• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • morotsland
    Vix skrev 2010-12-19 12:18:07 följande:
    Jag har kanske haft otur då. Varje gång jag har kikat efter rosa plagg så är det text eller spets, brodyr eller rynkor kring hals eller vid ärmarna på plaggen. Hittade en tröja på Lindex och den är en favorit  
    Jag tror att det är olika utbud i olika butiker i samma kedja. Här i sthlm är det mer könsneutralt utbud i de stora affärerna inne i stan och mer spets vs monstertruck i små förortsaffärer. Men kappahl har här en hel hängare med fina färgglada saker utan spetsar, finns på deras hemsida också.
  • Sofi 79
    Lovelyness skrev 2010-12-19 12:24:00 följande:
    Har väldigt svårt för puttenuttiga kläder på flickor, ungefär lika svårt för blåa biltröjor på pojkar och gillar inte retromönster så jag vet inte hur det här ska gå riktigt... Det känns som att dom stora klädkedjorna har väldigt tråkigt och stereotypt utbud av kläder och ska man köpa annat blir det gärna dyrt, lagom trist.

Jag får väl köpa en symaskin kanske Flört
    Jag är exakt likadan! Fast jag hittade mycket fint på Lindex, faktiskt. Brukade gå dit med en tjej i mammagruppen och så delade vi på oss i barnhörnan - hon gick till tjejkläderna och jag till killkläderna De har mycket som jag skulle kalla könsneutralt på killavdelningen - 70-talsmönster med brunt, vitt, grönt och gult. Tryck med äpplen, djur etc.
    Sen har ju Polarn ett bassortiment som funkar på båda. Och när man ändå är inne på dyra spåret är kläder från Villervalla, Småfolk och Molto färgglatt och könsneutralt.
    Me&I heter ett företag som har jättefina kläder. De har bara hemförsäljning, men det är jättekul att ha en försäljare hemma och fika och kolla barnkläder  
  • Sofi 79
    TheLove skrev 2010-12-18 21:25:10 följande:
    Ni som har barn sen innan, hur gör ni med vagn? Köper ni syskonvagn eller ståbräda eller nått annat? Jag funderar på ståbräda men känns som den kommer vara ivägen för fötterna när man går...
    Vi lutar åt att köpa en kombinerad barnvagn och cykelkärra. Antingen Chariot eller Nordic Cab. Då kan min man cykla med stora till dagis och jag kan ha vår gamla vagn hemma till lilla. Sen tar jag lilla i selen när jag hämtar stora och kör hem båda två i kärran som då konverteras till vagn.
    Sen när båda går på dagis blir det ju lätt för min man att lämna med sin cykel och för mig att hämta med min.
    Vi får nämligen inte lämna vagnen på dagis, samtidigt som barnen sover i den, så vi är beroende av ett smidigt sätt att få med oss barn och vagn till och från dagis.
    Ska börja titta på de där cykelkärrebarnvagnarna nu under jul och se om de kan vara något för oss.

Vi hade hoppats att stora skulle klara sig utan vagn när lilla kommer, men hon älskar att åka vagn så hon får nog åka något halvår till. Därför känns det onödigt att köpa vanlig dubbelvagn när det rör sig om så kort tid. 
  • Lovelyness
    Sofi 79 skrev 2010-12-19 15:01:11 följande:
    Jag är exakt likadan! Fast jag hittade mycket fint på Lindex, faktiskt. Brukade gå dit med en tjej i mammagruppen och så delade vi på oss i barnhörnan - hon gick till tjejkläderna och jag till killkläderna De har mycket som jag skulle kalla könsneutralt på killavdelningen - 70-talsmönster med brunt, vitt, grönt och gult. Tryck med äpplen, djur etc.
    Sen har ju Polarn ett bassortiment som funkar på båda. Och när man ändå är inne på dyra spåret är kläder från Villervalla, Småfolk och Molto färgglatt och könsneutralt.
    Me&I heter ett företag som har jättefina kläder. De har bara hemförsäljning, men det är jättekul att ha en försäljare hemma och fika och kolla barnkläder  
    Jag får nog ta en runda i affärerna, det var rätt länge sen jag tittade. Jag hittade lite kläder från mini rodini som var väldigt fina, dyrare än i dom "vanliga" affärerna såklart men något plagg kan man ju alltid unna sig! Glömde säga att jag har svårt för tryck som bamse och barbapappa också haha, tur att man inte är så krånglig Flört
  • TheLove

Vår son har massor i rött och rosa, även mycket turkost och lila... Alltså väldigt mycket färgglatt och starka färger... Det mesta kör vi jeans eller grå/svarta/bruna mjukisbyxor till men Lindex har många snygga mjukbyxor i turkost, rött och orangea färger som vi köpt. Tröjor finns också mycket på lindex (vi köper nästan bara 3 för 2) KappAhl har endel snygga pikeer i klara färger (bla rött) och HM har mkt rosa som är snyggt. både pike och t-shirts...

Kollar man rea tycker jag man ofta kan hitta i rosa färger till killar. ja det är nog rosa och rött som går mest hemma hos oss :)

• nenababe

Jag och sambon kan ha kommit fram till vad vår dotter ska heta.

Just nu kallas hon för Alida.

(¯`°?.¸ ღ Lilleman 04, Prinsessan 07, Lillan 09 och Snuttan maj -11ღ ¸.?°´¯)
  • Kickeree
    Hiavatha skrev 2010-12-19 22:20:34 följande:
    RUL imorgon!!!! Solig
    Tisdag för en annan... :)