• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • jakeline
    Kottemor skrev 2010-12-29 18:04:05 följande:

Hej på er!

Nu ska jag göra er sällskap i tråden... igen!
    Har varit in och ut några gånger om ngn minns mig

Allt har ju strulat så sen jag gjorde KUB test, så jag har inte vågat hoppas på något förrens nu, när vi varit iväg på RUL och sett att allt såg jättefint ut.

Inne i magen bor en vad man kunde se, välskapt pojke Hjärta Så jag och mannen kommer få triss i pojkar, så himla roligt!
    Sönerna blev jätte glada och längtar så efter sin lillebror Vår yngsta trodde att lillebror redan var född och väntade ute i bilen när vi hämtade upp dom hos min syster som passat dom när vi var på UL. Han blev så besviken när han insåg att lillebror måste stanna i magen ett tag till, hihi!

grattis Kottemor! vad skönt att du kan slappna av nu!
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Kottemor
    jakeline skrev 2010-12-29 19:29:01 följande:
    grattis Kottemor! vad skönt att du kan slappna av nu!
    Tack, det är så skönt så ni kan inte ana
    Jag tror verkligen jag har förbjudit mig själv att tillåtas kännas vid barnet. För sen vi varit på UL så känner jag av pojkens buffar och kickar hela tiden trots att jag modekakan i framvägg.
    Så man kan verkligen låta sig "spärras" mentalt kan jag intyga.

Är det fler i tråden som vet vilket kön ni väntar?
  • Kottemor
    Lauren skrev 2010-12-29 19:53:06 följande:
    Var på ultraljud idag :) BF 25 maj 2011 Hjärta
    samma som mig
  • amisej

Idag va vi på RUL och fick ännu en gång se våran lilla bebis. allt såg bra ut o imorgon går ja in i v20.
    Har ännu inte kunnat känna bebisen sparka men hoppas på att de kommer snart.

I Jönköpings län som ja bor i får vi ej reda på kön men både ja o min man tyckte vi såg en liten kisselisa men bm var tyst i sa Aaaa det är tidigt och säga vad det är för kön ännu ?
    Ni som tog reda på kön vilken vecka va ni i då?

• Kottemor
    FruMadde4barnTätt skrev 2010-12-29 19:07:22 följande:
    kottemor
    grattis till pojken!

Tack

• Kottemor
    amisej skrev 2010-12-29 19:59:21 följande:
    Idag va vi på RUL och fick ännu en gång se våran lilla bebis. allt såg bra ut o imorgon går ja in i v20.

I Jönköpings län som ja bor i får vi ej reda på kön men både ja o min man tyckte vi såg en liten kisselisa men bm var tyst i sa Aaaa det är tidigt och säga vad det är för kön ännu ?
    Jag var på ul i förrgår och fick se könet, var då i 18+4.
    Vår lille gosse gjorde inget för att dölja sig, och barnmorskan kunde inte genomgå hela UL utan att vi kunde se vad det var. nu ville vi ju veta så det gjorde inget
  • Sofi 79
    Friida11 skrev 2010-12-29 09:28:59 följande:
    Halloj :)
    Idag åker jag till thailand och går in i v 20 imorgon :) Någon som har tips på vad jag bör tänka på där nere osv? Eller någon som varit i thailand som gravid hur tyckte ni att det funkade där nere? :P Är lite orolig men tror att allt ska gå bra!

Kände föresten bebis första rörelser den 24 :D Sen dess har det blivit starkare å starkare å nu buffar det en hel del där inne :D UNDERBART! Svårt att beskriva den lyckan att känna bebben röra sig ni förstår nog vad jag menar :D
    Hej! 
    Jag var i Thailand vid ungefär den här veckan i min förra graviditet. Inga problem, alla var jättegulliga.
    Spontant tänker jag:
    Kolla att maten är ordentligt genomstekt. Jag åt en hamburgare som var rosa inuti och blev dålig i magen = onödig oro.
    Sen kan det vara bra att ha med sig vätskeersättning eftersom det är varmt. Jag tog ett glas om dagen för att känna att jag fick i mig ordentligt med vätska.
    Stödstrumpor till flyget, jag fick ben som stockar.
    Och inte magen i solen för mycket, det blir varmt för bebisen.

Försäkringsmässigt har du väl med dig alla papper om du nu skulle behöva sjukvård. Lite sent - men det är viktigt att kolla att försäkringen täcker vid graviditetsbesvär. Alla bolag täcker bara vård om man får missfall, inte om man "bara" behöver vård pga graviditeten *muttrar*.

Och så viktigast: Njut!!! 
  • down under
    amisej skrev 2010-12-29 19:59:21 följande:

Jag fick reda på att vi väntar en tjej i V 16+0
  • Fröken85
    natalieh skrev 2010-12-29 19:27:38 följande:
    Då får alla lite too much info från mig med Tungan ute

Har fått samma sak med flytningar dagen efter att vi haft sex.. jag blev skitskraj, trodde oxå det var slemproppen som var på väg ut..
    Har man inte avbrutet sex så kan det väl vara sperman som hjälper till att bilda flytningarna..

Tror inte du ska oroa dig Glad
    Men du... klart du måste köra avbrutet... Tänk om du skulle bli gravid igen... haha