• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • fliona

På tisdag går jag in i vecka 13, och nu har magen fått en annan form så det är som kul nu då man ser att det börja se ut mer som en riktig bebis mage..=)

Men mitt illa mående kan jag inet säga nått om för jag äter medicin mot det. Men min trötthet fy bubblan

men lite mer och mer molande värk i magen, men det är ju som det ska. Och sprattel i magen..=)

• skalbagge

Vecka 15 imorgon.....nu jäklar går det undan!! Inte långt kvar till RUL nu, om tiden går såhär snabbt så är det ju snart 2 decemberGlad

I natt hade jag jätteont i magen, men inte i gravidmagen utan typ i magsäcken.....måste varit att jag ätit för mycket godis på kvällen. Idag mår jag prima ballerina igen.

Hoppas ni alla har det bra!!!

Jag har en riktig slappardag idag, känns så skönt att unna sig att inte göra någonting en hel dag.

• Fröken Löken
    nenababe skrev 2010-10-30 16:18:09 följande:
    Du ska nog inte vänta så länge, många som aldrig blir gifta isåfall hehe Solig
    klart kroppen förändras, det är ju helt normalt, menar att vi inte ska gifta oss typ dagen efter förlossningen för då lär man ju se ut som ett vrak HA HA HA HA HA!!!!!!!!! Inte en månad efter heller kanske...
    sen är jag inte så himla smal från början heller, har varit smalare innan men omständigheter har gjort att jag ökat i vikt. Skulle gärna vilja försöka gå ner till min trivselvikt innan dagen kommer då jag tänker vara som vackrast!!
    Om man struntar i att gifta sig på grund av hur man ser ut så är man ganska långt ute i periferin kan jag känna... för vilket är viktigast?????
    Så visst kommer jag att kämpa för att gå ner de där kilona men försvinner de aldrig så ser jag´inte det som att världen kommer att rasa!!!
  • down under

Imorgon ska jag äntligen på kub!!! Ska bli så kul att se lilla bebben igen!
    Hoppas att vi får bra resultat bara!
    Känns lite sent bara... med första barnet gjorde jag det i 11+5, imorgon kommer jag att vara i 13+0.
    Men det blir nog bra! Håll tummarna!

• Sommarnatt2010
    down under skrev 2010-10-31 18:11:18 följande:
    Känns lite sent bara... med första barnet gjorde jag det i 11+5, imorgon kommer jag att vara i 13+0.
    Mitt Kub har blivit flyttat så ska inte göra det förens v 46 enligt deras beräkningar 13+0 men enligt mina 13+4 o det är ju verkligen på gränsen...senare än 13+6 kan de väl inte göra inte det?? Försökte få göra det denna veckan då jag är ledig..Men det tyckte de va för tidigt...
  • down under

Va konstigt att dom tyckte det!?
    Vad jag har förstått så är sista dagen 13+6 och dom flesta verkar vilja göra det i vecka 12..
    Skumt!

• Nojnen
    down under skrev 2010-10-31 18:11:18 följande:
    Håller tummar och tår för dig imorgon!!
    Kram
    Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 3 maj 2011
  • JosefineK
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-31 18:56:56 följande:
    Mitt Kub har blivit flyttat så ska inte göra det förens v 46 enligt deras beräkningar 13+0 men enligt mina 13+4 o det är ju verkligen på gränsen...senare än 13+6 kan de väl inte göra inte det?? Försökte få göra det denna veckan då jag är ledig..Men det tyckte de va för tidigt...
    Jag gjorde det pà dagen 13+5, bara man àr innan 14:e àr det lugnt.
  • Nojnen

I helgen har vi berättat för våra föräldrar, syskon och närmsta vänner.
    Mamma och min bror har haft kalas. Blivande farfar fick en för tidig fars dags present.

Min mamma fick ett ljus med en UL-bild och tankebubbla: "Hej mormor! Vi ses i maj!"
    Hon brast ut i tårar: -Är det sant, är det sant? Guuud vad glad jag är för er skull!!

Min mans pappa fick en mugg med texten: "Farfar"
    Han tittade växlande på mig, muggen, min man, så sa han: -Men jag är ju inte farfar!
    - Nej, svarade min man, men du blir i maj!

Min brorsa fick ett kort med en UL-bild + texten: "Hej morbror! Ville bara berätta att min mamma har mått jättebra under de tre månader jag bott i hennes mage!"
    Han rusade upp och kramade om mig och skrek: -Är det sant, är det sant, är det sant?!?!
    Ingen av gästerna fattade något på en stund, men när ljuset gick upp blev det ett himla hålligång med lyckönskningar.

Sååå kul det var att berätta!!

Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 3 maj 2011
  • Moi Mokulat
    Nojnen skrev 2010-10-31 21:10:39 följande:
    I helgen har vi berättat för våra föräldrar, syskon och närmsta vänner.
    Mamma och min bror har haft kalas. Blivande farfar fick en för tidig fars dags present.

Min mamma fick ett ljus med en UL-bild och tankebubbla: "Hej mormor! Vi ses i maj!"
    Hon brast ut i tårar: -Är det sant, är det sant? Guuud vad glad jag är för er skull!!

Min mans pappa fick en mugg med texten: "Farfar"
    Han tittade växlande på mig, muggen, min man, så sa han: -Men jag är ju inte farfar!
    - Nej, svarade min man, men du blir i maj!

Min brorsa fick ett kort med en UL-bild + texten: "Hej morbror! Ville bara berätta att min mamma har mått jättebra under de tre månader jag bott i hennes mage!"
    Han rusade upp och kramade om mig och skrek: -Är det sant, är det sant, är det sant?!?!
    Ingen av gästerna fattade något på en stund, men när ljuset gick upp blev det ett himla hålligång med lyckönskningar.

Sååå kul det var att berätta!!
    Roligt. Vi börjar också berätta lite smått nu. Sonen hade en tshirt på sig där det stod storebror.