• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Muffe80

13+2 och idag slog det om till trimester TVÅ på Familjeliv, jjjaaaaa

• jakeline
    Fröken Löken skrev 2010-10-26 20:44:02 följande:
    kan inte TS lägga den i trådstarten?? Så den går att hitta lätt menar jag!?
    tror att den ska ligga där, men är felinlagd... :P
    Muffe80 skrev 2010-10-27 09:55:03 följande:
    yey!
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • Miiina84

Hej,
    Jag är beräknad i mitten på Maj 2011. Längtar som bara den =) Har en son på 10 månader och jag måste säga att andra graviditeten har varit mycket jobbigare. Varit jätte illamående och extremt trött. Fått lergigan utskrivet men det hjälper inte ett dugg.

• FruMadde4barnTätt

FrökenHann
    roligt att kunna lyssan på hjärtljuden

sarasessi
    vilken fin ultraljudsbild. roligt att se den lilla.

är i v.10 +3 idag sa bm.
    mitt järnvärde var bra 129, men ska börja med mitt val kvinna tabletter tyckte bm.
    mitt järnvärde blev jättelågt förra graviditeten 85 som lägst....

bm tog blodprover idag på mig.
    jag lämna urinprov till odling.

jag mår mycket illa hela tiden fortfarande.
    äta lite och ofta hjälper ju lite grann.

• JosefineK
    Muffe80 skrev 2010-10-27 09:55:03 följande:
    fòr mig med, roligt 
  • christin89
    JosefineK skrev 2010-10-26 13:06:19 följande:
    Har ocksà BF 1 maj och ska gòra KUB om 1,5 timmar, fòrsòker vara lugn men àr sjukt nervòs.
    hoppas det gick bra på kub testet! Roligt att du okså har BF 1 Maj =) har du fått någon mage än ?

Jag gjorde det idag å allt såg bra ut, vart så lättad, och det va det underbaraste jag någonsin har sätt. En sån häftig känsla att se vad man har där inne i magen =)
  • christin89
    FruganH skrev 2010-10-27 08:24:22 följande:

Måste bara berätta!
    Köpte ett Angelsound på Tradera och testade i förrgår. Efter en del letande så hittade jag pyrets hjärtljud!
    Helt underbart! Så nu känner jag mig lugn igen trots en hel del värk i magen.. Det måste väl vara växtvärk då!
    Skönt att kunna andas ut lite. Är ju så långt till 7 december och RUL Glad 
    Nu vill jag bara känna pyret med!

jag har okså köpt en sån. fast köpte min på teknik magasinet! En Doppler som man kan lyssna på hjärtljuden med, det är så mysigt att lyssna när man känner sig orolig!  men min BM sa att jag inte ska använda den för det kan vara farligt dom vet inte vilken effekt den har på fostret!
  • FruganH
    christin89 skrev 2010-10-27 18:24:41 följande:
    jag har okså köpt en sån. fast köpte min på teknik magasinet! En Doppler som man kan lyssna på hjärtljuden med, det är så mysigt att lyssna när man känner sig orolig!  men min BM sa att jag inte ska använda den för det kan vara farligt dom vet inte vilken effekt den har på fostret!
    Jag hörde också att det kunde vara farligt, men kollade runt en hel del på nätet och såg då att många BM avrådde att använda dom eftersom det kunde leda till mer oro om man inte hittade hjärtljudet.. Men jag tänkte att om man använder den någon enstaka gång för att slippa oroa ihjäl sig så borde det inte vara så farligt. Har ju inte direkt tänkt använda den varje dag Glad
  • FruganH

Berättade för personalchefen idag, var jättenervös innan! Usch! Men nu är det gjort iallafall. Känns skönt att det är gjort. På nästa veckas APT får resten av personalen veta och efter det kan magen börja synas bäst den vill.
    Har berättat för mesta delen av min släkt, några nära vänner och en del av sambons. Sambons mamma ska vi hälsa på nästa helg och då skall vi berätta för dom. Blir väl för resten av sambon släkt strax efter det.. Glad
    Skönt att det är ute nu iallafall så man slipper oroa sig för hur folk ska ta det Tungan ute