• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Tiiinaa

Åh vad kul med alla fina magar... Och för er som säger att ni inte tycker det syns än på er kan jag trösta er med att min mage syns nog lite extra bara för att jag naturligt svankar mycket och får då också en putmage även om jag inte är gravid. Sen så har jag en "ytlig" livmoder som en gynekolog sa till mig för ett par år sedan. Men nog putar magen mer än vanligt på mig. MYS :)

Idag är det vecka 14 (13+0) för mig :) Jippi!! Hur mår alla nu när vecka tolv närmar sig för vissa och har passerat redan för andra? Börjar era symtom försvinna? Jag mår fortfarande väldigt illa tråkigt nog. Hoppas det ger med sig snart! Jag mådde nog som allra värst mellan vecka 9 och 11 skulle jag tro.

• jakeline
    Tiiinaa skrev 2010-10-22 13:54:38 följande:
    Åh vad kul med alla fina magar... Och för er som säger att ni inte tycker det syns än på er kan jag trösta er med att min mage syns nog lite extra bara för att jag naturligt svankar mycket och får då också en putmage även om jag inte är gravid. Sen så har jag en "ytlig" livmoder som en gynekolog sa till mig för ett par år sedan. Men nog putar magen mer än vanligt på mig. MYS :)

Idag är det vecka 14 (13+0) för mig :) Jippi!! Hur mår alla nu när vecka tolv närmar sig för vissa och har passerat redan för andra? Börjar era symtom försvinna? Jag mår fortfarande väldigt illa tråkigt nog. Hoppas det ger med sig snart! Jag mådde nog som allra värst mellan vecka 9 och 11 skulle jag tro.
    jag går in i vecka 12 i morgon och mår riktigt bra. har gjort det de senaste två veckorna i af. Visst kan jag må illa lite då och då, men det är inte alls lika jobbigt som förut. Hur skönt som helst!
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • amisej

Gud så fina bilder på era magar...
    E i v 9 och har redan en mage. Är ganska normal viktig annars på mina 169 cm och 60-61 kg.
    Men med magen som ja har fått nu ser ja ut o va i minst v 15. Ja vet att de bara e tarmar och massa vatten.
    Men mysigt på ett sätt ändå.... Så skönt med alla dessa mamma byxer med .. love it!!!

När brukar man känna av bebisen i magen?? :S
    Ha en trevlig helt kram

• Ninni1990

Går in i vecka tio idag (9+0) och mitt illamående har inte riktigt släppt ännu. Inte heller tröttheten.

Har också börjat få en liten mage nu och mjukiskläder är helt underbart :)

• Vix

Var och shoppade ett antal tunikor igår på KappAhl för halva rea-priset för att kunna dölja min kula någon vecka till för de på min arbetsplats. Det börjar bli lite knepigt nu när man ser ut att vara ett antal veckor längre fram

En fråga: Har väldigt svårt att borsta tänderna. Kräks varje gång som jag ska borsta. Någon fler som har det problemet? Helt sjukt att man får uppleva så mycket nytt trots detta är min tredje graviditet.

(¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste pojkar, Hampus & Filip ♡ ¸.?°´¯)
  • Lovelyness
    Vix skrev 2010-10-22 18:02:31 följande:

Var och shoppade ett antal tunikor igår på KappAhl för halva rea-priset för att kunna dölja min kula någon vecka till för de på min arbetsplats. Det börjar bli lite knepigt nu när man ser ut att vara ett antal veckor längre fram

En fråga: Har väldigt svårt att borsta tänderna. Kräks varje gång som jag ska borsta. Någon fler som har det problemet? Helt sjukt att man får uppleva så mycket nytt trots detta är min tredje graviditet.

Har precis samma problem. Jag kan borsta nederkäken långt in men såfort jag ska borsta där uppe så drar kräkreflexen igång, helt värdelöst. Jag kör lite extra många gånger med flux munskölj och hoppas att tänderna inte ramlar ut ;)
  • Fröken Löken
    amisej skrev 2010-10-22 17:39:16 följande:
    När brukar man känna av bebisen i magen?? :S
    Ha en trevlig helt kram
    jag läste nånstans att man kan börja känna den redan i v 13, men de flesta säger att man inte känner den (eller vet att man känner den) förrän i v 17-18 kanske, om det är första barnet.

Jag tror att det är väldigt individuellt, jag KANSKE har kännt min lilla jordgubbe, men som sagt vet jag inte säkert eftersom det är min första graviditet!
  • Vix

Jag har känt vår lilla böna ett par gånger är i vecka 12. Har blivit då jag har suttit ihopsjuken och har då känt "fladder" det liksom kittlar innuti mig Har en livmoder som lutar väldigt mycket frammåt så jag har kännt bebben tidigt under alla mina graviditeter. Hoppas ni alla får känna "fladder" snart
    Sen beror det på hur moderkakan sitter. Sitter den på framväggen så tar det längre tid innan man känner något än om den sitter rakt upp eller i bakväggen.

(¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste pojkar, Hampus & Filip ♡ ¸.?°´¯)
  • jakeline

Jag började känna sonen i v 15 förra gången. LIte fladder så där, men inte på riktigt förrän efter v 20. Hade moderkakan i framkant så den satt som en airbag och dämpade rörelserna. 

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~