om att vi skulle komma tillbaka till barnmorskan idag igen och göra CTG för att se om vi skulle behöva åka in till förlossningen och göra ett ännu längre CTG. Gissa om vi inte sovit särskilt gott inatt..? Bebben har dessutom varit som en propeller fortsatt hela kvällen igår, och hela natten. När vi väl var hos barnmorskan igen så lugnade den sig äntligen en aning *puh* Hjärtljuden gick upp när den var aktiv, men när den höll sig lugn var de mer "normala". Barnmorskan och läkaren tyckte att det såg bra ut, så jag kunde lugnt gå hem igen :) Gårdagkvällen och natten var m a o inga höjdare... Hoppas allt är bra med alla era bebisar som ju befinner sig på "utsidan" :)

• Golden Robot

Ja, Haligh, verkligen när som helst  Vi ska få nya golv här hemma, i köket. Golvkillarna ska komma samma dag som bebisen är beräknad (imorrn), och även om jag är inställd på att få vänta på bebisen ytterligare en massa dagar så kan jag inte låta bli att noja över att vi kommer behöva åka in under natten eller morgonen så de blir stående i trapphuset... Det nästan jobbigaste är ju att inte veta när det blir. Man vaknar på nätterna och på morgonen med känslan: "Puuuh, inte inatt heller", men samtidigt: "Oj, när blir det?!". Vi ska dessutom installera tvättmaskin, men man vet inte när man vågar boka in hantverkarna, men hellre får de ju komma innan bebisen kommer, men samtidigt kanske de blir stående i trapphuset i så fall, haha.

Vad hon växer Sigrid! :) Hur går det med alla bebisarna? Märks här i tråden att alla har en massa annat att tänka på nu ;)

P.S. Jag har köpt både hjälmmössa och strumpor nu, så nu har jag inga mer "hang ups" :D

• Golden Robot

Oj, vilken aktivitet i tråden :D Lika bra jag bokar in onsdag jag också då, haha. Dock var ju gårdagen den hittills mest olämpliga, eftersom vi inte hade möjlighet att lämna nycklarna till golvfirman i förväg, och inte hade valt golv ännu... Konstigt att bebisen inte bestämde sig för att komma då, men det hade väl varit lite väl punktligt. Jag räknar med att få vänta åtminstone en bit in i nästa vecka faktiskt. Dyker jag inte upp på onsdag behöver det inte alls betyda att jag föder barn eller nåt, utan ni har bara bokat så väldigt tidigt ;)

Usch, vad kämpigt ni verkar ha det med amningen! När det väl är min tur sen har jag i alla fall ett antal "experter" att konsultera, även om jag tusen gånger hellre skulle unna er att slippa ömma, såriga bröst och värk och feber <3 Saltis; ni har verkligen haft ordentlig otur låter det som. Som att det inte räckte med att du kände dig "snuvad" på förlossningen liksom... Håller tummar och tår för att allt hamnat på rätt köl nu och att ni bara får myyyyyyysa :)

Nämen, herreg*d, nu drabbades jag av Den Stora Tröttheten! Måste sova... Zzzz Är i alla fall jättenyfiken på era små, och vill gärna träffa er snart! Vi får väl se om den enda kvarvarande ?) kulan dyker upp på onsdag. Kram på er så länge!

• Golden Robot

Nu börjar man få små aningar om att graviditete kanske ändå har en ände :P Hade molvärk och ilningar igår, och upptäckte helt plötsligt att lilla bebisen som sedan typ vecka 20 nästan uteslutande legat med rumpan/ryggen åt höger, och också fixerat sig just så, nu lyckats vända sig med rumpan/ryggen åt vänster (så som de "ska" ligga)! Mycket märklig känsla att helt plötsligt känna hickan och de svepande rörelserna på motsatt sida. Typ upp-och-ner-vända världen så här under slutspurten! Vaknade inatt och insåg att jag inte bara inbillade mig, och de nattliga (=dramatiska) funderingarna om hur mycket den egenligen snurrat höll mig vaken ordentligt länge. Hade den kanske rentav snurrat sig så att huvudet numera var uppåt och rumpan ner?! Eftersom "min" barnmorska brukar komma till jobbet tidigt så skyndade jag mig dit imorse och fick bekräftat att bebisen har snurrat på sig. Den tittar numera åt höger - vilket jag inte trodde var möjligt då den fixerat sig tittandes åt vänster - men ligger fortfarande med huvudet neråt *puh* Jag har en läkartid med ultraljud inbokad imorgon, och jag har hittills varit tvärsäker på att jag ska dit, liksom att jag kommer träffa min barnmorska igen nästa vecka. Tjaa, vi får se ;)

• Golden Robot
    saltgurkan skrev 2011-03-10 11:34:36 följande:
    Golden, häftigt att det känns!! om du kan och orkar uppdatera oss om vad som händer! allt kommer gå jättebra, du är stark, du kan! STORT LYCKA TILL och STOR kram fån oss, vi håller tummarna för dig!
    Haha, såå nära förestående tror jag inte att det är ändå, men det händer i alla fall saker som får en att ana att graviditeten faktiskt inte är ett permanent tillstånd ;)
Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?