• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Sofi 79
    maj09 skrev 2010-10-29 07:10:53 följande:
    Sist hade jag moderkakan i framvägg så jag borde inte ha känt lillan så mycket som jag gjorde. Började känna henne i v. 16 men nu (v. 11) känner jag redan av när den ändrar läge. Känner det som att jag har en liten fisk i magen. 

Nu ska jag vara ledig i hela 10 dagar! Ingen har undrat på jobbet. När jag kommer tillbaka är jag i vecka 13 och ska berätta för mina närmsta kollegor.

Vet ni vad? Imorgon gifter jag mig!!!!!!!!!!!!!!!! Det känns så stort! Med tanke på att jag är gravid kommer jag säkert att gråta mig igenom hela bröllopet..    
    Grattis!
    Vi gifte oss förra helgen, fantastiskt roligt.
    Jag började gråta i samma stund som kyrkportarna gick upp. Väl framme vid prästen var jag så hysterisk att ansiktet var helt skrynkligt och det droppade ner på klänningen.
    Klarade att samla mig genom att studera altartavlan i detalj, fokusera på psalmtexten och lyssna till vår kompis som sjöng så högt att det skallrade i kristallkronorna.
    När det väl gick över blev det jordens adrenalinkick och jag kunde inte sluta le. Under sista psalmen fick jag istället en fnissattack åt samma kompis när han klämde i.

Hoppas att ni får en underbar dag och passa på att njuta i varje sekund!
  • Sofi 79

Snälla alla söta, vi kan väl hålla oss till BF-listan i separat tråd?

• Fröken Löken
    Sofi 79 skrev 2010-10-29 21:31:01 följande:
    Grattis!
    Vi gifte oss förra helgen, fantastiskt roligt.

Grattis! Vad roligt! Måste ha varit underbart!!

Vi ska också gifta oss när liten har kommit ut och en annan ser normal ut igen Flört

Jag ville egentligen gifta mig innan vi skaffade barn men han ville ha barn först! Så ni ser ju vem som fick ge sig... den här gången hehe.... nu kommer han inte undan!! Byta efternamn ska han också göra moahahahaDemon

• Fröken Löken

igår var första dagen jag kände mig normalt pigg igen (v 13+3)!! Vilken underbar känsla!! Hade nästan glömt hur det kändes att ha energi... har ju gått runt som en zombie de senaste veckorna känns det som!

Idag har huset fått sig en omgång med dammsugaren mm, har hunnit med lite kaffe tillsammans med fint sällskap och ikväll blir det fest! Kanske jag tom orkar vara med hela kvällen utan att däcka vid 23 Flört

Önskar er alla en fortsatt trevlig lördag!!

• nenababe
    Fröken Löken skrev 2010-10-30 15:01:20 följande:

Vi ska också gifta oss när liten har kommit ut och en annan ser normal ut igen Flört

Du ska nog inte vänta så länge, många som aldrig blir gifta isåfall hehe Solig
    (¯`°?.¸ ღ Nenababe - mamma till Jonathan 04, Felicia 07 och Cornelia 09ღ ¸.?°´¯)
  • Lill Strumpa71
    Hej!!
    Härligt att läsa att det går så bra för alla och en del gifter sig..  Grattis kramar...
    Själv förlova vi oss nu i dagarna.. Ovant först att ha ring men nu känns de konstigt när man tar av den för att göra en del saker.
    Har även en liten fråga som kanske någon kan svara på.
    Är i v:9 +4 och hade en brun liten flytnig som ett streck i trosorna för några dagar sen, normalt eller??
    Har haft ett missfall sen tidigare..
    Har inte kännt något konstigt alls i magen..

Kramar
  • Jean

Ligger har och har ont i magen... Antar att de ar liknande som sammandragningar kanske. Knyts till i magen och gor ont som tusan. Lite svart att ga pa toan. Kanns knappt nar jag ligger ner. Ar detta vanligt i v.14 +2 eller behover jag oroa mig????

• Vix
    Lill Strumpa71 skrev 2010-10-30 17:45:49 följande:
    Hej!!
    Härligt att läsa att det går så bra för alla och en del gifter sig..  Grattis kramar...
    Själv förlova vi oss nu i dagarna.. Ovant först att ha ring men nu känns de konstigt när man tar av den för att göra en del saker.
    Har även en liten fråga som kanske någon kan svara på.
    Är i v:9 +4 och hade en brun liten flytnig som ett streck i trosorna för några dagar sen, normalt eller??
    Har haft ett missfall sen tidigare..
    Har inte kännt något konstigt alls i magen..

Kramar
    Har också haft sånna flytningar och det gick bra för mig. Hoppas det går bra för dig med. Man har ju lite känsligare slämhinnor när man är gravid och det kan vara något så enkelt som det som orsakar flytningen.
    Jean skrev 2010-10-31 08:15:09 följande:
    Ligger har och har ont i magen... Antar att de ar liknande som sammandragningar kanske. Knyts till i magen och gor ont som tusan. Lite svart att ga pa toan. Kanns knappt nar jag ligger ner. Ar detta vanligt i v.14 +2 eller behover jag oroa mig????
    Kan det inte vara växtvärk? Har också svårt att gå på toan när det är så. Det liksom hugger till då.
    (¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste pojkar, Hampus & Filip ♡ ¸.?°´¯)
  • Jean
    Vix skrev 2010-10-31 08:21:07 följande:
    Kan det inte vara växtvärk? Har också svårt att gå på toan när det är så. Det liksom hugger till då.
    Kanske de... De ar ju sa svart att veta nar de ar forsta gradiviteten. Jag tror pa de da!
  • Mary
    Jag har också fått ont i magen idag (12+6). Liknar mensvärk, fast mer lokaliserat på ena sidan. Jag tror absolut det kan vara växtvärk vi har! Nu ska väl livmodern börja växa rätt ordentligt, så då kan man ju föreställa sig att man får lite ont.

När jag var hos läkaren för någon vecka sedan berättade han att man kan ha som muskelknutor i själva livmodern (som ju är som en stor muskel). Så nu inbillar jag mig att det är en muskelknuta som måste lösas upp just där jag har ont... Lite svårt att veta exakt vad det är, men skönt att veta att det finns helt normala förklaringar tycker jag!