Friida11 skrev 2010-12-29 09:28:59 följande:
Halloj :)
Idag åker jag till thailand och går in i v 20 imorgon :) Någon som har tips på vad jag bör tänka på där nere osv? Eller någon som varit i thailand som gravid hur tyckte ni att det funkade där nere? :P Är lite orolig men tror att allt ska gå bra!
Kände föresten bebis första rörelser den 24 :D Sen dess har det blivit starkare å starkare å nu buffar det en hel del där inne :D UNDERBART! Svårt att beskriva den lyckan att känna bebben röra sig ni förstår nog vad jag menar :D
Hej!
Jag var i Thailand vid ungefär den här veckan i min förra graviditet. Inga problem, alla var jättegulliga.
Spontant tänker jag:
Kolla att maten är ordentligt genomstekt. Jag åt en hamburgare som var rosa inuti och blev dålig i magen = onödig oro.
Sen kan det vara bra att ha med sig vätskeersättning eftersom det är varmt. Jag tog ett glas om dagen för att känna att jag fick i mig ordentligt med vätska.
Stödstrumpor till flyget, jag fick ben som stockar.
Och inte magen i solen för mycket, det blir varmt för bebisen.
Försäkringsmässigt har du väl med dig alla papper om du nu skulle behöva sjukvård. Lite sent - men det är viktigt att kolla att försäkringen täcker vid graviditetsbesvär. Alla bolag täcker bara vård om man får missfall, inte om man "bara" behöver vård pga graviditeten *muttrar*.
Och så viktigast: Njut!!!