• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • TeosMamma
    Phobic skrev 2010-12-21 11:55:38 följande:
    Hoppar in här jag också! (Bättre sent än aldrig) Flört

Är 25 år, har ett barn på 6 år sedan ett tidigare förhållande och är nu gravid i v.19.

Var på UL i v.16 och allting såg bra ut. BF blir den 24 maj!
    Nu inväntar vi UL i v.20 (går på spec. mödra). Då får vi även veta om det är en pojke eller flicka, om lillhjärtat vill sammarbeta. Flört
    Välkommen!!! {#emotions_dlg.flower}
  • Sofi 79
    Jodi skrev 2010-12-20 18:22:42 följande:
    Apropå kön, jag gjorde ett sånt könstest på www.babycenter.com. Det var rätt intressat, nu när man har facit. Och det stämde! Kan rekomenderas om man tycker sånt är kul!
    Kul! Det testet visade att jag väntar en pojke, liksom den kinesiska befruktningskalendern här på FL. Senare tänkte jag göra bröstmjölkstestet och sen är det bara att vänta och se
  • jakeline
    Phobic skrev 2010-12-21 11:55:38 följande:
    Hoppar in här jag också! (Bättre sent än aldrig) Flört

Är 25 år, har ett barn på 6 år sedan ett tidigare förhållande och är nu gravid i v.19.

Var på UL i v.16 och allting såg bra ut. BF blir den 24 maj!
    Nu inväntar vi UL i v.20 (går på spec. mödra). Då får vi även veta om det är en pojke eller flicka, om lillhjärtat vill sammarbeta. Flört
    välkommen hit!
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Sofi 79
    TheLove skrev 2010-12-21 07:12:48 följande:
    Grattis till er!

Jag är också lite extra lycklig idag (och igår eftermiddag)

Detta blir lite ot men hoppas det är okej:
    Min son har skelat ungefär 2 månader och vi vi har väntat på remiss till ögonläkaren ett tag (2 månader kvar ungefär) men skelningarna har försämrats extremt under helgen så jag ringde ögonmottagningen igår och fick en tid vid 13. Det konstaterades att han behöver glasögon och att skelningen antagligen kommer försvinna av glasögonen och vi slipper ögonlapp och operation... Det känns såå skönt! Det var ju en så enkel sak som glasögon! *lycklig*

Nu är det ju inte så att jag är överlycklig att han ska få glasögon men just att det faktiskt inte var något egentligt fel på honom är så skönt!

Idag älskar jag min fina pojke lite mer än vanligt och bryr mig faktiskt inte alls om lillen i magen. Skulle någonting hända så har jag ju ändå världens finaste kille som jag älskar mest i världen! Men såklart vill vi att han ska få sitt lilla syskon i maj :)
    Vad skönt att allt var bra! Vår tjej skelade lite också och vi fick remiss till Huddinge för att kolla. Vi trodde det bara rörde sig om behovet av lapp/glasögon eller inte. Men väl där visade det sig att doktorn letade efter cancer! Som tur var så var det bara lite vanlig skelning och vi skulle få ny remiss. Men den har vi inte sett röken av och tjejens ögon verkar ha stabiliserat sig av sig själva
  • TheLove
    Sofi 79 skrev 2010-12-21 13:24:56 följande:
    Vad skönt att allt var bra! Vår tjej skelade lite också och vi fick remiss till Huddinge för att kolla. Vi trodde det bara rörde sig om behovet av lapp/glasögon eller inte. Men väl där visade det sig att doktorn letade efter cancer! Som tur var så var det bara lite vanlig skelning och vi skulle få ny remiss. Men den har vi inte sett röken av och tjejens ögon verkar ha stabiliserat sig av sig själva
    ja det var min största räddsla att det kunde vara nått sånt så nu är man så lättad att det bara är glasögon. Antagligen kollade de väl synen på din dotter först och när de inte hittade nått gick de vidare? Skönt att det verkar stabilisera sig. Hoppas det håller i sig och att ni får er remiss snart! :)
  • Ninni1990

Hej på er allihop, jag har precis hunnit läsa ikapp allt som skrivits nu under december då jag ej haft tillgång till internet förrän för ett par dagar sedan. Jag och sambon har nämligen haft fullt upp med flytta och så vidare så vi har inte hunnit med internet..

Även jag har börjat känna av den lill* nu, eller ja, ungefär i v 16 började jag förstå att det måste vara bebisen :) Men än kan man inte känna något utanpå magen.

Läste också att många här har fått varit på sitt RUL, vi ska dit nästa vecka, den 29:e, och jag börjar allvarligt på att bli riktigt nervös. Rädd att de inte ska hitta nån bebis, att jag bara ska ha inbillat mig allting. Men o andra sidan, det är väl bara för att en släkting brukar skoja med mig och säga "ja men tänk om det bara är luft då".
    Någon mer än jag som varit/är nervös för RUL:et?

Vi ska inte ta reda på könet, så vida inte bebis vill visa upp sig då :)
    Men jag misstänker att det är en lite kille som bor i min mage.

• FruMadde4barnTätt

Grattis till er som varit på UL!{#emotions_dlg.flower} 

Nu har vi också varit på UL idag! Hjärta det var så roligt att se den lilla bebisen, som sprattlade och rörde sig mycket. Jag är i v. 17+2 och har nytt bf. 28 maj.
    Vi ville ju inte veta könet, men jag tror det är en pojkeSkrattande s
    här har bebis stoppat tummen eller handen i munnen.-)Hjärta

• Kickeree

Jag var oxå på Rul idag, men jag blev flyttad från den 21Maj till den 3Juni, så jag får ju inte vara med här längre :( För majbebisen blev en Junibebis...

Är glad att den var frisk, men det blir nytt ultraljud om ca 3v, så kansk kommer tillbaka igen ;) Hehe!

• FruganH

Jag måste ju säga att jag trodde brösten skulle växa mycket sen när man väl började producera mjölk och sånt, men mina har ju växt nåt enormt! Har gått från en B-kupa till en D-kupa och jag vill inte ens tänka på att dom antagligen kommer bli ännu större sen Förvånad 

Annars har jag lyckats bli sjuk, igen.. blev förkyld för typ 3 veckor sen och det höll i sig i 2 veckor och nu har jag blivit dålig igen med feber, halsont och hosta. Jag som aldrig brukar vara sjuk. Men har ju hört att graviditeten gör att man får sämre immunförsvar...

Skulle gått till BM imorgon för mitt andra besök, men hon var sjuk. Så nu får jag gå på torsdag morgon istället och träffa en annan BM. Ska bli spännande att se om man får lyssna på hjärtat på den lille och om hon kommer skälla på mig för min vikt Obestämd Var ju inte smal när jag blev gravid och har hört att andra blivit tillsagda att de väger för mycket osv, men vi får väl se. Har iallafall gått upp 5 kg sen jag blev gravid, så vi får väl se vad hon säger.