• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • FruMadde4barnTätt

Phobic
    välkommen!

Kickeree
    du kan väl vara med här ändå! bebis kan ju födas tidigare än bf. också.
    mina barn brukar födas för tidigt, 2 veckor innan eller 5 veckor innan.

• jakeline
    FruganH skrev 2010-12-21 20:19:03 följande:

Jag måste ju säga att jag trodde brösten skulle växa mycket sen när man väl började producera mjölk och sånt, men mina har ju växt nåt enormt! Har gått från en B-kupa till en D-kupa och jag vill inte ens tänka på att dom antagligen kommer bli ännu större sen Förvånad 

Annars har jag lyckats bli sjuk, igen.. blev förkyld för typ 3 veckor sen och det höll i sig i 2 veckor och nu har jag blivit dålig igen med feber, halsont och hosta. Jag som aldrig brukar vara sjuk. Men har ju hört att graviditeten gör att man får sämre immunförsvar...

Skulle gått till BM imorgon för mitt andra besök, men hon var sjuk. Så nu får jag gå på torsdag morgon istället och träffa en annan BM. Ska bli spännande att se om man får lyssna på hjärtat på den lille och om hon kommer skälla på mig för min vikt Obestämd Var ju inte smal när jag blev gravid och har hört att andra blivit tillsagda att de väger för mycket osv, men vi får väl se. Har iallafall gått upp 5 kg sen jag blev gravid, så vi får väl se vad hon säger.

mina växte redan innan jag plussade, det var det som gjorde att jagmisstänkte att jag var gravid. De är helt enorma!!! :P Maken klagar dock inte... :P men magen syns inte utanför brösten ännu... jag har c i vanliga fall nu har jag minst dd.- De blir mer normala när man väl börjar amma och sedan återgår det till ursprung eller möjligen lite mindre.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • 30maj
    FruganH skrev 2010-12-21 20:19:03 följande:

Jag måste ju säga att jag trodde brösten skulle växa mycket sen när man väl började producera mjölk och sånt, men mina har ju växt nåt enormt! Har gått från en B-kupa till en D-kupa och jag vill inte ens tänka på att dom antagligen kommer bli ännu större sen Förvånad 

Annars har jag lyckats bli sjuk, igen.. blev förkyld för typ 3 veckor sen och det höll i sig i 2 veckor och nu har jag blivit dålig igen med feber, halsont och hosta. Jag som aldrig brukar vara sjuk. Men har ju hört att graviditeten gör att man får sämre immunförsvar...

Skulle gått till BM imorgon för mitt andra besök, men hon var sjuk. Så nu får jag gå på torsdag morgon istället och träffa en annan BM. Ska bli spännande att se om man får lyssna på hjärtat på den lille och om hon kommer skälla på mig för min vikt Obestämd Var ju inte smal när jag blev gravid och har hört att andra blivit tillsagda att de väger för mycket osv, men vi får väl se. Har iallafall gått upp 5 kg sen jag blev gravid, så vi får väl se vad hon säger.

haha ja säger som dig!
    innan graviditeten hade ja lite smådålig koll på min "riktiga bhstorlek" hade aldrig vart i en fin butik o fått hjälp, köpte alltid 75B på hm typ...
    men sen graviditeten har ja gått till twilfit och fått hjälp av personalen (REKOMENDERAS för att få en skön bh), och de visa sig att nu är den rätta storleken 70E, det låter helt sanslöst i mina öron då ja i vanliga fall har små tuttar.. rätt jobbigt med större bröst har ja nu insett..

jakeline, hoppas verkligen dom blir normala sen... vore ju inte kul att få skinpåsar heller..
    ja vilka problem vi gravida har, hihih:) 
  • jakeline
    30maj skrev 2010-12-21 20:55:43 följande:
    haha ja säger som dig!
    innan graviditeten hade ja lite smådålig koll på min "riktiga bhstorlek" hade aldrig vart i en fin butik o fått hjälp, köpte alltid 75B på hm typ...
    men sen graviditeten har ja gått till twilfit och fått hjälp av personalen (REKOMENDERAS för att få en skön bh), och de visa sig att nu är den rätta storleken 70E, det låter helt sanslöst i mina öron då ja i vanliga fall har små tuttar.. rätt jobbigt med större bröst har ja nu insett..

jakeline, hoppas verkligen dom blir normala sen... vore ju inte kul att få skinpåsar heller..
    ja vilka problem vi gravida har, hihih:) 
    alltså, det beror på vad du har för bröst, mina blev rätt sladdriga, tyvärr... men inte så konstigt om de växer så mycket och så försvinner allt innehåll efter ett tag. Men det är inte så att jag mådde dåligt över det. hittar man en bra BH så ser de ut som de ska i alla fall... :P
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Jodi

Apropå bröst, vad jag skulle göra för att behålla dem så här resten av livet! Flört  Var 75A innan och är nu en fyllig 75B. De är helt perfekta! De har inte växt så mycket, men när man alltid har haft små bröst blir det sån skillnad!

• Maruid
    Ninni1990 skrev 2010-12-21 16:39:34 följande:
    Hej på er allihop, jag har precis hunnit läsa ikapp allt som skrivits nu under december då jag ej haft tillgång till internet förrän för ett par dagar sedan. Jag och sambon har nämligen haft fullt upp med flytta och så vidare så vi har inte hunnit med internet..

Även jag har börjat känna av den lill* nu, eller ja, ungefär i v 16 började jag förstå att det måste vara bebisen :) Men än kan man inte känna något utanpå magen.

Läste också att många här har fått varit på sitt RUL, vi ska dit nästa vecka, den 29:e, och jag börjar allvarligt på att bli riktigt nervös. Rädd att de inte ska hitta nån bebis, att jag bara ska ha inbillat mig allting. Men o andra sidan, det är väl bara för att en släkting brukar skoja med mig och säga "ja men tänk om det bara är luft då".
    Någon mer än jag som varit/är nervös för RUL:et?

Vi ska inte ta reda på könet, så vida inte bebis vill visa upp sig då :)
    Men jag misstänker att det är en lite kille som bor i min mage.
    Nervös är bara förnamnet då jag ska till UL. Vet inte varför men i båda mina graviditeter har jag nästan  blivit förvånad när jag väl fått komma in och se en bebis på skärmen.

Nu sist kunde jag inte sitta still utan vankade fram och tillbaka i hallen utanför och hyperventilerade lite Skäms
    Men sedan känns det såååå skönt när man får se en liten bebis som flyter runt där inte och busar lite på alla möjliga håll. Och än bättre blir det efter en eller ett par veckor till när väl de riktiga rörelserna kommer igång och man till och med kan buffa på liten som då flyttar sig och buffar tillbaka.

Så med andra ord, andas och ta det lungt Skrattande
  • maj09

Jag hade också en fast toppig A-kupa innan jag blev gravid med min dotter. Under graviditeten fick jag plötsligt jättetuttar men när amningen väl kommit igång ordentligt fick jag lite hängbröst - fast inte så farligt. Jag trodde att de skulle återgå till att bli jättestora men de är faktiskt inte lika spända den här gången. Vi får se hur de ser ut efter ännu en amning.. =) Men jag är inte alls ledsen för att jag inte har lika fast hy på bröst och mage längre. Tycker att fler borde bära upp de små förändringarna med stolthet - eftersom man får det finaste på jorden för det!

• Tiiinaa

Hej mitt i natten! Jag kan inte sova :( Bebisen är vaken och sparkar på min blåsa Obestämd, samtidigt har jag en rejäl växtvärk i magen och så kommer det sammandragningar på sammandragningar :( Inte kul. Men det är ju såklart mysigt att bebisen sparkar ...fast inte på blåsan då..

Jag hade en fundering som jag tänkte dryfta med er. Vi har till typ 95% bestämt att vi kommer döpa den lille i magen till Elmer. Vi gillar namnet jättemycket men jag funderar lite på om det är konstigt att döpa honom till Elmer, speciellt med tanke på att sambon heter Emil. Kanske blir bebisens och hans pappas namn lite lika varandra? Vad tycker ni?

• TheLove

Angående bh storlek så hade jag fina fasta små bröst innan jag fick sonen, använde inte bh särskillt mycket eftersom det inte behövdes och det var fint utan.
    Sonen föddes och mina bröst blev stora!!!
    Ammade länge och de höll i sig fram tills jag trappade ner till nattamning.
    Helt plötsligt är de mindre än innan jag blev gravid och lite småhängiga. Inte alls kul...

Nu har de börjat fyllas ut igen och det räcker med att jag har en topp istället för bh :) Men undrar hur det blir efter amningen dänna gång. Jag kan helt klart tänka mig en operation en dag om jag får råd med det. men bara för lite utfyllnad.

Jag har dock fått tigerränder på både bröst och rumpa och det bryr jag mig inte alls om, är där emot glad att magen slapp några och hoppas på att den förblir tigerrandfri!

• Sofi 79
    Tiiinaa skrev 2010-12-22 01:02:35 följande:
    Hej mitt i natten! Jag kan inte sova :( Bebisen är vaken och sparkar på min blåsa Obestämd, samtidigt har jag en rejäl växtvärk i magen och så kommer det sammandragningar på sammandragningar :( Inte kul. Men det är ju såklart mysigt att bebisen sparkar ...fast inte på blåsan då..

Jag hade en fundering som jag tänkte dryfta med er. Vi har till typ 95% bestämt att vi kommer döpa den lille i magen till Elmer. Vi gillar namnet jättemycket men jag funderar lite på om det är konstigt att döpa honom till Elmer, speciellt med tanke på att sambon heter Emil. Kanske blir bebisens och hans pappas namn lite lika varandra? Vad tycker ni?
    Elmer är jättefint. Tycker inte alls att det är för likt Emil.