Anonym (Swingar) skrev 2017-08-29 20:23:53 följande:
Du måste ha ett utpräglat problem med att fatta vad du läser. Var stod det att 20% av sveriges kvinnor utövar fisting. Det jag skrev var att över 20% av de kvinnor jag har haft någon form av sexuell relation med har jag haft fist med. Gör dig själv en tjänst och lägg några sekunder på att försök förstå vad folk skriver innan du skickar ett svar. Som du aggerar framstår du bara som lite mindre begåvad med 10poäng i statistik.
Du skriver att det "absolut inte är ovanligt". Och sedan att 20% på en fråga om hur vanligt det är efter att jag skrivit att du använder dig av anekdotisk bevisföring. Då ställer jag frågan om du menar att 20% överlag gör det? För det var ditt svar.
Hittar ingen statistik på det. faktumet att det inte ens finns minsta enkät om hur många som sysslar med det är ju en ganska stor indikator. Det finns det på i princip allt man undrar över.
Om man jämför antal trådar och inlägg i olika forum är det hundratals trådar kring analsex till exempel, och max tio om fisting.
Enligt enkäter har någonstans mellan 8 och 10% senaste månaden haft analsex. Inkluderar då de som testat under månaden och inte gör om det. Är 10% vanligt eller ovanligt är ju följdfrågan. Jag hoppas att du kan hålla med om att analsex är vanligare än fisting?
Om jag ska vara lika anekdotisk som du är kan jag ärligt säga att fisting aldrig kommit på tal i sängen eller när man kravlöst diskuterar sex. Analsex på ett eller annat sätt alltid i ett förhållande och definitivt alltid vid ett samtal om sex med några parter.
Antalet filmer på fisting och antal views på desamma pekar också på att det inte är folkhemsfavoriten.
Jag påstår att det är mycket ovanligt.
Antar att det blir fler personliga påhopp och härskartekniker nu?