• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • lillmaggen77

Hej!

Moi Mokulat: Jag tycker Walter är fint till Wille Skrattande

Grattis till alla som gjort RUL!

O god jul!

• Maruid
    FruganH skrev 2010-12-22 18:45:09 följande:
    Alltså, jag måste bara fråga.. allt det här med veckoräknande gör mig bara helt förvirrad.
    Hur är det BM brukar räkna? Brukar de räkna BF som v 39+6? Eller som 40+0?

Jag har ju BF den 6 maj och enligt FL så är jag nu i v 20+4 men enligt en annan uträkning på en annan sida är jag i v 20+5. (Antar att den sista uträkning är med BF som 40+0?)
    Kanske kvittar egentligen eftersom jag kan välja att räkna hur jag vill, men hade ändå vart kul med lite klarhet i det hela...

Hur räknar ni andra?
    Hur man räknar exakt spelar ingen roll egentligen då några dagar hit eller dit inte ska spela någon roll.
    Men normalt sett brukar BM ändra sin uträkning efter UL om de inte stämmer överens då man generellt säger att UL är mer korrekt.

Dock brukar räkningen ske från sista mensens första dag och den dagen räknas hos BM som 0+0. Denna räknas dock i generella sammanhang som vecka 1 och det är därför man säger att man är i vecka 19 när man kanske egentligen är i vecka 18+2.

Så om man räknar från sista mensens första dag och framåt 40 veckor så har man sitt beräknade datum där. I mitt fall den 16 maj men blev sedan framflyttad till 20 på grund av att bebisen var lite liten. Nu har jag inte träffat BM efter det men antar att hon precis som sist fortsatt utgår från 20 maj som BF. Dock är det ju slutligen upp till bebisen när den bestämmer sig för att det är dags att komma ut.
  • Angi07

jag började att känna foglossning, vad tråkigt, ska beställa ett bälte på internet, hoppas det hjälper.känner ont i ryggen och under magen.

• Hiavatha
    barbabelle skrev 2010-12-22 18:24:30 följande:
    Igår var man på RUL och det var sååå underbart!!!
    Fick veta könet en gång till så nu är det 100% säkert vilket kön det är, hihi... Längtar såå tills h*n är ute!
    Blev bakåtflyttad, BF 5e maj 2011 istället för 11e maj. Går in i vecka 22 nu på fredag. Hittills har jag gått upp 4 kg, mår fortfarande bra, kan äta all mat utan att känna något "äckelkänsla"...

Bjuder på en bild, dock suddig men men... h*n var mycket livlig i magen så att det blev ganska svårt för barnmorskan att kunna mäta bebisen, hihi... men det var underbart att kunna titta på bebisen i lite mer än 15 minuter :)

Här är vår älskade mirakel! <3 Suger på tummen , benen i kors och har det så bra därinne! :)

Åh så bekvämt h*n ser ut att ha det där! Ser ju ut som en riktig bebis, hi hi Flört

På tal om annat... jag har också moderkakan i framvägg OCH bak, lite omslingrad liksom, men den låg inte på nåt dumt ställe sa BM, alltså nere vid tappen, så det var ju bra. Jag är i v 20+1 nu och har kännt själv sedan v 12, olika mycket, men nu börjar det kännas mer varje dag, men inget utanpå än. Så maken får vänta lite till tyvärr. 
  • Kickeree
    FruMadde4barnTätt skrev 2010-12-22 20:02:31 följande:
    jag känner bebisen röra sig inne i magen men jag  känner inte sparkarna så tydligt ute på magen  om man känner med handen på magen, då moderkakan är i framvägg, är det samma för dig Kickeree?
    Stämmer, känner inte med handen på magen än.. Men som sagt är min så liten ju.. Men blev förvånad att jag kännde den så tidigt, först trodde jag att jag kännde den i V17, men när hon backade mig 2v, så kännde jag för första gången i V15då. Och så som det känns idag är ungefär det samma som då..

Mysigt, men idag har jag inte kännt något, men har ju stått upp och gått hela dagen, nu är jag slut i ryggen, så nu blir det soffan, kan vara så att den lill* rör sig då ;)
  • maj09

Är det någon som har ett tips på vad Majas lillasyster kan heta? Vi har bara Alva som förslag. Men jag vet inte om det är ett namn som mest känns lite populärt just nu? Jag har alltid älskat Isak och tycker mycket om Noel men nu blir det ju en liten tjeja..

• Fröken Löken

God jul till er alla!!! Hoppas maten smakar bra och att tomten kommer med massa fina paket!
    Förresten har ni tänkt på en sak alla ni som precis som jag väntar nr 1!! Vi får fira vår första mors dag när bebisen är alldeles alldeles ny!! Kanske på bebisens födelsedag tom!?

• FruganH

Var på mitt andra BM-besök igår och fick höra bebisens hjärtljud, mellan 145-150 låg det på och den rörde sig en hel del. Annars gjorde vi inte så mycket eftersom det inte var min "riktiga" BM, för hon var sjukskriven, men fick lite information och moderskapsintyg och sånt.
    Fick reda på att jag måste gå på extrakontroller hos BM och ta blodprov eftersom jag är Rh-negativ och då måste dom kontrollera att jag inte börjar bilda antikroppar. Hade ju kollat lite på det innan, så jag visste redan om det och blev inte så förvånad.

Är megaförkyld, så nu skall jag vila tills det är dags att göra sig iordning och åka iväg för att fira julafton.
    Hoppas alla får en riktigt GOD JUL! Skrattande

• Hiavatha
    Fröken Löken skrev 2010-12-24 09:06:20 följande:
    God jul till er alla!!! Hoppas maten smakar bra och att tomten kommer med massa fina paket!
    Förresten har ni tänkt på en sak alla ni som precis som jag väntar nr 1!! Vi får fira vår första mors dag när bebisen är alldeles alldeles ny!! Kanske på bebisens födelsedag tom!?
    Åh va coolt det vore! Kul att du kom på det! BF 11 maj, så det borde ju funka. {#emotions_dlg.flower}

Jag har iofs varit bonusmamma ca 5 år, så några små morsdag grattis har jag fått från bonusarna, men det är ju inte RIKTIGT samma sak Drömmer