• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • bellbar

jag undrar om ni har fått magknip under graviditeten? jag har nu fått för 2a gången på kort tid, första var förra helgen och nu händer det igen och det är såå irriterande... Obestämd  jag äter och rör på mig som vanligt ... bebisen busar för fullt därinne som vanligt... ingen skillnad, men bara magknipet eller så blir magen hård ibland att det känns oebhagligt... kan det  vara sammandragningar också?? hmmmm....

hur gör ni för att få bort magknipet, dricka massa vatten, katrinplommondricka?? eller?? jag äter allt som är mörkt dvs fullkorn och som har bra fiber... ej vitt t ex bröd - för då får jag ännu mer magknip av det!

tacksam för tips och hjälp hur jag ska undvika fler kommande magknip framöver!!

• natalieh

Vi kör på en hemmakväll.. vi har en liten valp oxå som ska viga in det nya året.. känns bäst att göra det hemma om i fall att han skulle reagera på smällarna..

På menyn står det hemmagjord plankstek med fläskfile', stekta grönsaker o två såser ..
    Efterätt blir en klassiker, marängsviss Tungan ute

Hoppas alla har en trevlig kväll, imorgon när vi vaknar är det året då vår bebis kommer till världen Hjärta

Vår kärlek --> BF 2011-05-19
  • jakeline
    barbabelle skrev 2010-12-31 18:08:20 följande:
    jag undrar om ni har fått magknip under graviditeten? jag har nu fått för 2a gången på kort tid, första var förra helgen och nu händer det igen och det är såå irriterande... Obestämd  jag äter och rör på mig som vanligt ... bebisen busar för fullt därinne som vanligt... ingen skillnad, men bara magknipet eller så blir magen hård ibland att det känns oebhagligt... kan det  vara sammandragningar också?? hmmmm....

hur gör ni för att få bort magknipet, dricka massa vatten, katrinplommondricka?? eller?? jag äter allt som är mörkt dvs fullkorn och som har bra fiber... ej vitt t ex bröd - för då får jag ännu mer magknip av det!

tacksam för tips och hjälp hur jag ska undvika fler kommande magknip framöver!!
    om det är sammandragningar, vilket det mycke tväl kan vara, så är det bästa att ta det lugnt. Matvanor och sådant har väl egentligen inget med det att göra. 

HÄr har vi precis ätit Fondue och bakad potatis är smällmätt! Magen växte minst en size... :P  
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Åsasåsa

GOTT NYTT ÅR allesammans! Första inlägget för i år :)

Vi hade lite partaj hemma igår och herre gud vad jobbigt det är med folk som får i sig för mycket alkohol! I alla fall så testade jag 2 nya pajrecept från Tasteline, kyckling- & jalapenos och lax- & räkor, det blev en jättehit, kul! Till efterrätt blev det chokladkaka från konditoriet :)

Härligt att vara pigg idag eller vad säger ni? ;) Jag ska snart iväg och jobba. Om några månader kommer våra bebisar! {#emotions_dlg.flower}

• Fröken Löken

Gott nytt till er alla!!! Och JA, det är FANTASTISKT skönt att vara pigg idag!!! Fast jag är lite trött ändå för det blev ganska sent :/
    Vi hade festen här hemma så när de flesta hade dragit sig hemåt passade jag på att röja upp!! Obeskrivligt skönt att vakna upp till ett hem som inte ser ut som ett bombnedslag!! Tvättade tom dukarna igår!!!

Ja, nu är det bara drygt fyra månader kvar till våra "elvor" kommer!! det kommer att gå så fruktansvärt snabbt är jag rädd för!! Åh, bara för det så fick vi reda på igår att ett par till i vårt umgänge väntar en liten i augusti!!! Nu är vi tre närstående som ska ha elvor!! Så roligt!!!

• FruMadde4barnTätt

barbabelle
    om det är sammandragningar så bör du väl ta det lite lugnare, för då brukar det bli bättre, i alla fall är det så med mig.

om du är hård i magen så finns ju katrinplommon och all bran flingor med mycket fibrer i eller havregrynsgröt, men jag har märkt att det hjälper mest och snabbast är glass med chokladsås och maränger.

Ja nu är det bara ca 4 månader kvar till våra elvor kommer, jag tror också att tiden kommer gå så fort, spännande och roligt!
    jag har tagit ner alla bebiskläderna här och lagt in i garderoben som bebis ska ha. så söööta bebiskläder som vi har kvar från våra äldre barn
    vi har ju redan allt, bilstol, skötbord osv...det är skönt!

• FruMadde4barnTätt

har ni köpt något till bebisen?

• Jodi
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-01-01 12:08:01 följande:
    Näe, törs inte, men det kliar i fingrarna att göra det!

Åkte förresten till förlossningen på nyårsaftons fm, då jag (som jag skrivit tidigare) upplevde att han rörde sig mindre och sparkade svagare senaste veckan. När bm skulle lyssna på hjärtljuden så hörde hon inga. Så hon kallade in en mer erfaren bm som försökte, hon hörde inget heller!! Gissa om jag blev nervös... Så de kallade in en läkare som kollade med ultraljud, och då kunde de äntligen se att allt var bra! Lillen låg och gnuggade sig i ögonen Glad.
    Såklart har Egon (smeknamnet just nu) levt om ordentligt nu på morgonen, så skönt!

God fortsättning förresten!!
  • Kottemor
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-01-01 12:08:01 följande:
    Vi har inte köpt något, måste upp på vinden och plocka ner allt vi har där först. Helt ärligt tror jag inte att vi behöver köpa något, men visst något nytt eget måste ju lillebror få

Vi hade också gäster hemma igår och vi hade en lung och skön nyårsafton, väldigt skönt!

Nu har jag och mannen kastat ut granen, tomtarna är undanplockade och det enda som är kvar är ljusstakarna. Dom får stå en vecka till sen åker dom också.
    Julen är förbi och över för denna gången, ganska skönt faktiskt

Har mycket sammandragningar idag och borde nog ta det lugnt resten av dagen....
  • TheLove

Gott nytt år på er tjejer!

Vi hade ett härligt nyårsfirande hos svärmor och svärfar.
    Vi hade planerat att sova där (bor 150 meter bort men för att slippa dra ut sonen i kylan och även så jag kunde lägga mig om jag blev trött...
    Jag fick bli oplanerat fyllechafför och fick ta mig tre turer i kylan med bilen... Inget kul kan jag lova..
    Jag fick riktigt ont i magen på kvällen med, tror mina byxor är för små i mudden så jag gick och satte på mig mjukisbyxor vid 11 :P

Vi åt:
    Avokado och räkpaj
    Svensk oxfilé med potatisgrattäng och sallad
    Någon form av likörglass (fullproppad med alkohol men tror inte det är någon fara en gång)

Sen vid halv 12 åt vi pilgrimsmusslor stekta i vitlök
    och efter tolvslaget blev det hummer

MUMSIGT!!!

Sonen somnade i sin vagn vid 22 och däckade direkt :)